Kuva Kuva

Shackle reversal vinkkejä?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

markus
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Sibbo

Shackle reversal vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja markus »

Ääh, siis mikä-lie-suomeksi, etulehtien riipukkeet takaperoiseen järjestykseen. Joka tapauksessa menin uhkarohkeasti - siis pahemmin kyselemättä kokeneemmilta neovuoja ja kokemuksia - hankkimaan Man-A-Freltä Ameriikasta tällasen satsin mun 61:een: http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... fj5560.htm
Ja samaan sysyyn uudet riipukkeet taakse rasvattavine pinneineen:
http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... hackle.htm

Tässä vaiheessa lienee myöhäistä kysyä, oliko järkevä hankinta :D. Kauhulla odotan, kun eivät sitten sovikaan, tai jotain...

Vaan kiinnostaisi kovasti kuulla kokemusksia shackle reversalista, ja etenkin riipukkeiden asentamisesta. Eritoten vinkit siitä, miten tumpelo välttyisi pahimmilta kämmeiltä, ovat tervetulleita.

Niin, ja taustoista sen verran, että päädyin shackle reversaliin, koska sen pitäisi olla parhaasta päästä parantaa 'helpolla' alustan maastokelpoisuutta. Eturiipukkeet eivät enää törrötä ja alusta nousee, mutta ohjauskulmat sun muut säilyvät järkevinä. Jahka rahaa olisi enemmän, niin sitten uudet OMEn jouset kanssa.
Markus, jäs 75, HJ61
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Eikös tuo satsi nyt korota sun kiesiä 1,5" ja omen alustalla nousee vielä pari tuumaa lisää... saattaa jonkun herkkänahkaisen katsurin mielestä olla liikaa :? :?:
Niin ja tohon kun vielä olisit ottanut MAF:in u-pultin kääntösarjan niin olis tullu täydellinen. :wink:
1987 LJ70
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

kannattaa sitten vuntsia jos sinne perälle laittais jonkun traktion tangon,kun riipukkeet siirtää edestä taakse lähtee perä hypyttämään helpommin josta taas murrokset tykkää vähän huonoa.
mutta sehän taas on paljon kuskistakin kiinni päästääkö hypyttämään,hilusta mä olen heittänyt sen alkuperäsen traktion tangon veke.
rakenteilla olevasta bj 40 on siirretty kiikut taakse.
markus
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Sibbo

Viesti Kirjoittaja markus »

Jollapakulle. MAF:in shackle reversal kit ja takariipukkeet tosiaan nostaa about 1.5". Ei tule heti sitä katsastuskorotusongelmaa OME:n jousien kanssa... ihan heti en niitä ole hankkimassa, sen verran arvokkaita ovat :(. Jos uudet jouset tulee ajankohtaiseksi, niin pitää tosiaan selvittää, huomaako katsastussetä, jos on 0.5" liikaa. Eihän kukaan oikeasti tiedä, miten korkea orkkis-Cruiseri oli uutena?

U-pultin kääntösarja olisi varmasti oikein hyvä idea. Eikä $300 nyt ihan tolkuton ole, ja varmaan kannattaisi laittaa samaan syssyyn kuin riipukkeet.
Markus, jäs 75, HJ61
markus
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Sibbo

Viesti Kirjoittaja markus »

jjtp:lle kanssa kiitoksia vinkeista :). Tarttee katsoa, miten sitten ajossa käyttäytyy.

Iskarien pituus (mulla vain vähän vakiota pidemmät), jarruletkut, ja voimansiirron kulmat huolettaa kaikki kanssa, vaikka korotus tulee toistaiseksi olemaan aika vaatimaton.

Miten on vakiojarruletkujen pituuden kanssa ulosjoustoissa, jos kallistuksenvakaimet irroittaa, ja korotusta on 1.5" ...2" tai jotain, (enempi vähempi orkkis jouset joskus taottu, mutta tullut varmaan jo alas).
Markus, jäs 75, HJ61
hodari
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 5:49 pm

Viesti Kirjoittaja hodari »

Paljonko tommonen shaclereversalkitti ja uudet riiput taakse tulee maksamaan kun ne jenkeistä tilaa?
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ite kans tuota shackle reversalia suunnitellu, mutta ilman valmista satsia. Sais pysymään korotuksen aisoissa.

Etukardaanin liuku saattaa loppua kesken. Siihen pitäs jotain keksiä.

Tuota u-pultin kääntöä olen kyllä harkinnu vakavasti jopa tuon maf:fin sarjan avulla, rahaahan se vain on.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hodari
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 5:49 pm

Viesti Kirjoittaja hodari »

Mites noi korotusjutut menee? Eikö N1G:ssä saa olla kokonaiskorotus 6 tuumaa. Tuossa on tommonen 4 tuuman korotussarja:

http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... versal.htm

Onko kellään hajua, paljonko toi maksaa suomen rahassa? Ja paljonko on rahtimaksut?
Onko tämä sarjaollenkaan laillinen? Eli saako alustaa korottaa vaan 3 tuumaa? Mihin 33" renkaiden korotus lasketaan?
H&K
Viestit: 101
Liittynyt: To Loka 27, 2005 7:58 pm
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja H&K »

hoitsu61 kirjoitti:Mites noi korotusjutut menee? Eikö N1G:ssä saa olla kokonaiskorotus 6 tuumaa. Tuossa on tommonen 4 tuuman korotussarja:

http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... versal.htm

Onko kellään hajua, paljonko toi maksaa suomen rahassa? Ja paljonko on rahtimaksut?
Onko tämä sarjaollenkaan laillinen? Eli saako alustaa korottaa vaan 3 tuumaa? Mihin 33" renkaiden korotus lasketaan?
Maksimikorotus yhteensä 150mm, jousitus max 77mm, korinkorotus max 77mm, rengaskorotus max 52mm josta ½ korottaa autoa.

Eli jos korotat jousitusta ton maksimin ja laitat mahdollisimman suuret renkaat alle niin koria voi korottaa 150mm-77mm-26mm=47mm.
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

H&K kirjoitti:
hoitsu61 kirjoitti:Mites noi korotusjutut menee? Eikö N1G:ssä saa olla kokonaiskorotus 6 tuumaa. Tuossa on tommonen 4 tuuman korotussarja:

http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... versal.htm

Onko kellään hajua, paljonko toi maksaa suomen rahassa? Ja paljonko on rahtimaksut?
Onko tämä sarjaollenkaan laillinen? Eli saako alustaa korottaa vaan 3 tuumaa? Mihin 33" renkaiden korotus lasketaan?
Maksimikorotus yhteensä 150mm, jousitus max 77mm, korinkorotus max 77mm, rengaskorotus max 52mm josta ½ korottaa autoa.

Eli jos korotat jousitusta ton maksimin ja laitat mahdollisimman suuret renkaat alle niin koria voi korottaa 150mm-77mm-26mm=47mm.
Ei kai kattokorotuksia lasketa näihin mukaan? :P :lol:
railai at surffi.net
H&K
Viestit: 101
Liittynyt: To Loka 27, 2005 7:58 pm
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja H&K »

Luigi81 kirjoitti:
H&K kirjoitti:
hoitsu61 kirjoitti:Mites noi korotusjutut menee? Eikö N1G:ssä saa olla kokonaiskorotus 6 tuumaa. Tuossa on tommonen 4 tuuman korotussarja:

http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... versal.htm

Onko kellään hajua, paljonko toi maksaa suomen rahassa? Ja paljonko on rahtimaksut?
Onko tämä sarjaollenkaan laillinen? Eli saako alustaa korottaa vaan 3 tuumaa? Mihin 33" renkaiden korotus lasketaan?
Maksimikorotus yhteensä 150mm, jousitus max 77mm, korinkorotus max 77mm, rengaskorotus max 52mm josta ½ korottaa autoa.

Eli jos korotat jousitusta ton maksimin ja laitat mahdollisimman suuret renkaat alle niin koria voi korottaa 150mm-77mm-26mm=47mm.
Ei kai kattokorotuksia lasketa näihin mukaan? :P :lol:
Korinkorotus-> Laitetaan palikat rungon ja korin väliin :roll:
Vastaa Viestiin