HJ 60 lataus ropleema
Valvoja: Käyttäjä
HJ 60 lataus ropleema
Juu elikkäis lataus temppuilee vai temppuileeko vaan mun mittari? Lataus mittari näyttää iha normaalia ku lähetään ajelemaan (28V), kotvasen ajettua viisari lähtee hiljalleen nousemaan ja lopuksi on iha yläasennossa(32V). Missä vika? Miten mahdollista saada kuntoon? Onko vaarallista muille vehkeille jos lataus on näin mitä sattuu?
#324
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Lataus bropleema
Kannatta mitata hivenen tarkemmalla mittarilla latausjännite.Käynnistyksen jälkeen jää jälkihehku joksikin aikaa päälle niin se voi aiheuttaa sen että mittari näyttää alempaa lukemaa meinaan syö enemmän virtaa kuin laturi ehtii tehdä.Oma mittari minun autossa ainakin näyttää vähän liikaa.
T:Jarkko Pasanen #14
T:Jarkko Pasanen #14
Minulla tekee aivan samaa.
5km ajon jälkeen volttimittari on tapissa (32V). Mittasin yleismittarilla voltit sekä valot ja tuuletin päällä että ilman. Tulos: Auton oma mittari näyttää ainakin minulla oikein.
Akut tuntuu tykkäävän huonoa, mutta polttimot ja muut laitteet ovat kestäneet ihan normaalisti.
5km ajon jälkeen volttimittari on tapissa (32V). Mittasin yleismittarilla voltit sekä valot ja tuuletin päällä että ilman. Tulos: Auton oma mittari näyttää ainakin minulla oikein.
Akut tuntuu tykkäävän huonoa, mutta polttimot ja muut laitteet ovat kestäneet ihan normaalisti.
HJ61, vm.-89, huolto N1G, 33" M/T Dueller.
maa vika
piuhat hapettuneet virta ei kulje uusimalla laturin ja rungon välinen piuha myös akun välisen ja akun ja startin välisen piuhan uuteen ongelma katoaa ainakin mulla. mittari näyttää normaali 28v
4x4 rapalentää
sähkövika..
Herää jälleen epäilys maajohdosta. Katso se vaihdelaatikon ja rungonvälinen johto myös. On herkästi lokaantuvaa sorttia ja virta ei välttämättä kulje läpi ja aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä kujeita. Itselläni "oudot ilmiöt"korjaantui tämän johdon uusimisella.
On kanssa ongelmia latauksen kanssa hj60:ssä. Välillä riittää latausta ja välillä ei ts jännite on siellä 24.5-26.5 V tuntumassa. Maapiuhat on kunnossa ja niitä on jopa laitettu 1 lisää varmuudeksi. Akut on uudet.
Otin laturin irti ja ajattelin halkaista sen, mutta eipä niitä ruuveja ehjänä auki saa. Pientä rahinaa kuuluu, kun laturia käsin pyörittelee.
Irroitin sitten tuon hiilipaketin. Onkos tuossa paketissa nyt sitten myös se diodisilta vai missä se on? Ja kuinkas tuohon vaihdetaan hiilet (ehdin jo ostamaan sellaiset), jos tulee tarvis? Nythän olivat aivan kunnossa.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... IM4615.jpg
Tärkein kysymys on, kuuluuko noiden kahden hiilistä lähtevien johtojen (näkyy hieman huonosti) johtaa jonnekin? Olivat molemmat poikki ja laturin sisällä näyttäisi olevan kanssa pari surkeaa johtoa, jotka eivät johda minnekään (tosin ne eivät kyllä ylety noihin toisiin johtoihin, vaikka miten yrittäisi).
Kuuluuko sen alipainepumpun sisäosien olla yltäpäältä ts lillua mustassa moottoriöljyssä? Eli kuuluuko öljyn voidella niitä osia vai onko joku rikki?
Vai pitäisikö sitä suosiolla päivittää tehokkaampaan laturiin?
Otin laturin irti ja ajattelin halkaista sen, mutta eipä niitä ruuveja ehjänä auki saa. Pientä rahinaa kuuluu, kun laturia käsin pyörittelee.
Irroitin sitten tuon hiilipaketin. Onkos tuossa paketissa nyt sitten myös se diodisilta vai missä se on? Ja kuinkas tuohon vaihdetaan hiilet (ehdin jo ostamaan sellaiset), jos tulee tarvis? Nythän olivat aivan kunnossa.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... IM4615.jpg
Tärkein kysymys on, kuuluuko noiden kahden hiilistä lähtevien johtojen (näkyy hieman huonosti) johtaa jonnekin? Olivat molemmat poikki ja laturin sisällä näyttäisi olevan kanssa pari surkeaa johtoa, jotka eivät johda minnekään (tosin ne eivät kyllä ylety noihin toisiin johtoihin, vaikka miten yrittäisi).
Kuuluuko sen alipainepumpun sisäosien olla yltäpäältä ts lillua mustassa moottoriöljyssä? Eli kuuluuko öljyn voidella niitä osia vai onko joku rikki?
Vai pitäisikö sitä suosiolla päivittää tehokkaampaan laturiin?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Lataus propleema
Kyllä niiden hiilien johtojen täytyy johtaa jonnekkin eli ei ole ylimääräiset.Ja allipainepumpussa on aina moottoriöljyä sisällä.
T:Jarkko Pasanen #14
T:Jarkko Pasanen #14
Re: Lataus propleema
Osaisiko kukaan sanoa, minne noiden kahden eristämättömän johdon kuuluu mennä? Ovatko ne maajohtoja, jotka kuuluisi olla laturin rungossa?werzu kirjoitti:Kyllä niiden hiilien johtojen täytyy johtaa jonnekkin eli ei ole ylimääräiset.Ja allipainepumpussa on aina moottoriöljyä sisällä.
T:Jarkko Pasanen #14
Huvikseen kyselin Tojolta, niin tosiaan hj60 tehdaskorjattu 30a laturi (näin väitti) maksaa 150e ja esim 61:n laturia saa vain uutena ja maksaa yli 500e.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Ne eristeettömät johdot on hiilien johdot, tinataan hiiliä asennettaessa siihen kuvassa olevaan hiilisiltaan oikeaan kohtaan, jotta hiilet ovat tarpeeksi ulkona, mutteivät liian. Ylimääräset pitäs katkasta, noin pitkä pätkä ku kuvan yläosassa, voi aiheuttaa oikkarin laturin sisällä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
latausjännite
Latausjännite on säädettävissä kelan päälle tulevan pellijousen takana on vahvempi pellinen tuki jota taivuttamalla jännite muuttuu,kokeile suunta yleismittarin kans!