Kuva Kuva

HJ 61 Etuakselin massa??

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

HJ 61 Etuakselin massa??

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

Morjes tietääkö joku paljonko hj 61:en etuakselimassa on? Oma massa 2200 mut ei taida jakautua tasasesti etu ja taka päälle??
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

60:sellä viimeks kun vaakan yli ajoin oli muistaakseni etupää aika tarkkaan 600kg puolellaan ja mulla ei oo vinssiä.
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

rekisteriote valehtelee 2120kg ja se on sama vinssillä tai ilman.ei se vinssi ihan nollan painoiselta tunnu.tyhjällä tankilla,ilman pilottia ja työkaluja vaaka sano 2460,etuakselille 1300.auto hj 60 jossa 12ht ja lukkoakselit,silloin oli panssarit irti ja muut ei tehtaalaiset.vinssi oli keulalla.
maaristeilijä
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

Mutta eikös katsastus asema pelaa rekkari tietojen mukaan?
Eli meikäläisellä lukee 1.akseli 1190 2.akseli 1440 (=kok.massa 2630)

Ilmeisesti toi 1.akseli on etu vai kuinka?

Ajattelin aura levyn asentaa nokalle ja kysyin konttorilta et kuinka sais rekkariin, ni SETÄ sano et etuakselin massa ei saa ylittää otteeseen merkattua massaa eli ilmeisesti 1.akseli?? jos ylittyy ni toyotalta pitäis saada todistus siitä että auton etupään rakenne kestää ylimääräsen massan.

Kertokaa joku joka tietää
murtsi
Viestit: 1
Liittynyt: To Joulu 20, 2007 11:23 pm

Viesti Kirjoittaja murtsi »

Tojotainfon mukaan siinä rintapellin lätkässä on tehtaan suurimmat sallitut massat. Päälimmäisenä kokonaismassa, yhdistelmämassa, etuakseli-ja taka-akselimassa. auraa varten oli jotakin nopeus ja muita rajotuksia. Muistaakseni
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

Joo nopeus rajotus tulee, mut sitä ei osannu leimamies kertoo et kuinka lujaa auran kans saa päästellä

Maksimi massat on tiedossa, mut se tieto uupuu paljo mahtais etupään massa olla nyt eli siis paljonko se sais viä kasvaa ennenku täytyy valmistajalta ruveta ruinaan jotain todistusta siitä että toi laitos kestää sen auran, tai siis kyllähän se KESTÄÄ mutku leimasetä.....

Niin ja sit kysyin et saako katolle laittaa Työvaloja, ni tää kaveri ei tienny, no se kysy toiselta, se sano että eteenpäin näyttävää valoo ei saa laittaa etuakselilinjan takapuolelle ja toinen sano että saa laittaa katolle mut niitä eisaa käyttää auton omien valojen kanssa samaan aikaan. Et ota niistäki ny sit sälvää,tarvii näköjään vaan laittaa eikä kysellä mitään
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

kahvassa kirjoitti:Joo nopeus rajotus tulee, mut sitä ei osannu leimamies kertoo et kuinka lujaa auran kans saa päästellä

Maksimi massat on tiedossa, mut se tieto uupuu paljo mahtais etupään massa olla nyt eli siis paljonko se sais viä kasvaa ennenku täytyy valmistajalta ruveta ruinaan jotain todistusta siitä että toi laitos kestää sen auran, tai siis kyllähän se KESTÄÄ mutku leimasetä.....

Niin ja sit kysyin et saako katolle laittaa Työvaloja, ni tää kaveri ei tienny, no se kysy toiselta, se sano että eteenpäin näyttävää valoo ei saa laittaa etuakselilinjan takapuolelle ja toinen sano että saa laittaa katolle mut niitä eisaa käyttää auton omien valojen kanssa samaan aikaan. Et ota niistäki ny sit sälvää,tarvii näköjään vaan laittaa eikä kysellä mitään
Nopeusrajoitusta ei tule, jos akselimassoja ei ole nostettu. Jos on (HJ:hin tietääkseni ole mahdollista saada suurempia massoja) kuten esim. 110/170 Hiluxiin, nopeusrajoituksen sanelee auton valmistaja. Hiluxissa se on 50 km/h.

Keulille ei paljoa pysty painoa lisäämään jos siellä on oma vinssinsä. Saattaa äkkiä olla painot yli jos auraa siihen mallailee. Maksimi valmistajan sallima etuakselimassa on 1300 kg, viimeisimmissä HJ60-malleissa ja HJ61:ssä 1400 kg, tyhjiltään eteen tulee n. 1200 kg (jos vinssi).

Työvaloja saa olla työtehtäviä varten. Edessä on ajovalot, joten työvaloja ei tarvita eteenpäin, eli kaikkialle muualle sojottavat valot voidaan mielestäni hyväksyä jos auto on pakettiautoksi rekisteröity. Henkilöautoon ei saa työvaloja asentaa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

-MaTTi- kirjoitti:
kahvassa kirjoitti:Joo nopeus rajotus tulee, mut sitä ei osannu leimamies kertoo et kuinka lujaa auran kans saa päästellä

Maksimi massat on tiedossa, mut se tieto uupuu paljo mahtais etupään massa olla nyt eli siis paljonko se sais viä kasvaa ennenku täytyy valmistajalta ruveta ruinaan jotain todistusta siitä että toi laitos kestää sen auran, tai siis kyllähän se KESTÄÄ mutku leimasetä.....

Niin ja sit kysyin et saako katolle laittaa Työvaloja, ni tää kaveri ei tienny, no se kysy toiselta, se sano että eteenpäin näyttävää valoo ei saa laittaa etuakselilinjan takapuolelle ja toinen sano että saa laittaa katolle mut niitä eisaa käyttää auton omien valojen kanssa samaan aikaan. Et ota niistäki ny sit sälvää,tarvii näköjään vaan laittaa eikä kysellä mitään
Nopeusrajoitusta ei tule, jos akselimassoja ei ole nostettu. Jos on (HJ:hin tietääkseni ole mahdollista saada suurempia massoja) kuten esim. 110/170 Hiluxiin, nopeusrajoituksen sanelee auton valmistaja. Hiluxissa se on 50 km/h.

Keulille ei paljoa pysty painoa lisäämään jos siellä on oma vinssinsä. Saattaa äkkiä olla painot yli jos auraa siihen mallailee. Maksimi valmistajan sallima etuakselimassa on 1300 kg, viimeisimmissä HJ60-malleissa ja HJ61:ssä 1400 kg, tyhjiltään eteen tulee n. 1200 kg (jos vinssi).

Työvaloja saa olla työtehtäviä varten. Edessä on ajovalot, joten työvaloja ei tarvita eteenpäin, eli kaikkialle muualle sojottavat valot voidaan mielestäni hyväksyä jos auto on pakettiautoksi rekisteröity. Henkilöautoon ei saa työvaloja asentaa.


No ajettaessa aura alhaalla työvaloja ei tarvi mut siirtymillä ku aura on ylhäällä ei auton omat valot voi olla edes päällä ku paistaa aurasta sisälle
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Sillonhan leimaukko vaatii ajovalot jotka näyttävät auran yli. Eli uberrumat "tuntosarvet"
Omassa duunissa kaikki King capit ja Rangerit Dynacin varustamia: matala aura jolloin pärjää alkuperäisillä etuvaloilla.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

JAWA kirjoitti:Sillonhan leimaukko vaatii ajovalot jotka näyttävät auran yli. Eli uberrumat "tuntosarvet"
Omassa duunissa kaikki King capit ja Rangerit Dynacin varustamia: matala aura jolloin pärjää alkuperäisillä etuvaloilla.

Olisinko hölmö jos pyytäisin sua ottaan pari kuvaa niistä sun työvehkeistä ja pistään mun Spostiin??
sais vaan vinkkiä ja mallia eri toteutuksista
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Itsellä Bobcat AL440 työkaluna. Eilen huolsin nivelauran, ja koneeseen lisätty 4 kpl Nordicin työvaloja. Vielä jos sitä lunta tulisi tänne ruuhkasuomeen 8)
Kellään kollegalla ei vielä ole autoon kiinnitetty auroja saati hiekotinta kippilavaan.
Dynac.net sieltä jotain fotoa ja videota löytyy.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
Vastaa Viestiin