Kuva Kuva

HJ:n ohjaustehostaja BJ:hin

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

HJ:n ohjaustehostaja BJ:hin

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Olen mielestäni josjus lukenut,että on laitettu Berttaan HJ:n tehostaja.Onkohan kellään tästä jutusta vaikka oikein piirustuksia
Klubiaskin kannessa?
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

mä olen mielestäni jotain hommasta kirjoittanut tännekin kuvien kera ja ps comissa on myös juttua ollut.
no joka tapauksessa kuvia löytyy ps comissa mun profiilista olen siellä myös kirjautunut jjtp:nä.
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Näin nämä hommat etenee.Kiitoksia vinkistä.Menen tutkailemaan antamaasi osoitetta.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

tossa linkki noihin mun väsäyksistä otetuista kuvista petrisimoliinin sivuilla olevasta kuva galleriasta.
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jtp&lite=1
lähiaikoina olisi tarkoitus sovittaa samaan tapaan kuin toi bj ohjaus on tehty noi hj ohjaus osat fj55.
varmaankin käyttäen myöskin hyödyksi sen hj rattiakselin alapään laakerin.
en ole vielä yhtään kerinnyt hommaa suunittelemaan,noi hj ohjaus osat on ostettu ja tulevat varmaankin ensi viikolla.
työn alla tällähetkellä siis tämä auto kokonais lyhennykseksi tulee 78cm keula 15cm peräylitys 63cm.
http://www.petrisimolin.net/gallery/dat ... lakuva.jpg
Avatar
Tojo4wd
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 25, 2004 1:38 pm
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

jjtp kirjoitti:tossa linkki noihin mun väsäyksistä otetuista kuvista petrisimoliinin sivuilla olevasta kuva galleriasta.
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jtp&lite=1
lähiaikoina olisi tarkoitus sovittaa samaan tapaan kuin toi bj ohjaus on tehty noi hj ohjaus osat fj55.
varmaankin käyttäen myöskin hyödyksi sen hj rattiakselin alapään laakerin.
en ole vielä yhtään kerinnyt hommaa suunittelemaan,noi hj ohjaus osat on ostettu ja tulevat varmaankin ensi viikolla.
työn alla tällähetkellä siis tämä auto kokonais lyhennykseksi tulee 78cm keula 15cm peräylitys 63cm.
http://www.petrisimolin.net/gallery/dat ... lakuva.jpg


Mun muistaakseni tossa FJ55:sessa on oma akseliputki jo alapään laakerilla ja siinä on simpukkaan semmonen parilla nivelellä oleva väli akseli että voi olla helppo laittaa vaan HJ:n simpukka.
Nää on vaan muistikuvia entisestä omasta FJ:stä.
Kyllä se siitä menee.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

saattaa muuten olla juuri noin koska orkkis simpukka on alunperin aika edessä verrattuna bj omaan.
en tosiaankaan ole asiaa tutkinut ja sillä vielä päätäni "vaivannut"
sepä selviää vielä kesän mittaan kun saan kopan hitsattua ja ovet madallettua nostettujan helmojen takia.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Itse asensin hj:n tehostajan omaan bj:hin kätevästi oman simpukan tilalle.Pumpuksi tuli joku oopelin pumppu.Aikaa kului n.12 h.Ja yllättäen toimi kerrasta.Sitä tankoa joka lähtee sektori akselilta apusimpukalle piti sorvarilla lyhennyttää n.5 cm.Ja luonnollisesti simpukan jalkaa piti hieman muokata.Käytössä tämä viritys on ollut 2 vuotta.Talvet on aurattu,ja kesällä on metässäkin käyty.
Parempihan se siellä edessä olisi jäisi muutama nivel pois välistä,mutta toimii näinkin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Antsa kirjoitti:Itse asensin hj:n tehostajan omaan bj:hin kätevästi oman simpukan tilalle.
Tuota miten toteutit simpukalle rattiaksulan kiinnityksen?

Bertan ja Hoijakan simpukathan on erilaisia. Bertassa liike on autoon nähden pitkittäin ja Hoijakassa poikittain.

-jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo ja jokatapauksessa mä jätän aina sen apusimpukan pois koska offi autossa ne apusimpukat katkeilee,
jos haluu tehdä homman apusimpukka käyttäen niin hiluksin simpukka olis lähempänä(en nyt sillä jaksa vaivata päätäni ja vuntsimalla toimisko se oikein päin).
mä pidän tota ratkaisua kestävämpänä.
hj ohjaus osat &hiace sektorivarsi.
Kuva
Kuva
Kuva
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Kiitoksia vinkeistä.Yritetään selviytyä näiden avulla.Lisävinkkejä otetaan tietysti vastaan.Hyvää juhannusta.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo jyvät jussit myös sinnepäin!
joo vähän ollut pikku kiireitä ei ole malttanut oikein yksityiskohtaisia neuvoja aina laittaa kun oma projekti/projektit niin pahasti kesken.
toi sisempi hj ratti akseli putki menee suoraan siihen bj alselin päälle kun katkaissee sen "rätti"(kumi) nivelen laipan pois,toi ulomman putken pätkä on ensin hitsattu siihen rintapellin läpivientiin ja sen jälkeen mitoitettu se ratti akseli sopivan mittaiseksi.
näin on saatu se hj rattiakselin alapään tukilaakeri käyttöön sinne alapäähän,bj ratti akselilla ei alapäässä ole mitään tukilaakeria ja se jää lonksumaan muuten.
toi hiasen sektorivarsi on kartioitu uudestaan ja toisinpäin,jos käyttää hj omaa vartta sitä voi huoletta taivutella kun vetäsee pillillä kunnolla punaiseksi ja antaa jäähtyä rauhassa.
joo itsekkin sain tänään tohon mun 55 projektiin hj ohjaus "rojut" saa nähdä tuskin tulee kuitenkaan laitettua sitä hj pumppua sinne fj55 keulalle pumppu tulee todennäköisesti izutsu pick upista.
lisäyksenä vielä että noi raidetangot ym ojausosat tossa mun bj on kaikki hj omia,en muista olisko siihen hiase sektorivarteen käynyt bj oma tanko koska raidepäiden ja ohjaus tankojen kartiot on pienemmät bjiissä.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Eli se ratti akselin boori on sama kuin bj:ssä.Laitoin sen siihen suoraan rattiakselin päähän.Sektoritanko on bj:n oma.
Jos jättää turhat tangot pois niin tottakai se on parempi.Mutta kun auto on jokapäiväisessä ajossa niin ei ollut aikaa rakennella kuin se yksi päivä.Edelleen hyvät jussit!!
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

juu hyviä jusseja myös sinne lemin suuntaan!
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Jatketaampa tästä.

Eli siirsin tuon HJ:n simpukan tuonne eteen sille kuuluvalle paikalle niin...

Hommahan on semmoinen että mikään ei satu enää alkuperäiselle paikalleen joten...

Akkuteline on sovitettu,mutta entäs iskarin jalka,oisko hyviä visioita ettei tarvisi "keksiä pyörää uudelleen"?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Antsa kirjoitti:Jatketaampa tästä.

Eli siirsin tuon HJ:n simpukan tuonne eteen sille kuuluvalle paikalle niin...

Hommahan on semmoinen että mikään ei satu enää alkuperäiselle paikalleen joten...

Akkuteline on sovitettu,mutta entäs iskarin jalka,oisko hyviä visioita ettei tarvisi "keksiä pyörää uudelleen"?
näin se muistaakseni meni; siirtää jalkaa koppiin päin, pyöräyttää yläpään kiinnityksen toiselle puolelle, tekee siihen jalkaan loven (rattiakselille) sovitepala rungon ja jalan väliin ja porailee reiät ja pulttaa kiinni...

jul:n kuvia aiheesta http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=12858
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Vastaa Viestiin