HJ:n ohjaustehostaja BJ:hin
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n ohjaustehostaja BJ:hin
Olen mielestäni josjus lukenut,että on laitettu Berttaan HJ:n tehostaja.Onkohan kellään tästä jutusta vaikka oikein piirustuksia
Klubiaskin kannessa?
Klubiaskin kannessa?
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
tossa linkki noihin mun väsäyksistä otetuista kuvista petrisimoliinin sivuilla olevasta kuva galleriasta.
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jtp&lite=1
lähiaikoina olisi tarkoitus sovittaa samaan tapaan kuin toi bj ohjaus on tehty noi hj ohjaus osat fj55.
varmaankin käyttäen myöskin hyödyksi sen hj rattiakselin alapään laakerin.
en ole vielä yhtään kerinnyt hommaa suunittelemaan,noi hj ohjaus osat on ostettu ja tulevat varmaankin ensi viikolla.
työn alla tällähetkellä siis tämä auto kokonais lyhennykseksi tulee 78cm keula 15cm peräylitys 63cm.
http://www.petrisimolin.net/gallery/dat ... lakuva.jpg
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jtp&lite=1
lähiaikoina olisi tarkoitus sovittaa samaan tapaan kuin toi bj ohjaus on tehty noi hj ohjaus osat fj55.
varmaankin käyttäen myöskin hyödyksi sen hj rattiakselin alapään laakerin.
en ole vielä yhtään kerinnyt hommaa suunittelemaan,noi hj ohjaus osat on ostettu ja tulevat varmaankin ensi viikolla.
työn alla tällähetkellä siis tämä auto kokonais lyhennykseksi tulee 78cm keula 15cm peräylitys 63cm.
http://www.petrisimolin.net/gallery/dat ... lakuva.jpg
jjtp kirjoitti:tossa linkki noihin mun väsäyksistä otetuista kuvista petrisimoliinin sivuilla olevasta kuva galleriasta.
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jtp&lite=1
lähiaikoina olisi tarkoitus sovittaa samaan tapaan kuin toi bj ohjaus on tehty noi hj ohjaus osat fj55.
varmaankin käyttäen myöskin hyödyksi sen hj rattiakselin alapään laakerin.
en ole vielä yhtään kerinnyt hommaa suunittelemaan,noi hj ohjaus osat on ostettu ja tulevat varmaankin ensi viikolla.
työn alla tällähetkellä siis tämä auto kokonais lyhennykseksi tulee 78cm keula 15cm peräylitys 63cm.
http://www.petrisimolin.net/gallery/dat ... lakuva.jpg
Mun muistaakseni tossa FJ55:sessa on oma akseliputki jo alapään laakerilla ja siinä on simpukkaan semmonen parilla nivelellä oleva väli akseli että voi olla helppo laittaa vaan HJ:n simpukka.
Nää on vaan muistikuvia entisestä omasta FJ:stä.
Kyllä se siitä menee.
Itse asensin hj:n tehostajan omaan bj:hin kätevästi oman simpukan tilalle.Pumpuksi tuli joku oopelin pumppu.Aikaa kului n.12 h.Ja yllättäen toimi kerrasta.Sitä tankoa joka lähtee sektori akselilta apusimpukalle piti sorvarilla lyhennyttää n.5 cm.Ja luonnollisesti simpukan jalkaa piti hieman muokata.Käytössä tämä viritys on ollut 2 vuotta.Talvet on aurattu,ja kesällä on metässäkin käyty.
Parempihan se siellä edessä olisi jäisi muutama nivel pois välistä,mutta toimii näinkin.
Parempihan se siellä edessä olisi jäisi muutama nivel pois välistä,mutta toimii näinkin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Tuota miten toteutit simpukalle rattiaksulan kiinnityksen?Antsa kirjoitti:Itse asensin hj:n tehostajan omaan bj:hin kätevästi oman simpukan tilalle.
Bertan ja Hoijakan simpukathan on erilaisia. Bertassa liike on autoon nähden pitkittäin ja Hoijakassa poikittain.
-jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
joo ja jokatapauksessa mä jätän aina sen apusimpukan pois koska offi autossa ne apusimpukat katkeilee,
jos haluu tehdä homman apusimpukka käyttäen niin hiluksin simpukka olis lähempänä(en nyt sillä jaksa vaivata päätäni ja vuntsimalla toimisko se oikein päin).
mä pidän tota ratkaisua kestävämpänä.
hj ohjaus osat &hiace sektorivarsi.



jos haluu tehdä homman apusimpukka käyttäen niin hiluksin simpukka olis lähempänä(en nyt sillä jaksa vaivata päätäni ja vuntsimalla toimisko se oikein päin).
mä pidän tota ratkaisua kestävämpänä.
hj ohjaus osat &hiace sektorivarsi.
joo jyvät jussit myös sinnepäin!
joo vähän ollut pikku kiireitä ei ole malttanut oikein yksityiskohtaisia neuvoja aina laittaa kun oma projekti/projektit niin pahasti kesken.
toi sisempi hj ratti akseli putki menee suoraan siihen bj alselin päälle kun katkaissee sen "rätti"(kumi) nivelen laipan pois,toi ulomman putken pätkä on ensin hitsattu siihen rintapellin läpivientiin ja sen jälkeen mitoitettu se ratti akseli sopivan mittaiseksi.
näin on saatu se hj rattiakselin alapään tukilaakeri käyttöön sinne alapäähän,bj ratti akselilla ei alapäässä ole mitään tukilaakeria ja se jää lonksumaan muuten.
toi hiasen sektorivarsi on kartioitu uudestaan ja toisinpäin,jos käyttää hj omaa vartta sitä voi huoletta taivutella kun vetäsee pillillä kunnolla punaiseksi ja antaa jäähtyä rauhassa.
joo itsekkin sain tänään tohon mun 55 projektiin hj ohjaus "rojut" saa nähdä tuskin tulee kuitenkaan laitettua sitä hj pumppua sinne fj55 keulalle pumppu tulee todennäköisesti izutsu pick upista.
lisäyksenä vielä että noi raidetangot ym ojausosat tossa mun bj on kaikki hj omia,en muista olisko siihen hiase sektorivarteen käynyt bj oma tanko koska raidepäiden ja ohjaus tankojen kartiot on pienemmät bjiissä.
joo vähän ollut pikku kiireitä ei ole malttanut oikein yksityiskohtaisia neuvoja aina laittaa kun oma projekti/projektit niin pahasti kesken.
toi sisempi hj ratti akseli putki menee suoraan siihen bj alselin päälle kun katkaissee sen "rätti"(kumi) nivelen laipan pois,toi ulomman putken pätkä on ensin hitsattu siihen rintapellin läpivientiin ja sen jälkeen mitoitettu se ratti akseli sopivan mittaiseksi.
näin on saatu se hj rattiakselin alapään tukilaakeri käyttöön sinne alapäähän,bj ratti akselilla ei alapäässä ole mitään tukilaakeria ja se jää lonksumaan muuten.
toi hiasen sektorivarsi on kartioitu uudestaan ja toisinpäin,jos käyttää hj omaa vartta sitä voi huoletta taivutella kun vetäsee pillillä kunnolla punaiseksi ja antaa jäähtyä rauhassa.
joo itsekkin sain tänään tohon mun 55 projektiin hj ohjaus "rojut" saa nähdä tuskin tulee kuitenkaan laitettua sitä hj pumppua sinne fj55 keulalle pumppu tulee todennäköisesti izutsu pick upista.
lisäyksenä vielä että noi raidetangot ym ojausosat tossa mun bj on kaikki hj omia,en muista olisko siihen hiase sektorivarteen käynyt bj oma tanko koska raidepäiden ja ohjaus tankojen kartiot on pienemmät bjiissä.
Eli se ratti akselin boori on sama kuin bj:ssä.Laitoin sen siihen suoraan rattiakselin päähän.Sektoritanko on bj:n oma.
Jos jättää turhat tangot pois niin tottakai se on parempi.Mutta kun auto on jokapäiväisessä ajossa niin ei ollut aikaa rakennella kuin se yksi päivä.Edelleen hyvät jussit!!
Jos jättää turhat tangot pois niin tottakai se on parempi.Mutta kun auto on jokapäiväisessä ajossa niin ei ollut aikaa rakennella kuin se yksi päivä.Edelleen hyvät jussit!!
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Jatketaampa tästä.
Eli siirsin tuon HJ:n simpukan tuonne eteen sille kuuluvalle paikalle niin...
Hommahan on semmoinen että mikään ei satu enää alkuperäiselle paikalleen joten...
Akkuteline on sovitettu,mutta entäs iskarin jalka,oisko hyviä visioita ettei tarvisi "keksiä pyörää uudelleen"?
Eli siirsin tuon HJ:n simpukan tuonne eteen sille kuuluvalle paikalle niin...
Hommahan on semmoinen että mikään ei satu enää alkuperäiselle paikalleen joten...
Akkuteline on sovitettu,mutta entäs iskarin jalka,oisko hyviä visioita ettei tarvisi "keksiä pyörää uudelleen"?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
näin se muistaakseni meni; siirtää jalkaa koppiin päin, pyöräyttää yläpään kiinnityksen toiselle puolelle, tekee siihen jalkaan loven (rattiakselille) sovitepala rungon ja jalan väliin ja porailee reiät ja pulttaa kiinni...Antsa kirjoitti:Jatketaampa tästä.
Eli siirsin tuon HJ:n simpukan tuonne eteen sille kuuluvalle paikalle niin...
Hommahan on semmoinen että mikään ei satu enää alkuperäiselle paikalleen joten...
Akkuteline on sovitettu,mutta entäs iskarin jalka,oisko hyviä visioita ettei tarvisi "keksiä pyörää uudelleen"?
jul:n kuvia aiheesta http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=12858
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579