Kuva Kuva

Napalukon yms. kartioprikkojen irroitus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Napalukon yms. kartioprikkojen irroitus

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tää on pitäny tehä jo jonku aikaa.

Monessa laakeri- ja murrosjutussa aina käydään tätä samaa läpi, niin tehään ihan omalla otsikolla.

Napiksen runkoa ei kannata murjoa lyömällä moskalla kylkeen.

Toyotan tehdasmanuaalin alkuperänen ohje on käyttää messinkitamppia ja lyödä pinnapultin päähän, jos täräyttää kartiorikkaa ulospäin.

Aikanaan joko Offipalstalta tai SLCK:n palstalta sain vinkin tämmösestä jatkomutterikonstista kartioprikkojen irrotukseen. Pultin päähän vaan reilusti vasaralla, niin suht helposti irtoaa rikat. Ainoa huono puoli oli että aina piti 13 mm avaimella kiristää koko ajan tuota, ja jatkomutteri oli hankala pyörittää pinnapultille.
Kuva

Tässä on Evo 2, ei tartte koko ajan värkätä 13 mm avaimella. Nuo tavallinen ja lukkomutteri on tuossa pultin varressa syvyydenrajoittimena, joten veivistä pyörittämällä koko paketin voi helposti vääntää pohjaan ja kartioprikalle jää tilaa irrota.
Kuva

Kuten kuvista näkyy, on tuotaki napista joku joskus murjonu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Ja tuohon jatkomutterin kylkeen tai suoraan pinnapulttiin kun koputtelee välillä alumiinituurnalla sivuttain niin irtoaa helposti vaikka olisi kuinka jumittunut. Tietysti kohtuullisella voimalla ja mieluummin ihan juureen ettei pinnapultti väänny.
TP
Vastaa Viestiin