Neliveto lumelle ja hiekalle?
Valvoja: Käyttäjä
Neliveto lumelle ja hiekalle?
Korjatkaa ja tarkentakaa, mutta muistan joskus kuulleeni, että Land Cruiserin (esim. HJ61) nelivedoissa on eroa, osa on tehty lumelle, joka kaivautuu lumen läpi hakien pitävää pintaa, ja osa on hiekalle, jossa kaivautumista ei saa olla.
Lumeen kaivautuvassa mallissa vaihteisto "sutii nykien" ristikkäisiä pyöriä. Hiekkavedosta en muista detaljeja.
Nämä erirakenteiset mallit olisi tunnistettavissa rungon numerosta, toisessa parillinen, toisessa pariton viimeinen numero. Onko kyseessä urbaani legenda vai onko asiassa perää?
Tress.
Lumeen kaivautuvassa mallissa vaihteisto "sutii nykien" ristikkäisiä pyöriä. Hiekkavedosta en muista detaljeja.
Nämä erirakenteiset mallit olisi tunnistettavissa rungon numerosta, toisessa parillinen, toisessa pariton viimeinen numero. Onko kyseessä urbaani legenda vai onko asiassa perää?
Tress.
Re: Neliveto lumelle ja hiekalle?
ikinä kuullu mutta mistäs minä mitään tiedätressart kirjoitti:Korjatkaa ja tarkentakaa, mutta muistan joskus kuulleeni, että Land Cruiserin (esim. HJ61) nelivedoissa on eroa, osa on tehty lumelle, joka kaivautuu lumen läpi hakien pitävää pintaa, ja osa on hiekalle, jossa kaivautumista ei saa olla.
Lumeen kaivautuvassa mallissa vaihteisto "sutii nykien" ristikkäisiä pyöriä. Hiekkavedosta en muista detaljeja.
Nämä erirakenteiset mallit olisi tunnistettavissa rungon numerosta, toisessa parillinen, toisessa pariton viimeinen numero. Onko kyseessä urbaani legenda vai onko asiassa perää?
Tress.


---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: Neliveto lumelle ja hiekalle?
Erot varmaan tarkoittavat käytännössä tasauspyörästöjen lukkoja tai jotain. Nylkytyshän johtuu voimansiirron välyksistä eikä mistään muusta, hitaasti sopivalla kitkalla pyöriessä pyörä saattaa pysähtyä sekunnin murto-osiksi vaikka veto on koko ajan päällä, sit taas sutasee.tressart kirjoitti:Korjatkaa ja tarkentakaa, mutta muistan joskus kuulleeni, että Land Cruiserin (esim. HJ61) nelivedoissa on eroa, osa on tehty lumelle, joka kaivautuu lumen läpi hakien pitävää pintaa, ja osa on hiekalle, jossa kaivautumista ei saa olla.
Lumeen kaivautuvassa mallissa vaihteisto "sutii nykien" ristikkäisiä pyöriä. Hiekkavedosta en muista detaljeja.
Nämä erirakenteiset mallit olisi tunnistettavissa rungon numerosta, toisessa parillinen, toisessa pariton viimeinen numero. Onko kyseessä urbaani legenda vai onko asiassa perää?
Tress.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: Neliveto lumelle ja hiekalle?
Tai sitten vaan lehtijousien kiertymisestä.-MaTTi- kirjoitti:Nylkytyshän johtuu voimansiirron välyksistä eikä mistään muusta, hitaasti sopivalla kitkalla pyöriessä pyörä saattaa pysähtyä sekunnin murto-osiksi vaikka veto on koko ajan päällä, sit taas sutasee.
Nimittäin kun ilmiö on aika olematon hyvin tuetussa kierrejousialustassa,verrattuna siis lehtijousiseen.
Kyllähän ne alusta ja välykset molemmat vaikuttavat.
Ittellä väheni oleellisesti nykiminen ku laitoin jousittamattoman kytkinlevyn eli sekin vaikuttaa.
Tuo lumi-hiekka neliveto paininee samassa sarjassa jäykemmän männän palautusjousen ja pakoputken paukkulaakerin kanssa.
Ittellä väheni oleellisesti nykiminen ku laitoin jousittamattoman kytkinlevyn eli sekin vaikuttaa.
Tuo lumi-hiekka neliveto paininee samassa sarjassa jäykemmän männän palautusjousen ja pakoputken paukkulaakerin kanssa.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.