Kuva Kuva

koneistuksia

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

koneistuksia

Viesti Kirjoittaja ventora »

jarru ja ym ym koneistuksia tarjolla, esim hj akseleihin levyt taakse,

tarve omat takanavat,hj etulevyt,uudet muistaakseni 29ekpl ja yks mäntä satulat,ei mahdu kuin liukusatulat, yhteen uppos just cedrikin etu satulat,on ainakin järeät, kyselkää jos kiinnostaa.
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Saisihan sitä lisätietoa laittaa. Hintatieto erityisesti kiinnostaa. Juuri on aksulat pöydällä perusrempassa, ja jarruosia ei vielä ole asennettu (uudet tai uudenveroiset osat kyllä löytyy jarruihin).
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

0407459395 millasta lisätietoa? omista navoista joutuu sorvaamaan ja levyistä ottamaan lastua sit sopii hienosti yhteen, satuloiksi kelpaa melkein mitkä vaan yks mäntäset. vai hintaa,soita ni mietitään sulle sopiva paketti.
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

hj etulevythän on jäähdytetyt,onkos lj normi levyt,ne menis varmaan samalla työllä,kellään mittoja siitä.
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

jäähdyttämättömän halkaisija sama mutta paksuus 12mm
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Muuten homma on selkeä, ja vaikuttaa hyvältä, mutta eipä kelpaa katsastajille mitkä tahansa satulat, kun pitää olla peräisin autosta, jonka akselipaino on vähintään 1350kg, kuten HJ:ssa. Kysyin muutamalta eri konttorilta.
Jos löytyisi sopivat satulat ja järkihintaan, voisi muutoksen tehdä. Sopivista satuloista juttua Offipalstalla http://forums.offipalsta.com/showthread ... post467305 , mutta mitään selkeää ratkaisua ei ole löytynyt. Eli mistä käsijarrullinen yksimäntäinen satula, jossa riittää akselipainot, ja joka sopii sinne 15" vanteen sisälle? Ja liian iso ei se mäntäkään saa olla, jotta riittää polkimen liikevara.

Iveco Dailyn singlepyörällisessä on jotain sinne päin, mutta hinnat liian kovia / saatavuus huono. En myöskään osaa sanoa, sopiiko se vanteen sisälle.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

jarruvoimasta kun on laskelma ajaa saman asian kuin akselipaino vertailu.
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

VW Transporter T4 vm 97-99 takajarrusatulat. 1 mäntä, 38mm. Käsijarru vaikuttaa suoraan palaan. Tarkoitettu levylle, jonka mitat on 280x12 (jäähdyttämätön) ja 15" vanteelle. Ilmeisesti liukuva (en ole varma). Noita saisi uutena netto 95€/kpl, mutta ei sisällä kiinnitysrautoja (eli pelkkä satula).

Vaikuttaa hyvältä mittojen puolesta, onko kokemuksia? Vielä voi olla vaikeaa löytää romikselta noita kiinnityspisteitä.


Kysyin tuosta jarruvoimalaskelmasta, mutta ei kuulemma kelpaa. Ainoastaan akselipaino ratkaisee AKEn mukaan. Onko toisenlaista tietoa ihan paperimuodossa???
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

noi on hyvät satulat,yhteen henkilöautoon tollaset katsastettiin.
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

millaset satulat hdj on takana,männnän/mäntien mittoja.
suurin osa näistä brembo ap ym ym ns kilpajarruista ei ole valmistettuja johonkin tiettyyn autoon vaan ihan yleis mallisia osia,silti niitä on muutoskatsastettuina suomi pullollaan.omakohtaset kokemukset jos autossa kiinni jarrut mille ei ole alkuperää niin jarruvoimat mitataan ja pitää olla samat/suuremmat kuin alkuperäiset ja jarrujen koot merkataan otteeseen.
konttorin mielipide mistä kysyin/katsastuttanut on ettävoima oltava riittävä.että sellasta. :roll:
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Onko sulla tietoa, miten hyvin noi T4-satulat menisi sinne? Satuloiden kiinnitys?
Jos romikselta löytäisi jostain.

Tottahan se on, ettei yleismallisilla ole tiettyä mallia, mihin ne sopii. Mistähän ne selvittää sen, mikä on alkuperäisen jarruvoima? Onko niillä joku taulukko?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

joo ne t4 satulat menee varmasti sinne 8) hdj männän halkasija ja kpl määrä kun selvii ni satulat missä on vähintään saman kokoset männät saa leimattua,selvitellään,saa noi selväks ni sovin katsastusmiehen kanssa ton homman ja leimataan yks,ni niillä papereolla voi sit muutkin katsastaa omansa :shock:
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

vanteiden kääntöä ja levityksiä voidaan myös tehdä.
oziolli
Viestit: 43
Liittynyt: To Joulu 06, 2007 1:20 pm
Paikkakunta: Canberra

Viesti Kirjoittaja oziolli »

Lahetan tassa linkin, etta voitte katsella, miten tuo Landcruiserin takajarrujen ja kasijarrun muutos on kengurumaassa hoidettu.

http://www.hoppers.com.au/brake%20kits/ ... ochure.pdf
FJ62 1989
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Onkos ventoralla oma firma vai teetkö omalla ajalla omiis nurkis????
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin