Kuva Kuva

HJ 61:n vas. etu vetonivel

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

vieras

HJ 61:n vas. etu vetonivel

Viesti Kirjoittaja vieras »

Tervehdys kaikille!
Nivel nakuttaa... Mistähän siasi halvimmalla ja millä hinnalla
kyseisen nivelen?
Tv. Jo kuudes vuosi HJ:n onnellinen omistaja Lapista
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Motonet, aattelin itse hommata yhden varasellaisen sieltä.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Ja hinta on karvan alle 100€
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Paikallisesta tarvikeliikkeestä (Rovaniemellä) kyselin, niin oli jossain vähän alle 90 euron hinnassa ja löytyis hyllystä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jos alle 90€, niin alkaa olla "halpaa".
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jep, niin se oli, katteet on kohallaan ku "listahinta" oli jotain 250 €.

Näin mulle on lähes kaikkien moniin eri autoihin tarvimieni osien kanssa käyny, Motonetin listahinta on "sikahalpa" mutta kun tarvikeliikkeestä nätisti pyytää tarjouksen, niin se on halvempi.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:Jos alle 90€, niin alkaa olla "halpaa".
Mulla on mahd. sama projekti edessä. Soitin pääkaupunkiseudulla nimeltä mainitsemattomaan Toyotan varaosaliikkeeseen ja sieltä murroksen hinnaksi tarjottiin 349,-/kpl. Osa jäi sinne.

Juttelin PikkuF:n kanssa näistä eri nivelistä, ja hajoamisjärjestys oli seuraava:

1) Motonetin nivel
2) Vanha naksuva Toyotan nivel
3) Uusi Toyotan nivel
4) joku kestävä jenkkinivel, en muista nimeä

Himottaa vaihtaa nivelet oppimisen kannalta Motonetin hajoaviin niveliin. Vanhat naksuvat nivelet jättäisin takaluukkuun varaosiksi ja vaihtaisin ne takaisin kun uudet nivelet laukeaa metsässä.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Eikös löperötä ole kehuttu kestäväksi...
Kysäseppä Pikkujussilta :wink:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

EIks motonetin nivel ole just löbrö??? :?
Vanhat parrat neuvos että vain tojon alkuperäinen on hyvä??
Olenko mä nyt kässännyt oikein että, motonetin murros on paskempi kun mun puolimiljuunaa ajettu alkuperänen porsiva murros??
ajattelin ostaa jojotalta uudet murrokset ja motonetistä 1 varamurroksen ja heittää noil alk peräsil vesilintua.
Mutta mun siis kannattaakin säästää noi alkuset varalle??????ja jättää se motonetin murros hyllyyn.
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
hektor

Viesti Kirjoittaja hektor »

Ostin eilen koko suomen motonetin sillä hetkellä viimeisen hj:lle sopivan vetonivelen, ainaskin heidän kirjanpidon mukaan. Se ei mielestäni ainakaan ollut mikään löbrö, koska laatikossa luki made in japan. Näytti siltä ettei ollut lämpökäsittelyä tehty "maljalle".
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Tuo edellinen olin minä.
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

hojo61 kirjoitti:EIks motonetin nivel ole just löbrö??? :?
Vanhat parrat neuvos että vain tojon alkuperäinen on hyvä??
En minä motonetin nivelistä ja löperöistä tiedä. Joku jenkki se oli. Eikä niin, että pelkästään Toyotan niveliä vaan että Toyotan alkuperäinen on edelleen hyvä, ja parempi kuin huono uusi. Paras on kai se joku jenkkinivel jonka nimeä en muista.
hojo61 kirjoitti: Olenko mä nyt kässännyt oikein että, motonetin murros on paskempi kun mun puolimiljuunaa ajettu alkuperänen porsiva murros??
Niin minä ymmärsin. Mutta minä olen minä.
hojo61 kirjoitti: ajattelin ostaa jojotalta uudet murrokset ja motonetistä 1 varamurroksen ja heittää noil alk peräsil vesilintua.
Mutta mun siis kannattaakin säästää noi alkuset varalle??????ja jättää se motonetin murros hyllyyn.
No näin.Osta uudet Toyotan nivelet jos lompsa kestää. Ja vaikka nivelissä naksuu niin ei kannata viskata mäkeen. Tai jos vaihtaa huonon uuden nivelen niin vanha nivel jemmaan vaan ja mukaan vaikka safarille varaniveleksi, sitten kun ne uudet nivelet hajoaa. Kun sen vaihtamisen sitten kunnolla osaa.
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Näin mäkin oon kässänny jotta motonettiläinen ei oo löperö ja elä heitä missään nimessä niitä vanhoja poijes sillä joskus jossain ne ovat hjuvin arvokkaita kysy vaikkas PikkuF:ltä 8) 8) 8) 8)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Käyttäjä kirjoitti: ja elä heitä missään nimessä niitä vanhoja poijes sillä joskus jossain ne ovat hjuvin arvokkaita kysy vaikkas PikkuF:ltä
Parempi puujalka tai kainalosauva kun ei jalkaa ollenkaan.
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Tässä hieman lisätietoa liittyen noihin vetoniveliin.
Jos tajuaa mitä olen kirjoittanut siellä niin siitä saattaa olla jollekulle jotain hyötyä

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=15604 :roll:
Vastaa Viestiin