Kuva Kuva

HJ ilman jäähynesteitä, mitä tapahtuu?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

HJ ilman jäähynesteitä, mitä tapahtuu?

Viesti Kirjoittaja A-P »

HooJiissä on sellanen traktorimallin lohkolämppäri.
Liitäntä lohkon kyljessä alhaalla.
No sieltä ratkesi letku, ja jäähynesteet kankaalle.
Enhän sitä ajoissa huomannut, kun kaikki höyry pukkasi auton alle ajaessa. Eikä sitä lämpömittaria jatkuvasti vahdata.
Kohta syöttöpoljin ei paljoa auttanut ja huomasin sitä painaessa jumalattoman mustan savun takana. Sitten se lakkasikin jo pyörimästä.
Tallille hinattua, lähti käyntiin avaimesta, mutta kolkatti ikävästi ja savutti.
Nyt menee pitkä vappuvkonloppu mukavasti tallihommissa.
Veikkauksia, mitä sieltä on mennyt?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Aijai..paha homma.

Aloitetaan veikkaus.

- kansi halki varmasti
- männänrenkaat hirttäneet kiinni , ehkä männät urilla
- pahalla tuurilla lohkossa uria kun on lopettanut pyörimisen
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Eikä sitä lämpömittaria jatkuvasti vahdata.

Mulla on aikoinaan ollut sen verran jäähdytysnestettä vuotavia autoja, että tulee vilkuiltua noita mittareita koko ajan. Eli siitä on tullut pinttynyt tapa, kun työympäristökin on ollut monasti sellaista mittareiden tsekkaamista. Mutta suosittelen tosiaan mittareiden vilkulemista aika-ajoin.

Ei ole oikeastaan kokemusta että mikä menisi tuollaisessa tilanteessa mutta komk ei varmaankaan ole kaukana totuudesta :( Sääli jos hj:n kone meni paskaks :?
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Sama juttu. Tulee vahdattua välillä mittaria tuossa uudenkarheessa volvossakin, kun omistin aikoinani ooppelin, jossa ei aina toiminu flekti ja talvella tihutti nestettä liitoksista. Stadin keskustassa kesähelteellä piti ajella välillä parkkiin jähtymään... :oops:
____________________________
#262 & HJ-60
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Mottia purettu.
Parissa männässä leikkaumia, ykkösessä melko voimallisiakin.
Männänrenkaat näyttivät olevan veltot.
Sylinterit ehjät, hoonausta vailla.
Mutta mistä tuo kolke johtui? Käyntiin lähdön jälkeen sellainen epäsäännöllinen kolke. Riittääkö männänrenkaat aiheuttamaan?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Kolkatuksen aiheeksi arveltu jumittavaa suutinta.
Suuttimet menee ponnistukseen ennen ja jälkeen kärkien vaihdon.
Kannessa kenties havaittu halkeama, silmin kakkasesta kannesta.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
upi7
Viestit: 11
Liittynyt: La Syys 10, 2005 1:59 pm
Paikkakunta: petäjävesi

Viesti Kirjoittaja upi7 »

myydään puolella olis kone
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Kaikki suuttimet kusivat kuin ... ööö ... mies!
Yhdessä suuttimessa oli puolikas kuvio. Hämeen Diesel lupasi irtosuuttimille 370e kärkien vaihdon ja säädön.
Mäntien kannalta lie etullisin ostaa kokonainen kone, niin saa kenties jopa kannenkin samalla.
Kannesta kun ei oikeen silmällä erota niitä oletettuja halkeamia. Onko siihen mitään kotikonsteja milla halkeamat erottaisi?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
Panu
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 9:49 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Motti on jo hoidossa, tulee Savon sydämestä.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Onko siihen mitään kotikonsteja milla halkeamat erottaisi?
Nuo tunkeumanesteet ei paljon maksa kaupassa, vaikka en kyllä nyt osaa sanoa että missä kaupassa niitä on. Niillä näkee halkeamat, ja niitä osaa pässikin käyttää. Lisäksi ne toimii irroitusöljynä yllättävän hyvin jos pääsee CRC loppumaan.
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

"Uudesta" moottorista ei meinannut löytyä öljynpainetta. BeeJiistä tutulla öljypumpun ryypyn syöttämisella painekanavan kautta ei ollut vaikutusta, ja turhautuneena ajattelin ettei ota jos ei annakkaan: EDIC irti ja hiukka syöttöpoljin. Jo nousi paine, mutta mittari ei näytä enää normaaleja vaikka kello vaihdettu. Maadoitettuna ponnahtaa täysille kyllä. Tarttee mitata erillisellä mittarilla arkena.
Kunhan HooJiin läjäys päätöksessä paneudun tuon viallisen moottorin kasaamiseen kenties BeeJiin nokalle.
Tunkeumaneste/Hämeen Dieselin ponnistus?
Tai sitten kanavien tukinta, paineilmaa ja saippuavettä.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Vastaa Viestiin