HJ ilman jäähynesteitä, mitä tapahtuu?
Valvoja: Käyttäjä
HJ ilman jäähynesteitä, mitä tapahtuu?
HooJiissä on sellanen traktorimallin lohkolämppäri.
Liitäntä lohkon kyljessä alhaalla.
No sieltä ratkesi letku, ja jäähynesteet kankaalle.
Enhän sitä ajoissa huomannut, kun kaikki höyry pukkasi auton alle ajaessa. Eikä sitä lämpömittaria jatkuvasti vahdata.
Kohta syöttöpoljin ei paljoa auttanut ja huomasin sitä painaessa jumalattoman mustan savun takana. Sitten se lakkasikin jo pyörimästä.
Tallille hinattua, lähti käyntiin avaimesta, mutta kolkatti ikävästi ja savutti.
Nyt menee pitkä vappuvkonloppu mukavasti tallihommissa.
Veikkauksia, mitä sieltä on mennyt?
Liitäntä lohkon kyljessä alhaalla.
No sieltä ratkesi letku, ja jäähynesteet kankaalle.
Enhän sitä ajoissa huomannut, kun kaikki höyry pukkasi auton alle ajaessa. Eikä sitä lämpömittaria jatkuvasti vahdata.
Kohta syöttöpoljin ei paljoa auttanut ja huomasin sitä painaessa jumalattoman mustan savun takana. Sitten se lakkasikin jo pyörimästä.
Tallille hinattua, lähti käyntiin avaimesta, mutta kolkatti ikävästi ja savutti.
Nyt menee pitkä vappuvkonloppu mukavasti tallihommissa.
Veikkauksia, mitä sieltä on mennyt?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Eikä sitä lämpömittaria jatkuvasti vahdata.
Mulla on aikoinaan ollut sen verran jäähdytysnestettä vuotavia autoja, että tulee vilkuiltua noita mittareita koko ajan. Eli siitä on tullut pinttynyt tapa, kun työympäristökin on ollut monasti sellaista mittareiden tsekkaamista. Mutta suosittelen tosiaan mittareiden vilkulemista aika-ajoin.
Ei ole oikeastaan kokemusta että mikä menisi tuollaisessa tilanteessa mutta komk ei varmaankaan ole kaukana totuudesta
Sääli jos hj:n kone meni paskaks 
Mulla on aikoinaan ollut sen verran jäähdytysnestettä vuotavia autoja, että tulee vilkuiltua noita mittareita koko ajan. Eli siitä on tullut pinttynyt tapa, kun työympäristökin on ollut monasti sellaista mittareiden tsekkaamista. Mutta suosittelen tosiaan mittareiden vilkulemista aika-ajoin.
Ei ole oikeastaan kokemusta että mikä menisi tuollaisessa tilanteessa mutta komk ei varmaankaan ole kaukana totuudesta


Mottia purettu.
Parissa männässä leikkaumia, ykkösessä melko voimallisiakin.
Männänrenkaat näyttivät olevan veltot.
Sylinterit ehjät, hoonausta vailla.
Mutta mistä tuo kolke johtui? Käyntiin lähdön jälkeen sellainen epäsäännöllinen kolke. Riittääkö männänrenkaat aiheuttamaan?
Parissa männässä leikkaumia, ykkösessä melko voimallisiakin.
Männänrenkaat näyttivät olevan veltot.
Sylinterit ehjät, hoonausta vailla.
Mutta mistä tuo kolke johtui? Käyntiin lähdön jälkeen sellainen epäsäännöllinen kolke. Riittääkö männänrenkaat aiheuttamaan?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Kaikki suuttimet kusivat kuin ... ööö ... mies!
Yhdessä suuttimessa oli puolikas kuvio. Hämeen Diesel lupasi irtosuuttimille 370e kärkien vaihdon ja säädön.
Mäntien kannalta lie etullisin ostaa kokonainen kone, niin saa kenties jopa kannenkin samalla.
Kannesta kun ei oikeen silmällä erota niitä oletettuja halkeamia. Onko siihen mitään kotikonsteja milla halkeamat erottaisi?
Yhdessä suuttimessa oli puolikas kuvio. Hämeen Diesel lupasi irtosuuttimille 370e kärkien vaihdon ja säädön.
Mäntien kannalta lie etullisin ostaa kokonainen kone, niin saa kenties jopa kannenkin samalla.
Kannesta kun ei oikeen silmällä erota niitä oletettuja halkeamia. Onko siihen mitään kotikonsteja milla halkeamat erottaisi?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
"Uudesta" moottorista ei meinannut löytyä öljynpainetta. BeeJiistä tutulla öljypumpun ryypyn syöttämisella painekanavan kautta ei ollut vaikutusta, ja turhautuneena ajattelin ettei ota jos ei annakkaan: EDIC irti ja hiukka syöttöpoljin. Jo nousi paine, mutta mittari ei näytä enää normaaleja vaikka kello vaihdettu. Maadoitettuna ponnahtaa täysille kyllä. Tarttee mitata erillisellä mittarilla arkena.
Kunhan HooJiin läjäys päätöksessä paneudun tuon viallisen moottorin kasaamiseen kenties BeeJiin nokalle.
Tunkeumaneste/Hämeen Dieselin ponnistus?
Tai sitten kanavien tukinta, paineilmaa ja saippuavettä.
Kunhan HooJiin läjäys päätöksessä paneudun tuon viallisen moottorin kasaamiseen kenties BeeJiin nokalle.
Tunkeumaneste/Hämeen Dieselin ponnistus?
Tai sitten kanavien tukinta, paineilmaa ja saippuavettä.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline