Bensakoneissa pudotetaan puristuksia nakutuksen takia.jep kirjoitti:Taitaa olla ennemminkin bensakoneiden juttuja tuo puristusten laskeminen. Kun oman 3b:n turbotin reilu vuosi sitten, niin ruuvasin vaan syöttöä lisää ja säätelin pumpun ennakkoa vähän aikasemmalle ja hyvin on pelittänyt 1.2bar paineilla.Antsa kirjoitti:Ja kun rupeat talvella touhuamaan ja aikaa on niin puristuksia lienee syytä pudottaa tuossa venekäytössä myös.
Tai ainakin luulisin. Vakio puristukset taisi olla jotain 22 luokkaa, ja turbokoneissa on monesti jotain 16-17 puristuksia.
Eli tupla kansipahvit ja leikkuuttaa jossain laserilla alumiinistä välipalan niiden tiivisteiden väliin.
Vai mitä mieltä raati onneee...???
Mutta dieselissä alkaa tulla ahdasta männän päälle kun sinne työnnetään tuplamäärä ilmaa joka pitäisi sitten puristaa läjään, Ja sitten sinne vielä heitetään tupla määrä löpöä sekaan, eli puristuspaineet ja lämpötilat nousee liikaa.Eli kiertokanget, ja laakerit ja kampiakseli alkaa olla tiukilla.
Oon itekkin ajellu jo yli 250000 km vakio puristuksilla mutta se ei ole autossa ongelma kun harvoin tulee ajettua esim. yli tuntia lämä tiskissä.
Mutta veneessä kyllä kannattaa ottaa tämäkin asia huomioon. Sillä jos se jaksaa yksinään mennä nippa nappa plaanissa 90 hevosella, ja siitä sen 130-140 irtoaa onnistuneella turbotuksella,niin plaanissa ajaminen vaatii vähintään sen 70 prossaa tehoja koko ajan????Mikä vastaa bertalla semmoiset 120 km/h ???
Ja juurikin jos laskee noita puristuksia niin sitten kärsii pistää kovemmat ahdot ja saa sitä ruttuakin enemmän, eikä myöskään sen ilman liiallinen puristaminen vie tehoa...
No Joka tapauksessa pidä topicci viereänä.