Kuva Kuva

Perän tasauspyörästö

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Perän tasauspyörästö

Viesti Kirjoittaja Juno »

On noi perämurikoiden pinjonit laakerinvaihdossa, niin rattaita pestessä havainto tasauspyörästöjen "klapista" tyyliin 3-5mm. Paljos sitä täytyy/saa siinä ristikolla olla, että tarvis puuttua...?

Perät on HJ:60 vm. 88


Jukka
# 266

Jj`a tuosta......
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Siis ny puhutaan niistä pikkupyöristä siellä ristitapilla? Eihän sitä sais olla, se akseli/tappi kuluu. Ite ku avoimeen perään laitoin Aussie Lockerin, piti se uusia, ei maksanu ku rapiat 20 € Toyotalla (vuosia sitte).
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juno »

Joo noista just kysymys, tarviaa sitte elvyttää noiki että ei porsi turhaan ajan kans. Ku on banjot auki, ni mielellään laittais kaikki mitä tarvias.....

Jukka

Ps. Jos jollain jotain "pointtia", ni kusoa.....


Jukka
# 266

Jj`a tuosta......
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juno »

HJ60,
Jouduitko laittaan tasauspyörästöön uudet ( eripaksuiset ) simmit kun kasasit, vai laitoitko alkuperäiset ?
# 266

Jj`a tuosta......
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juno »

Tänään tilattu "marmoritiskiltä" simmit tasauspyörästön isompien kartiohammaspyörien alle ( simmejä 3 eri kokoa n. 0.25 välein ), sekä kulutusprikat pienempien kartiohammaspyörien alle. Ristitappeja en vaihda, koska olivat kuluneet/killottuneet vähäisessä määrin, sekä myös hinnan takia a 200e pala ja se kertaa 3 / tasauspyörästö. :shock:
# 266

Jj`a tuosta......
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juno »

Periä kasaan laitellessa äkkäsin takaperän pinjonin muutaman hampaan ns. alapään kärjistä pienet n. 0.5 mm lohkeamat. Eivät kuitenkaan ole lähellä hampaan ns. kosketuspintaa, mutta...mitäs raati sanoo...kasaan vaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö ajella pakarat pinkeenä ja ootella rusahdusta ?
# 266

Jj`a tuosta......
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juno »

rusakko kirjoitti:Tänään tilattu "marmoritiskiltä" simmit tasauspyörästön isompien kartiohammaspyörien alle ( simmejä 3 eri kokoa n. 0.25 välein ), sekä kulutusprikat pienempien kartiohammaspyörien alle. Ristitappeja en vaihda, koska olivat kuluneet/killottuneet vähäisessä määrin, sekä myös hinnan takia a 200e pala ja se kertaa 3 / tasauspyörästö. :shock:
Oli vissiin varaosamyyjällä viime käynnillä eripari silmät, kun nyt sitten noi ristitapit maksaakin "vaan" 64e pitempi ja 43e lyhyempi per pala.... :roll:
# 266

Jj`a tuosta......
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

rusakko kirjoitti:Periä kasaan laitellessa äkkäsin takaperän pinjonin muutaman hampaan ns. alapään kärjistä pienet n. 0.5 mm lohkeamat. Eivät kuitenkaan ole lähellä hampaan ns. kosketuspintaa, mutta...mitäs raati sanoo...kasaan vaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö ajella pakarat pinkeenä ja ootella rusahdusta ?
Vaihda nyt jos sulla on murikat irti niin se takana ollut eteen ja päinvastoin ja sitten kovaa ajoa, edessä se toimii varmasti niin kauan kuin sun auton on muutenkaan toimintakuntoinen (hj, ainakin seuraavat 300000 km)uskoisin. ;)
Vastaa Viestiin