turbon asennus 3 B moottoriin
Valvoja: Käyttäjä
Eihän sitä virtaamaa kannata turbolla ahdistaa ja eikös turbolle kannata ottaa öljy sisään suodattimen jälkeen...?itikka kirjoitti:turbo-projekti jatkuu taas Nyt tulee taas kysymys viisaammille. Veneessä on erillinen öljynjäähdytin, ajattelin ottaa sen jälkeen öljyä turbolle. Voiko kaiken öljyn kierrättää turbolle, vai pitääkö siihen laittaa
t-haara, josta osa menee takaisin suodattimelle?
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Jep. Mutta nyt ollaan semmosen asian äärellä mihin loppuu tieto.
Ja jos se suodatin on pääkierrossa ja siitä erotetaan t-haaralla öljyä johonkin niin ne paineet jakautuu siinä kohtaa tasan eli puolet sinne turbolle ja puolet muualle. ???
En vaan laittaisi tuota noin...Enkä kyllä pysty pistämään mitään faktaa tueksikaan...
Ja jos se suodatin on pääkierrossa ja siitä erotetaan t-haaralla öljyä johonkin niin ne paineet jakautuu siinä kohtaa tasan eli puolet sinne turbolle ja puolet muualle. ???
En vaan laittaisi tuota noin...Enkä kyllä pysty pistämään mitään faktaa tueksikaan...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Kaikkien alojen ammattimies...
Ja vain ammattimies saa poistaa tv:stä takakannen...
Ihan hydrauliikka putkasta löytyi joku paineilma t-haara, ja kun tarkemmin miettii niin se on öljynpainemittarin reijässä eikä sen edicin anturin.
Toinen paikka mistä sen voisi ehkä haaroittaa on sen alipainepumpun öljykanava. Tai jos ei se pumppu ole enää käytössä niin ottaa siitä sen öljyn.
Ja vain ammattimies saa poistaa tv:stä takakannen...
Ihan hydrauliikka putkasta löytyi joku paineilma t-haara, ja kun tarkemmin miettii niin se on öljynpainemittarin reijässä eikä sen edicin anturin.
Toinen paikka mistä sen voisi ehkä haaroittaa on sen alipainepumpun öljykanava. Tai jos ei se pumppu ole enää käytössä niin ottaa siitä sen öljyn.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Eiköhän tuossa oo nuo poraukset samalla lailla ku 2H:ssaki, paineanturit on (luonnollisesti) painelinjassa, alipainepumpun öljy menee painelinjasta porauksen kautta runkolaakeripukille, siitä toisen porauksen kautta nokka-akselin laakerille, ja siitä ulos. Voipi olla hieman heikompi voitelu ku suoraan painelinjasta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
180 astetta ympäri ja paikka on sitten tarkka missä kohtaa vedot on makeimmillaan. Ja taisi olla joko tai sen reijän kanssa.
Venekäytössä sitä reikä systeemiä kannattaisi varmaan jalostaa koska nopea tehonpoisto ei ole niin välttämätön ominaisuus kuin manuaali autokoneessa...
Muutenkin tuossa voisi olla paikka keksiä jotain uutta tehonsäätöön.
Eli jotain semmoista että vain tyhjäkäynnillä on kaasuläppä kiinni ja kun vaihde on silmässä niin läppä on auki ja tehot säädetään pelkästään sillä sammuttimen maksimisyötöllä. Koska se vesi vastustaa niin ettei kone pääse ryntäämään. Ja tällä päästäisiin siihen että kone toimisi enemmän "normaalin" dieselin tavoin.
Venekäytössä sitä reikä systeemiä kannattaisi varmaan jalostaa koska nopea tehonpoisto ei ole niin välttämätön ominaisuus kuin manuaali autokoneessa...
Muutenkin tuossa voisi olla paikka keksiä jotain uutta tehonsäätöön.
Eli jotain semmoista että vain tyhjäkäynnillä on kaasuläppä kiinni ja kun vaihde on silmässä niin läppä on auki ja tehot säädetään pelkästään sillä sammuttimen maksimisyötöllä. Koska se vesi vastustaa niin ettei kone pääse ryntäämään. Ja tällä päästäisiin siihen että kone toimisi enemmän "normaalin" dieselin tavoin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Eipä tullut vielä voimasavuja otettua. Koko viikonlopun tappelin ja yritin
saada konetta käymään, ilman toivottua tulosta. Tänään mittasin sitten hehkutulpat, tuloksena 3 tulppaa rikki. Huomenna tilaamaan uusia ja sitten taas kokeillaan. Tuo 3B ei taida käynnistyä ilman hehkua, edes lämpimällä kelillä, kuten Antsa jo aiemmin tiesi kertoa...
saada konetta käymään, ilman toivottua tulosta. Tänään mittasin sitten hehkutulpat, tuloksena 3 tulppaa rikki. Huomenna tilaamaan uusia ja sitten taas kokeillaan. Tuo 3B ei taida käynnistyä ilman hehkua, edes lämpimällä kelillä, kuten Antsa jo aiemmin tiesi kertoa...
Kahdella hehkulla vielä lähtee käymään ...
Tuo reijän poraaminen on reilut 20 vuotta vanhaan letkuun melko riskaabelia , tämäkin tuli testattua ! Reijän tekemisen jälkeen "ylipaineisena" putki ei kestänyt vaan repesi ...ja tästä seurasi "melko vauhdikas" koeajo
Vanhus latasi kaikki kierrokset peliin mitä pumppu antoi myöden ...
Tästä viisastuneena vaihdoin letkut ( molemmat) uusiin ja painetta kestäviin ...ekaksi vaan piti äkkiä kokeilla
Tuo reijän poraaminen on reilut 20 vuotta vanhaan letkuun melko riskaabelia , tämäkin tuli testattua ! Reijän tekemisen jälkeen "ylipaineisena" putki ei kestänyt vaan repesi ...ja tästä seurasi "melko vauhdikas" koeajo
Vanhus latasi kaikki kierrokset peliin mitä pumppu antoi myöden ...
Tästä viisastuneena vaihdoin letkut ( molemmat) uusiin ja painetta kestäviin ...ekaksi vaan piti äkkiä kokeilla
Et tämmönen peli ...Onks tässä jotain mitä mun pitää tietää enenku mä lähden ajaan sillä ?