Kuva Kuva

pinionin laakerit

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

oskari4x4
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Huhti 01, 2005 8:41 am
Paikkakunta: Helsinki

pinionin laakerit

Viesti Kirjoittaja oskari4x4 »

Olis kohta lakeri vaihdot edes ja takana. Pystyykö tekemään alta käsin vai pitääkö ryhtyä punnertamaan? tarvitseeko erikoistyökaluja?Mistä parhaalla hinnalla uudet laakerit?
HDJ 80 -91
HJ60 -83
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Altapäin on lähdettävä liikkeelle :wink: , mutta jos aattelit makuultaan ottaa perämurikan irti niin kannattaa ensin käydä punttisalilla.
Tamgearsista saa laakerit ja stefan. Krymppiholkin joutuu toyotalta hakemaan.
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

hector kirjoitti:Altapäin on lähdettävä liikkeelle :wink: , mutta jos aattelit makuultaan ottaa perämurikan irti niin kannattaa ensin käydä punttisalilla.
Tamgearsista saa laakerit ja stefan. Krymppiholkin joutuu toyotalta hakemaan.
On ollu täs parin viime kuukauden aikana 7-8 kertaa hojon murikka kädes ja joka kerta irrotusasento: maaten ja vaikka oonkin tällänen kukkakeppi niin ei se mun miälestä niin painava oo etteikö se jokapojalta onnistuisi :roll:

No asiaan: minkänäkönen mötikkä se on tuo krymppiholkki? onko se muuta kuin lukkoakselis?

Edit:Niin mä oon rassannu vaan tollasta avointa perää ja LSD mallista..
Kuva
1987 LJ70
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Nostan hattua sille makuulla työskentely asennolle :o
Krymppiholkki on sama asia kuin välihylsy joka on laakereiden välissä. Birfield.com:ssa olevien ohjeiden mukaan se (spacer) on kertakäyttö kamaa. Eli jos löysää mutterin tai vetää momentin yli niin välihylsy pitäisi uusia :? Itse olen näin toiminut kun en muutakaan tajua. Jos joku haluaa niin mulla löytyy 3 käytettyä välihylsyä eli krymppiholkkia.

Ao. kuvassa "krymppiholkki". Sehän on uutena erinäköinen ja se "pullahtaa" ja painuu kasaan kun vedetään pinionin laakerit oikeaan momenttiin.

Miksi Jollapaku olet noin monta kertaa ottanut sen perämurikan irti?

http://www.birfield.com/modules.php?nam ... age&pid=77


Kuva
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

hector kirjoitti:Nostan hattua sille makuulla työskentely asennolle :o
Krymppiholkki on sama asia kuin välihylsy joka on laakereiden välissä. Birfield.com:ssa olevien ohjeiden mukaan se (spacer) on kertakäyttö kamaa. Eli jos löysää mutterin tai vetää momentin yli niin välihylsy pitäisi uusia :? Itse olen näin toiminut kun en muutakaan tajua. Jos joku haluaa niin mulla löytyy 3 käytettyä välihylsyä eli krymppiholkkia.

Ao. kuvassa "krymppiholkki". Sehän on uutena erinäköinen ja se "pullahtaa" ja painuu kasaan kun vedetään pinionin laakerit oikeaan momenttiin.

Miksi Jollapaku olet noin monta kertaa ottanut sen perämurikan irti?
No hemmetti, sitä taas viisastu pikkusen :o

Niin tosta murikan irrottamisesta, kun tuli hommattua erään siuntiolaisen tojogurun avustuksella lokkeri tonne perään, mutta ikävä kyllä se on temppuillu heti alusta alkaen(siis se lokkeri :D ) ja siitä johtuen noita murikan irrotus/jotain säätöä/murikka kiinni/koeajolle on kertynyt niin monta ettei oo enää pysyny laskuis mukana.. Tällä hetkellä paikoillaan on avoin murikka ja lokkerimurikka auton takalousteris odottamas jotain jatkotoimenpiteitä..kun vaan tietäis että mitä..
1987 LJ70
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

mikäs siinä ez-lokerissa on mättänyt?
jos välykset on "toloranssissaan" ja oikein kasattu,siis c-klipsit paikallaan niin mikä pystyy olla pielessä?
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

jjtp kirjoitti:mikäs siinä ez-lokerissa on mättänyt?
jos välykset on "toloranssissaan" ja oikein kasattu,siis c-klipsit paikallaan niin mikä pystyy olla pielessä?
Nii-in, sen minäkin haluaisin tietää että mikä voi olla pielessä noin yksinkertasessa laitteessa. Multa on ainakin jo järki loppunu ton vehkeen kans.. kasaukselle on maken siunaus että oikein pitäis olla..

Toihan oli kun mä sen ekan kerran laitoin kiinni, sellanen että se ei vapauttanu ollenkaan eli oli lukko päällä koko ajan. No sen sai pelittämään kun keskitapille teki noin:
Kuva
tällä virityksellä pelas kuukauden ihan ok, kunnes sitte ykskaks alko temppuilemaan, piti pauketta aivan suoraan ajaes yms. viimesimmäs kokeilus jäin tonne pellolle kun ei veto menny pyörille asti ts. perä loksutti niin kuin kaartees mutta mitään muuta ei sitte tapahtunukkaan?!! Eihän ton pitäis periaattees olla ees maharollista että veto loppuu molemmilta pyöriltä?

Päällisin puolin lokkerin osat on aivan ok kunnossa.. Perhana kun ei tääläpäin kellään muulla oo automaagilokkeria niin ei tierä yhtään kuinka sen pitäis oikeen aikuisten oikeesti pelittää.

Hyviä ideoita otetaan vastaan..
1987 LJ70
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

onkos se lukko nyt sulla irrallaan?
eli pystytkö laittaa kuvia itse lukon osista?
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

hups lipsahti nyybinä toi oli multa!
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Tossa olis muutama foto:

Kuuluiskohan ton tapin vastata tohon uran pohjaan asti? kuten alla olevasta kuvasta näkyy niin mulla on hinkannu pelkästään reunoihin..
Kuva
Kuva
Kuva
1987 LJ70
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

sen tapin pitääkin ottaa pelkästään niihin reunoihin,otas sellanen kuva missä tappi puuttuu ja missä näkyy se tapin reikä.(kun ne sisimmäiset limput on päälekkäin)
kun toi oli kasassa niin jäikö kuinkapaljon keskirakosta tohon sisimmäisille limpuille?.
onko siitä perämurikasta koskaan katkennut pinjoni missä toi lukko oli kiinni.(kun näkyin jonkinlaista kulumaa ton alimmaisen poskilimpun kaulalla.(jos perä rikkoutuu niin se murikka saattaa kärsiä)
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Ei oteta kuvia vähään aikaan, lokkeri lähti tänään Siuntioon..
Ei mun tietääkseni oo pinjoni katkennu. Kyllä vain limppujen väliin 2-3 millin rako (muistaakseni) jäi.
1987 LJ70
larsg
Viestit: 14
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:43 am
Paikkakunta: Ahvenanmaa

Viesti Kirjoittaja larsg »

kuvasta puttuu ne pienet tapit ja jouset - kai ne oli asennettuna??
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

larsg kirjoitti:kuvasta puttuu ne pienet tapit ja jouset - kai ne oli asennettuna??
Ou jees, kyllä ne oli asennettuna. Ei vaan jaksanu kuvaa varten niitä asennella..
1987 LJ70
Avatar
BJ40
Viestit: 184
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 2:39 pm
Paikkakunta: Hausjärvi

Lukosta...

Viesti Kirjoittaja BJ40 »

Kattokaapas myös ne "kupit" jotka tulee ristitappia vasten siis vetarin ja ristitapin väliin, mun EZ:tassa ne oli liian paksut. kantoivat vetarin päähän, muistaaksen ristitapin ja "kupin" välys oli luokkaa 20 kymppiä.

Mittailkaa molemmat lukon puoliskot aukeavat saman verran, lukon ollessa auki riittää 20 kymppiäkin välykseksi, Korjaaminen onnistuu laakereilla passaamalla.

sitten vielä se oleellisin asia, onko nen molempien puoliskojen ristitapin "urat" samoilla mitoilla, niissäkin oli siinä mun maanantaimallissa 2mm:n heitto, mistä johtuen lukossa toinen puoli aina kytkettynä, ei siis auennut ollenkaan, ja ainoastaan toinen puoli aukesi, piti helvetillisen paukkeen. ja lukon toiminta oli täysin epälooginen.
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, Hj-60 -85, CJ-5 -68
Vastaa Viestiin