no tuota, en mä nyt välttämättä kiroais...Hipluxracing kirjoitti:Kyllä siellä turbo on alkujaa ollut , ja paukautettu MAN:nin 7l koneesta revityllä turbolla .. ruuvattu ahdot tappiin ja kaikki sitämukaa tohojona..
Sitte 1hz kone tilalle..... tekis mieli kirota ...
kammiokoneessa on omat etunsa huomattavat etunsa, joita monet ei vaan arvosta nykyään, tykätään suuresta väännöstä alakierroksilla suorasuihkareissa, mutta siihenpä se jääkin, kammiokone viritettynä vääntää alhaallakin riittävästi ja rokkaa sitten ylhäällä aivan eritavalla kuin suorasuihkari...
se mannnin 7l padan ahdin voi olla pakopesältään aika pieni, jos oikein muistan niin kooltaan samaa luokkaa hx35 holsetin nro12 kanssa ja ahdisti 1hd-t:n kyljessä aikalailla... ei kummakaan jos kovilla ahdoilla porsii... vika ratin ja penkin välissä kuten aina pakopaineet varmaan aika kovat jos ahdot vedetty tappiin... lämpö tappaa hyvänkin padan ja hirveillä ahdoilla ei ole mitään virkaa jos ei pysytä yhtään ahtimen kanssa kartalla... oliko edes ollut cooleria?
se turbotus, jos on vanhempi kuin -92 ja ei ole vähäpäästöinen on kaikki sallittua, kunhan leimalle vie lapun, jossa paukut ei ole kasvaneet 1hd-t moottoriin verrattuna 20% enempää . jarruthan sulla on ok. koska tuossa on alunperin ollut 1hd-t pata. jos on vähäpäästöinen niin sitten kiltisti vain 1hd-t pakosarja ja ct26 ahdistin pellinalle ja maltillista ajoa.
jos ei niin tee pakosarja ja jotakin isoa ahdinta sen kylkeen+ cooleri.
koska sulla on kammiokone ja se herättää ahtimen paljon paremmin kuin suorasuihkari laittaisin suosiolla heti hx40 holsettia nro 17 pakopesällä, toimii varmasti pirun herkästi, koska mulla on vastaava 18 pakopesällä 1hd-t:n kyljessä ja siinäkin se pelaa mainiosti. Tuosta kammiokoneesta saa varmasti voimaa aika lailla, suuttimet ei yleensä ahdista kuten suorasuihkareissa, joten yli 300 heppaa tulee varmaan aika nätisti ja luulen, että tuosta sais kohtuudella sen mitä pumppu riittää eli pyöreästi sen 400 hummaa... ja vielä niin, että kestääkin, kunhan ahtimena on sitten +300 hv koneessa jokin hx40 holsettia isompi... kammiokone saa isommakin hyrrän henkiin aivan yhtä alhaalta kuin vakion ct26 toyotalaisen...
ahtojakaan ei tarvi olla aivan älyttömästi, 1,5 bar saadaan jo mukavia lukemia jotka normi ajossa riittää hyvin... ainakin manuaalissa alkaa kytkin varmasti haisemaan
pari kuvatusta hx40w:stä