Kuva Kuva

hj61 ja pari kysymystä...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pikku-matti
Viestit: 5
Liittynyt: To Joulu 09, 2010 8:46 pm
Paikkakunta: Hattula

hj61 ja pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

Ostin tutulta 3v seisseen melkein kokonaan hitsatun projekti hj:n ja pari kysymystä on tullut mieleen.
Moniko lehtiset jousipakat vakio alustassa on kun omassa on takana 9 lehteä ja edessä 7 ja tuntuu aika kivireeltä...?? riipuja on pidennetty.

Toisekseen kuinka nopeasti pitäis koneen lämpöjen nousta?? käytin omaani 20min ja lämpömittari ei noussut oikeastaan yhtään,ulkona -8,verho ei ollut syylärin edessä,
ylävesiletkukaan ei lämminyt,taitaa siis termari toimia...sisälle puhalsi haaleaa.
Suoraruiskuhan lämpenee hitaammin,mutta kuulostaako normaalilta??

Niin ja kuuluuko etu kallistuksenvakaajan ja rungon kiinnikkeen välissä olla "koiranluu" kun omassani on 25cm väliä vai onko tässä joku väärä vakaaja paikallaan?

T: Matti
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ainaki 2h pitäs lämmeä suht nopeasti, en tiiä tuosta 12H-T:stä tarkemmin.

Siinä kallistuksenvakaajassa on semmoset tapit koiranluun vastineena, uuet vastaavat voi tehä vaikka kierretangosta ja sen päälle sopivasta putkesta, ja kumit molempiin päihin molemmin puolin.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

*Hj on kivireki
*Minulla on pahvi syylärin edessä eikä lämpömittari nouse edes motarinopeuksissa kuin hiukka ensimmäisen neljänneksen yläpuolelle. Lämppäristä tulee motarilla tosi kuumaa. Ei se tyhjäkäynnillä "kuumene".
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Lumimies
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:43 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Lumimies »

Mulla on se rullaverho kesät talvet syylärin edessä. Ei meinaa lämmetä edes kesällä.
Cruiseri talossa on vaurauden merkki
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Lumimies kirjoitti:Mulla on se rullaverho kesät talvet syylärin edessä. Ei meinaa lämmetä edes kesällä.
Kyl on termaris vikaa vikaa..
Mulla ei oo edes pahvia keulalla ja silti kopis tarkenee näillä keleillä. Mut kyl toi 12h-t lämpiää hitaammin verrattuna 2h:hon. Mut ei se siitä kylmää autoa tee.
1987 LJ70
pikku-matti
Viestit: 5
Liittynyt: To Joulu 09, 2010 8:46 pm
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

Siinä kallistuksenvakaajassa on semmoset tapit koiranluun vastineena
Täytyy huomenna ajella tallile ja nikkaroida jonkinlaiset tangot paikalleen...mitens sopiiko lj:n mekaaninen vinssi hojoon vai onko läjässä ulosoton kardaani eri puolella?
sami
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 5:21 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja sami »

soppii lj:n vinssi hojoon.
FJ-40 vm:68, HJ-60 -81<---- Tapettu
turbo hojo
Viestit: 4
Liittynyt: Su Marras 21, 2010 2:10 pm
Paikkakunta: SEINÄJOKI

Viesti Kirjoittaja turbo hojo »

61 lämpenee aika hitaasti varsinkin jos annat auton vaan käydä tyhjäkäyntiä, 15min ajamisen jälkeen pitäs jo lämmöt olla piolenvälin paikkeilla tai vähän alle, ilman sitä verhoakin. jos ei meinaa lämmetä niin vaihda uusi termostaatti..

ja kallistuksenvakaajan ja rungon väliin kuuluu ns:koiranluut.. 10mm jenkatangosta saa tehtyä hyvät..
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

ja jos kierretangosta ei jaksa tehdä vakaajan yhdystankoja, niin esim. Roodogsilta saa uusia tankoja kaikkine hilppeineen. Tais maksaa 10€/kpl kun muitakin osia tilailin sieltä. Saman hintasia oli myös tangot taakse.
#428
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Jollapaku kirjoitti:Mut kyl toi 12h-t lämpiää hitaammin verrattuna 2h:hon. Mut ei se siitä kylmää autoa tee.
Ei tosiaan ole kylmä, riippumatta siitä kysyjän lämpömittarin näyttämästä. Mutta tyhjäkäynnillä saa rouskuttaa liki maailman tappia ennen kuin alkaa lämmintä hönkymään. Autohan on tehty ajettavaksi, eikä tyhjää käytettäväksi... :wink:
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Itteä on ihmetyttänyt 12H-T:ssä ja nyt 3B:ssäkin että minkäs vuoksi se lämpötila putoaa tyhjäkäynnillä puolesta välistä asteikkoa asteikon alkupäähän. En kyllä muista mitään muun merkkistä autoa missä vastaavaa tapahtuisi.
#428
Avatar
Tourinki
Viestit: 56
Liittynyt: La Maalis 21, 2009 3:13 am
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Tourinki »

Melkein järkiään kaikki dieselit jäähtyy tyhjäkäynnillä. Ja mitä tuoreempi niin sitä nopeammin lämmöt tippuu.
pikku-matti
Viestit: 5
Liittynyt: To Joulu 09, 2010 8:46 pm
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

koiranluut.. 10mm jenkatangosta saa tehtyä hyvät..
Koiranluut jo tekaisinkin,tosin 16mm kierretangosta,mutta kuitenkin.
Lämpöjä en oo pääsy vielä ajossa kokeileen kun on käyttöpoistossa,työt haittaa sen verran harrastusta,että saattaa olla ne talviajot vasta ens talvena edessä :)

Vaikka eipä tuossa nyt enään isompia olis...pidemmät iskarit ku löytää,heittää takaluukun paikalleen,maalaa ja katsastaa :shock:
hj61
Vastaa Viestiin