BJ40 käynnistyy mutta sitten sammuu.
BJ40 käynnistyy mutta sitten sammuu.
Missäpä mahtaa olla vika,kun kone käynnistyy ja hetken päästä sammutin moottori tekee liikkeensä ja kone sammuu.Lähtee kyllä sitten taas heti käyntiin.Moottoritilaan ehtii katsomaan mitä tapahtuu sitten on aika sammua.Ammattikoulussa oli kunnostettavana ja sanoivat,että hyvin toimii,kunhan siirtopumpun vaihtaa,kun saa ilmaa sieltä käyttämättömänä.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Kävin kokeilemassa äsken tuolla ulkona mutta ei lähtenyt edes käymään.Olisiko taas niitä ilmaongelmia.Pitää varmaan ostaa uusi ilmauspumppu vai onko se siirtopumppu.Viime kesänä,kun tuli Bertta suht raakileena taloon,moottori kyllä kävi mukavasti tuossa pihalla.Täytyy katsoa öljymääräkin koneesta.Nekin on ammattikoulussa vaihdettu.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Mulla ainakin tulee pitemmillä reissuilla pakollisia taukoja kun koneen pitää hiukan jäähtyä, jotta öljy ei ois ihan niin notkiaa.. Eli kun oltiin matkalla yöttömään yöhön ja takas, niin tankkaukset kesti puolisen tuntia. Tämä on siis silloin kun on puhallettu pidemman matkaa ja kone kunnolla lämmin. Sitten kun se on hiukan jäähtyny, saa hiukan kierroksilla härnättyä painetta kehiin. Kun sammuu, niin saman tien käyntiin ja hiukan kaasua..
Mettässä kun kone käy pitkään kutakuinkin tyhjäkäynnillä, pysyy motoori kylmempänä ja öljy ilmeisesti sen verta paksumpana.
Koneessa 10-40 öljy. Kamalan paksuja öljyjä viiti laittaa kun se edic saattaa pelastaa koneen joku päivä..
Mettässä kun kone käy pitkään kutakuinkin tyhjäkäynnillä, pysyy motoori kylmempänä ja öljy ilmeisesti sen verta paksumpana.
Koneessa 10-40 öljy. Kamalan paksuja öljyjä viiti laittaa kun se edic saattaa pelastaa koneen joku päivä..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Kannattaa jossain vaiheessa ruveta asennoitumaan koneremppaan jos meinaa jo sammutella.r2ree kirjoitti:Mulla ainakin tulee pitemmillä reissuilla pakollisia taukoja kun koneen pitää hiukan jäähtyä, jotta öljy ei ois ihan niin notkiaa.. Eli kun oltiin matkalla yöttömään yöhön ja takas, niin tankkaukset kesti puolisen tuntia. Tämä on siis silloin kun on puhallettu pidemman matkaa ja kone kunnolla lämmin. Sitten kun se on hiukan jäähtyny, saa hiukan kierroksilla härnättyä painetta kehiin. Kun sammuu, niin saman tien käyntiin ja hiukan kaasua..
Mettässä kun kone käy pitkään kutakuinkin tyhjäkäynnillä, pysyy motoori kylmempänä ja öljy ilmeisesti sen verta paksumpana.
Koneessa 10-40 öljy. Kamalan paksuja öljyjä viiti laittaa kun se edic saattaa pelastaa koneen joku päivä..
Itte seuraan mekaanisesta mittarista paineita ja pienin lukema tyhjäkäynnillä on ollut 0.6 bar tosi kuumalla koneella.
Matkakierroksilla 1.5-2 barin luokkaa.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Kyllä se koneremppa mielessä kaihertaa.. Onneks on toinen kone säilötty nurkkiin odottamaan. Ja jos vaihtais sen ennen kuin tuo laukee ja tekis öljypumpulle jottee, hmm.. Ois taas varakone.
Ei se onneks ajon aikana sammuttele. Ei vaan jaksa lähteä käyntiin esim riisselipumpulta. Sen verran pysyy käynnissä, että saa ajettua ruutuun, tai ainakin puoleen väliin. Sit jäähytellään tovi.
Ei se onneks ajon aikana sammuttele. Ei vaan jaksa lähteä käyntiin esim riisselipumpulta. Sen verran pysyy käynnissä, että saa ajettua ruutuun, tai ainakin puoleen väliin. Sit jäähytellään tovi.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Taas joudutaan lainaamaan vanhaa ketjua cruiserin rassailun tiimoilta.
Eli bj lähtee aamulla normaalisti käyntiin, mutta kun lähdet ajamaan niin 300 metrin jälkeen hyytyy ja sammuu kuin seinään.
Tämän jälkeen kun ilmaat polttoainejärjestelmän niin taas mennään vaikka kiinaan asti edellyttäen ettei tarvi olla kovin montaa tuntia auton sammuksissa välillä
Mutta taas seuraavana aamuna sama juttu, oiskohan vika siirtopumpussa kun ainakin pumpatessa siitä juuresta suorastaan tulvii polttoainetta vai mistä tämä nyt vetää yön aikana ilmaa sisään?
Linjastossa vuoto ei varmaankaan ole kun lähtee käyntiin eikä jätä allensa minkäänlaista lammikkoa?
Edittiä vielä sen verran että vika ilmeni sen jälkeen kun vaihdoin PA-suodattimen pari päivää sitten.
Eli bj lähtee aamulla normaalisti käyntiin, mutta kun lähdet ajamaan niin 300 metrin jälkeen hyytyy ja sammuu kuin seinään.
Tämän jälkeen kun ilmaat polttoainejärjestelmän niin taas mennään vaikka kiinaan asti edellyttäen ettei tarvi olla kovin montaa tuntia auton sammuksissa välillä

Mutta taas seuraavana aamuna sama juttu, oiskohan vika siirtopumpussa kun ainakin pumpatessa siitä juuresta suorastaan tulvii polttoainetta vai mistä tämä nyt vetää yön aikana ilmaa sisään?
Linjastossa vuoto ei varmaankaan ole kun lähtee käyntiin eikä jätä allensa minkäänlaista lammikkoa?
Edittiä vielä sen verran että vika ilmeni sen jälkeen kun vaihdoin PA-suodattimen pari päivää sitten.
Niin se vuoto ei sitten olekaan yleensä ulospäin, vaan reiästä vetää ilmaa putkeen sisään, ja ei tosiaan näy vuotona.
Eräänkin laitten putkissa ollut reikiä/lahoa niiden kori/runkokiinnikkeiden alla josta ilmaa vetänyt.
Eräänkin laitten putkissa ollut reikiä/lahoa niiden kori/runkokiinnikkeiden alla josta ilmaa vetänyt.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP