Kuva Kuva

Diesel-linja ilmaus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

komandirsky
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 6:54 pm
Paikkakunta: Turku

Diesel-linja ilmaus

Viesti Kirjoittaja komandirsky »

Ahneella on p:nen loppu.

"Jos nyt vielä yhden (1,0 km) työmatkan vetäisi tällä tankilla". Veti kyllä, mutta raaka päätelmä on, että dieseli sai ilmakontaktin hojossa noin 4 m ennenkuin nipponinpoika oli ajatellut sen tapahtuvan. viimeiset tipat dieseliä horaisivat ilmaa peräänsä, siis eräänlainen antihernerokkasyndrooma.

Sitten ajettiin tankille ja ilmataskun perään tuli lisää dieseliä. Vaiva alkoi pikkuhiljaa röpötyksenä etc. Tänään koitti hetki, että nyt tutkitaan ja hutkitaan. Kun asia oli saatu (siis niinkuin meidän mielestämme) diagnosoitua ilmavaivaksi, aloimme ponnekkaasti ilmaamaan. Pumpattiin ja startattiin. Jos paineli ilmapumppua rivon kovakouraisesti , ilmaa tuli paljon, siis ilmausruuvin kautta. Helläkätisemmällä pumppauksella ilmaa ei tullut juuri lainkaan.

Entä sitten. Olemme pumpanneet noin litran löpöä ilmausruuvin kautta. Vielä jaksaisi toisenkin, mutta mikähän mahtaa olla oikea maksimimäärä.

Katselin vanhoja asiaan liittyviä ja löytyi (mielestämme) kelpo konsti: kun auto kerran lähtee käyntiin, annetaan käydä ja ilmataan niin kauan, kun ei ilmaa tule. Tarkoittanee, että pitää aina silloin tällöin vetää ruuvi kiinni ja käydä antamassa HANAA.

Kun käsipumpulla pumpatessa aukaisee suuttimia, ei tule ilmaa, ei dieseliä -ei röyhtäisyä.

Voiko käsipumppu horia ilmaa jostain?

Montako litraa naftaa pitää ihan oikeasti sytkyttää ulos, jos em. vaivaa ei ole?

-------

Raja railona aukeaa,
edessä on hyinen itä,
takana länttä ja Eurooppaa,
varjele vartija sitä.
- Yrjö Jylhä, Kiirastulessa 1940

Kiitän nopeasta reagoinnista, meidän raja aukeaa kahden viikon päästä.

Tämä on toinen kerta, kunnei virallisen matkan ajankohta vaan sopinut ja menemme yhden hojon omintakeismatkalle. Saatammepa vaikk käydä vieraissakin -siis ostamassa UAZ:n varaosia!!!

PS. Voiko se todella vetää ilmaa käsipumpun kautta?
Komandirsky

HJ60 x 2
GAZ 67 x 2
UAZ 31512 x 2
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kyllä se riittää kun ensimmäinen kunnon luraus tulee polttoainetta ilmausruuvista käsipumppua painellessa. ja ei saa aukoo ilmausruuveja koneen käydessä. jos kone käy jo kohtuu hyvin, niin kannattaa käyttää käydessä kaikkia suutinputkia vuorollaan hivenen auki.
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ja kyllä se voi saaha ilmaa käsipumpun kautta, vieläpä niin että kun sitä ekan kerran pitkän ajan jälkeen pumppailee niin jää vuotamaan vaikka on kiristetty pohjaan. Uusia saa boschin nimellä edullisesti.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Oma hojotin lähti sitkeellä sahaamisella kun on hyvät akut.
Noi käsipumput alkaa olla väljiä nois hojottimisa aikas järjestään.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Mistä ne oikein väljistyy?

Eihän niitä koko aikaa nytkytellä.

Tosin, omaani sai nytkytellä kuin teinipoika jallu kädessä yhen suodatinvaihdon yhteydessä. Meinas akuistakin loppua virta..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Mun teoria on että käyttämättömyyttään tiivisteet rapistuu, ne on kuitenki 20 ... 29 vuotiaita.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hzj75
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 19, 2006 7:28 am
Paikkakunta: Tukholoma

Viesti Kirjoittaja hzj75 »

Olin ihmeissään ku piti ilmata systeemi ja vaikka kuin pumppasin ei mittään tapahtunu.Vika löyty siitä pikku purnukasta toimenkuvana vedenerottaja/lietekaivo.Ajanmyötä oli siihen syöpynyt tosi pieniä reikiä ,sakka pohjalla tiivisti sen verran että pientä diesel hikoilua huomas purnukan pohjassa.Laiton tavallisen CAV filtterin tilalle.Uus orkkis jottain 200e,CAV 28e.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Tuo on muuten hyvä systeemi, ja kun siirtää sen konehuoneen puolelle, tulee se tyhjennettyäkin välillä.

Kiitokset JAWAlle
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Olkaa hyvä! Kun oli akuutti tilanne päällä ruostuneen vedenerottajan takia tienpäällä: tarvikemalli käyttöön vs alkuperäinen mikä maksoi tsiljoonan... Ei tarvinnut parasta vaihtoehtoa miettiä :)
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Käsipumppu esim Onnin Autossa 5€ (tosin vuosi jo uutena). IKH:ssa taisi olla 7€ ja ei tähän päivään mennessä ole muutamassa eri koneessa tipan tippaa vuotanut. Niissäkin on eroja.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Vastaa Viestiin