Kuva Kuva

Polttoaineputkien uusiminen.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

julibuli
Viestit: 99
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 9:00 pm

Polttoaineputkien uusiminen.

Viesti Kirjoittaja julibuli »

vm. 1983 HJ-60 alkaa olla jo sen ikänen, että on tullu mielenpäälle uusia polttoaineputket esim. letkuilla. Haulla löyty jotain juttua ja tärkeimpänä jäi mieleen se, ettei mitään suodattimia/vedenerottimia saa ohitella. Onko jollaki ulko muistissa minkä kokoset polttoaineputket hojossa on? Olen ajatellu korvata putket letkulla, niin minkäs kokosta letkun pitäs olla?
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Kannattaa sit vaihtaa se tankin imuputki. Saat sen kuiteskin kähjättyä rikki. Kokemusta ompi koittaa saada HJ liikkelle 15 asteen pakkasesa 01:30..
Ilma ja diesel kannattaa sekottaa vasta sylinterissä.

Ja parasta: Maksaa vain 50 eqee, Toyotalla. Jupp. :shock: :shock:
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Aikoinaan tuli uusittua polttoaineputket silloiseen harrasteautooni (Peugeot 505 Turbo Injection), käyttämällä sinistä pneumatiikkaputkea - joka on vahvaa nylon'ia.
Käyttämäni koko oli muistaakseni 8 mm. /paluupuolella 6 mm.

On edullinen vaihtoehto, ja kestää liuottimia sekä polttonesteitä.
Lopputulos oli hyvä, kun muisti kiinnittää huolellisesti putket alkuperäisiin pidikkeisiinsä, jotteivat jää repsottamaan ja alttiiksi turhalle tärinälle.
Onkin varsin nopea ja helppo tapa valmistaa polttoaineputket näin - eikä ainakaan ruostu!

Liitoskohdissa joissa siirrytään putkesta polttoaineletkuun, on pneumatiikkaputkessa syytä käyttää tukiholkkia, litistymisen ehkäisemiseksi. (kiristettäviä polttoaineletkun klemmareita käytettäessä)
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mää laitoin tollasta hehkutettua olikohan 8mm kupariputkee. se on helppo taitella. eikä maksanu varmaan 15€ enempää
jole
Viestit: 9
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 10:03 am
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jole »

Olen uusinut kaikki putket 8mm kupari(jarru)putkella, helppo taivutella, Biltemasta halvalla metritavarana.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Mää vetelin sillä kangaspäällysteisellä kumiletkulla tankilta PA pumpulle asti.

Tosi hyvin taipuu mutkiin ja on helppo työstää jopa tylsällä moralla :D
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
andycruiser
Viestit: 16
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 12:37 am
Paikkakunta: colhorado

Viesti Kirjoittaja andycruiser »

Mää taasen laitoin sellasta kumisuojattua paineilmaletkua, harmaa/musta.. taisi olla tyypiltään 1LPA 12/8.
Ja mennen tullen menot ja paluut :)
Olipa letku vielä niin jämptiä, ettei ole lemmareita ees tarvinnu (vieläkään). Asennuksesta kuitenki on pian 2 vuotta ja n.30000km.
Kiinntys kävi sukkelasti alkup. kiinnikkeen paikalle niillä sinkkipeltisillä, kumitetuilla LEP-lemmareilla, koko taisi olla 16mm,
HJ 61-89<huoltoauto>
HDJ 80-90
Vastaa Viestiin