
Napa lukot
Valvoja: Käyttäjä
Napa lukot
Niin,mites on ruiserin käyttäjillä kokemusta napalukoista,automaatti vai manuaalit.Vois ajatella että automaatit olis hyvät kun ei tarvis hypätä aina punomaan lukkoja päälle vaikiassa paikassa.Kommentoikaa ja kertokaa kokemuksia 

Re: Napa lukot
Cruisereissa mulla ollu pelkästään käsin käänneltäviä eikä oo pahaa sanottavaa. Hyvin ovat toimineet, en oo rempannu.jaakkima kirjoitti:Niin,mites on ruiserin käyttäjillä kokemusta napalukoista,automaatti vai manuaalit.Vois ajatella että automaatit olis hyvät kun ei tarvis hypätä aina punomaan lukkoja päälle vaikiassa paikassa.Kommentoikaa ja kertokaa kokemuksia
Patrollissa oli automaattisesti lukkiutuvat. 300 tkm kohdalla hajosivat ja jouduin laittamaan uudet. Vaikuttivat kalliilta, mutta ehkä se johtui siitä, että olin ja olen edelleen köyhä (tunnettehan sanonnan "köyhästä voi tuntua kalliilta")
Ja tietysti taas kerran täsmennys asiaan helpottaisi kommentointia,eli mikä laite,ja käyttötarkoitus.
No jos ei niitä ole tarkoitus olohuoneen kirjahyllyssä säilyttää,niin manuaali lukoissa on se hyvä puoli että ne voi kääntää,jo ennen sitä hankalaa paikkaa päälle esim.jo lokakuussa niin ei sitten tarvitse enää pysähtyä kun sitä nelivetoa tarvitsee,kuten esim.tänä aamuna.
No jos ei niitä ole tarkoitus olohuoneen kirjahyllyssä säilyttää,niin manuaali lukoissa on se hyvä puoli että ne voi kääntää,jo ennen sitä hankalaa paikkaa päälle esim.jo lokakuussa niin ei sitten tarvitse enää pysähtyä kun sitä nelivetoa tarvitsee,kuten esim.tänä aamuna.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Onko siitä mitään haittaa jos ne on päällä ja ajaa takavetopäällä?Antsa kirjoitti: ne voi kääntää,jo ennen sitä hankalaa paikkaa päälle esim.jo lokakuussa niin ei sitten tarvitse enää pysähtyä kun sitä nelivetoa tarvitsee,kuten esim.tänä aamuna.
Eikös se ole silloin sama asia kuin Suzukis, että kun ei oo napalukkoja, niin se on sama asia kun ajais cruiserilla napalukot kiinni.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Nii en tiiä miten paljon rasittaa/kuluttaa, bertalla on ajettu miun toimesta 13 talvea eli loka- toukokuu napalukot päällä,ja laite on 27 vuotta vanha.Muutama viikko sitten tuli vaihettua kardaani ristikot,jotka oli vielä lähes ehjät.
Rasitus lisääntyy sen verran , että kun kesällä navat auki on ahtopaineet n.80Km/h 0.5 bar niin talvella ne on n.0.6 bar.Kulutusta se lisää ehkä n. 0.5 l sataselle.
Etuna voi mainita sen että kun tie muuttuu liukkaaksi, niin nelikko on käden liikkeen päässä.
Ja se kytkeytyy kun tarvii.
Ihan perstuntumalta sanoisin että enemmän vetolaitteita syö käyttämättömyys,kuin käyttö.
Vai mistä johtuu että jossain 400 tkm.Vain tiellä ajetussa hj ssä saattaa olla etuperä, ja kardaani muussina,ja alkuperäiset taka kamat ehjät.?
Taas kerran tämä on vain arvailua joka perustuu vain omakohtaiseen kokemukseen....
Ja jos haluaa säästää dieseliä niin on varmaan parempiakin tapoja kuin ajaa vanhalla cruiserilla....
Rasitus lisääntyy sen verran , että kun kesällä navat auki on ahtopaineet n.80Km/h 0.5 bar niin talvella ne on n.0.6 bar.Kulutusta se lisää ehkä n. 0.5 l sataselle.
Etuna voi mainita sen että kun tie muuttuu liukkaaksi, niin nelikko on käden liikkeen päässä.
Ja se kytkeytyy kun tarvii.
Ihan perstuntumalta sanoisin että enemmän vetolaitteita syö käyttämättömyys,kuin käyttö.
Vai mistä johtuu että jossain 400 tkm.Vain tiellä ajetussa hj ssä saattaa olla etuperä, ja kardaani muussina,ja alkuperäiset taka kamat ehjät.?
Taas kerran tämä on vain arvailua joka perustuu vain omakohtaiseen kokemukseen....
Ja jos haluaa säästää dieseliä niin on varmaan parempiakin tapoja kuin ajaa vanhalla cruiserilla....
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...