Kuva Kuva

Sähköflekti BJ nokalle

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Sähköflekti BJ nokalle

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Nyt kun on toi BJ keula päreinä ton tehostinprojektin osalta..

Tuli mieleen laittaa sähkötuuletus syyläriin. Tilaa olis. Onko kukaan tehny ja miten?

Itellä ajatus laittaa kaks samanlaista flektiä esim peräkkäin, sarjaan kytkettynä jolloin sais 24V ratkaisun.

Mihin lämpöanturi jne. Hyttiin oma katkaisija luonnollisesti.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Re: Sähköflekti BJ nokalle

Viesti Kirjoittaja A-P »

r2ree kirjoitti:Itellä ajatus laittaa kaks samanlaista flektiä esim peräkkäin, sarjaan kytkettynä jolloin sais 24V ratkaisun.
Ei se taida mennä ihan noin suoraviivaisesti tuo sähkö.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Kyllä sen pitäis mennä, mun ymmärtääkseni, jos ovat samat vastusarvoiltaan.
Toinen tapa tehdä 24 volttinen 12volttisesta on mitata ko kikottimen vastus ja laittaa samanmoinen tehovastus sarjaan. Lämppärin puhaltimia on soviteltu tälläi. En halua käyttää vastuksia kun menee osa sähköstä vaan lämpönä pihalle.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Mun jakeluun ei mene miksi pitää korvata idioottivarma remmituuletin helposti vikaantuvilla sähöflekteillä?

Enivei, jos on kaksi samanlaista 12 voltin puhaltajaa niin ne vaan sarjaan niin toimii.
Mutta silloin puhaltimen rungot ei saa olla maissa. Vetää muuten sen toisen akun oikoseen puhaltimen rungon kautta.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Se oli vaan ajatus. Luultavasti pidänkin ton idioottivarman ropelin. Tosin ajattelin, että jos menee kahlailemaan niin roiskuu vähempi tai talvella kone lämpiää nopsammin.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
OPA
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 08, 2007 11:41 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja OPA »

Ei ne moottorit oikein tykkää olla sarjassa, mutta kun välistä "maadoittaa" (12v pisteeseen eli akkujen väliin) 2 kytkimisen releen kautta niin ne ei tykkää kyttyrää. elikkä ne tulevat kumpikin flekti omalta akultaan.
"Että sellainen sepostus"
OPA
Offroad Kainuu Ry/KAMK Ry
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

r2ree kirjoitti:Se oli vaan ajatus. Luultavasti pidänkin ton idioottivarman ropelin. Tosin ajattelin, että jos menee kahlailemaan niin roiskuu vähempi tai talvella kone lämpiää nopsammin.
Ei se paljon vettä roiski, jos on viskokytkin kunnossa?
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Eiköhän tämän yksilön visco ole mallia aavikko=pyörii kesät-talvet :D
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Siis jos ottaa toiselta akulta toiselle flektille, ja sitten toiselta toiselle? Yhdellä lämpötilakatkaisijalla ohjaus kahdelle releelle.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
OPA
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 08, 2007 11:41 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja OPA »

jotenkin näin. yhdellä kelalla oleva kaksi kytkiminen rele. tai sitten 2 rinnan...
Kuva
Iso ympyrät moottoreita...
OPA
Offroad Kainuu Ry/KAMK Ry
mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Tämmönen topikki kaivettiin nyt esille, ko tuli hommattua tuollainen 24V flekti.

Miten tuo oisi nyt kaikkein viisain kytkeä toimimaan! Jatkuvalla tohinalla (virtalukolta releen ohjaus jne. ) vai yrittää tekaista jotenkin lämpötila anturin ohjaamana!? Ei toki ole tietoakaan miten tuolla anturilla saisi tuon toteutettua!? Voisiko se olla niinkin "yksinkertaisesti", että hommaa vaikka tuollaisen 12V anturin ja asentaa sen ala- tai ylävesiletkuun jollai T-sovitteella. Tämä anturi sitten ohjaa tuota 24V relettä!?

Ps. Niin ja tämä sähköiseen siirtyminen johtuu tuosta vesipumppu härdellistä! ( Ei tuohon ostamaani vaan käy tuo viskoflekti sydeemi ja oikeanlainen pumppu maksais sen 2x enemmän ). Tämä on tällainen teeseitseratkaisu ja voi olla että ostattaa vielä tuon kalliimman pumpun :lol:
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Ei sillä anturilla ole käytännössä merkitystä lukeeko siinä 12v vai 24v,yksinkertainen lämpökytkin se vain on.Ja varsinkin jos siinä kulkee vain ohjausvirta releelle niin pistä vain 24volttisena koko systeemi ohjauspiireineen kaikkineen.

Ja anturi alavesiletkuun,jäähdyttäjältä moottorille menevän veden lämpötilaahan on tarkoitus tuolla puhaltimella rajoittaa.

Jatkuvapyöritteisenä saattaa olla lyhytikäinen mikäli ei ole sellaiseen tarkoitettu.
Vastaa Viestiin