Sähköflekti BJ nokalle
Valvoja: Käyttäjä
Sähköflekti BJ nokalle
Nyt kun on toi BJ keula päreinä ton tehostinprojektin osalta..
Tuli mieleen laittaa sähkötuuletus syyläriin. Tilaa olis. Onko kukaan tehny ja miten?
Itellä ajatus laittaa kaks samanlaista flektiä esim peräkkäin, sarjaan kytkettynä jolloin sais 24V ratkaisun.
Mihin lämpöanturi jne. Hyttiin oma katkaisija luonnollisesti.
Tuli mieleen laittaa sähkötuuletus syyläriin. Tilaa olis. Onko kukaan tehny ja miten?
Itellä ajatus laittaa kaks samanlaista flektiä esim peräkkäin, sarjaan kytkettynä jolloin sais 24V ratkaisun.
Mihin lämpöanturi jne. Hyttiin oma katkaisija luonnollisesti.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Re: Sähköflekti BJ nokalle
Ei se taida mennä ihan noin suoraviivaisesti tuo sähkö.r2ree kirjoitti:Itellä ajatus laittaa kaks samanlaista flektiä esim peräkkäin, sarjaan kytkettynä jolloin sais 24V ratkaisun.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Kyllä sen pitäis mennä, mun ymmärtääkseni, jos ovat samat vastusarvoiltaan.
Toinen tapa tehdä 24 volttinen 12volttisesta on mitata ko kikottimen vastus ja laittaa samanmoinen tehovastus sarjaan. Lämppärin puhaltimia on soviteltu tälläi. En halua käyttää vastuksia kun menee osa sähköstä vaan lämpönä pihalle.
Toinen tapa tehdä 24 volttinen 12volttisesta on mitata ko kikottimen vastus ja laittaa samanmoinen tehovastus sarjaan. Lämppärin puhaltimia on soviteltu tälläi. En halua käyttää vastuksia kun menee osa sähköstä vaan lämpönä pihalle.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Mun jakeluun ei mene miksi pitää korvata idioottivarma remmituuletin helposti vikaantuvilla sähöflekteillä?
Enivei, jos on kaksi samanlaista 12 voltin puhaltajaa niin ne vaan sarjaan niin toimii.
Mutta silloin puhaltimen rungot ei saa olla maissa. Vetää muuten sen toisen akun oikoseen puhaltimen rungon kautta.
Enivei, jos on kaksi samanlaista 12 voltin puhaltajaa niin ne vaan sarjaan niin toimii.
Mutta silloin puhaltimen rungot ei saa olla maissa. Vetää muuten sen toisen akun oikoseen puhaltimen rungon kautta.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Se oli vaan ajatus. Luultavasti pidänkin ton idioottivarman ropelin. Tosin ajattelin, että jos menee kahlailemaan niin roiskuu vähempi tai talvella kone lämpiää nopsammin.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Ei se paljon vettä roiski, jos on viskokytkin kunnossa?r2ree kirjoitti:Se oli vaan ajatus. Luultavasti pidänkin ton idioottivarman ropelin. Tosin ajattelin, että jos menee kahlailemaan niin roiskuu vähempi tai talvella kone lämpiää nopsammin.
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Tämmönen topikki kaivettiin nyt esille, ko tuli hommattua tuollainen 24V flekti.
Miten tuo oisi nyt kaikkein viisain kytkeä toimimaan! Jatkuvalla tohinalla (virtalukolta releen ohjaus jne. ) vai yrittää tekaista jotenkin lämpötila anturin ohjaamana!? Ei toki ole tietoakaan miten tuolla anturilla saisi tuon toteutettua!? Voisiko se olla niinkin "yksinkertaisesti", että hommaa vaikka tuollaisen 12V anturin ja asentaa sen ala- tai ylävesiletkuun jollai T-sovitteella. Tämä anturi sitten ohjaa tuota 24V relettä!?
Ps. Niin ja tämä sähköiseen siirtyminen johtuu tuosta vesipumppu härdellistä! ( Ei tuohon ostamaani vaan käy tuo viskoflekti sydeemi ja oikeanlainen pumppu maksais sen 2x enemmän ). Tämä on tällainen teeseitseratkaisu ja voi olla että ostattaa vielä tuon kalliimman pumpun
Miten tuo oisi nyt kaikkein viisain kytkeä toimimaan! Jatkuvalla tohinalla (virtalukolta releen ohjaus jne. ) vai yrittää tekaista jotenkin lämpötila anturin ohjaamana!? Ei toki ole tietoakaan miten tuolla anturilla saisi tuon toteutettua!? Voisiko se olla niinkin "yksinkertaisesti", että hommaa vaikka tuollaisen 12V anturin ja asentaa sen ala- tai ylävesiletkuun jollai T-sovitteella. Tämä anturi sitten ohjaa tuota 24V relettä!?
Ps. Niin ja tämä sähköiseen siirtyminen johtuu tuosta vesipumppu härdellistä! ( Ei tuohon ostamaani vaan käy tuo viskoflekti sydeemi ja oikeanlainen pumppu maksais sen 2x enemmän ). Tämä on tällainen teeseitseratkaisu ja voi olla että ostattaa vielä tuon kalliimman pumpun

BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Ei sillä anturilla ole käytännössä merkitystä lukeeko siinä 12v vai 24v,yksinkertainen lämpökytkin se vain on.Ja varsinkin jos siinä kulkee vain ohjausvirta releelle niin pistä vain 24volttisena koko systeemi ohjauspiireineen kaikkineen.
Ja anturi alavesiletkuun,jäähdyttäjältä moottorille menevän veden lämpötilaahan on tarkoitus tuolla puhaltimella rajoittaa.
Jatkuvapyöritteisenä saattaa olla lyhytikäinen mikäli ei ole sellaiseen tarkoitettu.
Ja anturi alavesiletkuun,jäähdyttäjältä moottorille menevän veden lämpötilaahan on tarkoitus tuolla puhaltimella rajoittaa.
Jatkuvapyöritteisenä saattaa olla lyhytikäinen mikäli ei ole sellaiseen tarkoitettu.