Kuva Kuva

HDJ:n ahdot

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

HDJ:n ahdot

Viesti Kirjoittaja komk »

Onkos kellään vakio HDJ:n omistajalla ahtopainemittaria paikoillaan?

Paljonko on ahtoja 100 vauhdissa?

Kaveri ihmetteli kun sillä on entisen omistajan toimesta piristetty HDJ niin siinä ahdot on likellä baria kuulemma. Liekkö normaalia?
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Hanhivaara
Viestit: 36
Liittynyt: To Syys 15, 2005 5:28 pm
Paikkakunta: Sysmä

Viesti Kirjoittaja Hanhivaara »

Mulla ahdot 100 vauhdissa 0,6
Kiihdyttäessä hetkellisesti 1,0

Tosin tätäkin on ed. omistajan toimesta ruuvailtu.
Ei mopolla mahottomia. Eikä lehmällä Vermoon.
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

Enpä usko että CT26nen vakiona lykkää kilon ahtoja.. Ainakaan omassa vajaavetosessa CT26nen ei anna vakiona kuin puolibaaria.. Luulisin että hodarissa on aika lähelle samat ahdot vakiona.. 8)
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Pikkasen tuo kilo korvaan ittelläkin särähtää.

Mitähän siihen on tehty kun on ahdot sen verta korkeella?
Vaikuttaako hukkaportin ruuvaaminen tuollalailla?
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

0,5-0,65 bar. Tämä siis toyotan 1PZ, 1HZ, 1HD-T moottorit korjauskäsikirjan mukaan.
1987 LJ70
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

komk kirjoitti:Pikkasen tuo kilo korvaan ittelläkin särähtää.

Mitähän siihen on tehty kun on ahdot sen verta korkeella?
Vaikuttaako hukkaportin ruuvaaminen tuollalailla?
Ainakin näissä vajaavetoisissa, joissa on CT26 (lue Supra) Yleisesti ahtoja nostetaan laittamalla pari prikkaa sinne hukkaportin kellon alle.. Mutta nuo Turbothan eivät samasta perusrakenteestaan huolimatta ole täysin identtisiä ja HDJ:n turboon en ole sen tarkemmin tutustunut.. Mutta olisiko siinä ahtojen nousun aiheuttaja:?:
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
pikkujussi
Viestit: 206
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi »

Noi japsien maamoottorit yleensäkki kestää aika hurjia paineita, ainakin hetkellisesti. Jämsän poijjilla Patrollien vakio lohkot pyytää armoa about 1,5 barin paineilla. Ei ne varmaan autobahnilla kauaa kehräis, mut Suomen oloissa kyl toimii. Parhaillaan noi paineet löytyy jo 1200 rpm...

Noi paineet, mitä noista vakiona löytyy, on kyl suoraan sanottuna mopoja. Ovat laskeneet sen mukaan, et niillä kestää Saudi-Arabian nelikaistasella painaa sen 300km talla pohjassa 50 asteen helteessä.. :wink:
Project Kekkonen
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

Juu, ei niitä ahtoja kannata laskemaan ruveta, ilo alkaa kilosta.. :twisted:
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Vastaa Viestiin