STARTTI VIKA
Valvoja: Käyttäjä
STARTTI VIKA
OLISKO TIETOA STARTTI VÄLILLÄ TOIMII JA SITTEN EI .ELI KUN KÄÄNTÄÄ AVAIMESTA SE VAIN SÄRÄHTÄÄ JA EI STARTTAA MUT VÄLILLÄ' TAAS TOIMII .RATTAAT KUNNOSSA SEKÄ STARTISSA ETTÄ VAUHTIPYÖRÄSSÄ.??
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
kärjet
moi
mulla lj70 mallisessa diiseli moottorilla varustetussa landcruiserissa, kun on ne kärjet tarttimoottorissa joka yhdistää päävirran tarttimoottoriin niin olivat palaneet ja ns solenoidi ei yhdistänyt kontaktipinto ku pohjasi niin joskus lähti käyntiin ja joskus ei ,, nyt toiminut ku vaihoin kärjet niin nyt toimii moitteettomasti ,, tein kyllä pienen virityksenki ,, ei pohjaa heti se solenoidi niin kestää pitempään.
mulla lj70 mallisessa diiseli moottorilla varustetussa landcruiserissa, kun on ne kärjet tarttimoottorissa joka yhdistää päävirran tarttimoottoriin niin olivat palaneet ja ns solenoidi ei yhdistänyt kontaktipinto ku pohjasi niin joskus lähti käyntiin ja joskus ei ,, nyt toiminut ku vaihoin kärjet niin nyt toimii moitteettomasti ,, tein kyllä pienen virityksenki ,, ei pohjaa heti se solenoidi niin kestää pitempään.
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Jos hammastukset on kunnossa ja menee varmasti päälle, voi olla että bendixin vapaakytkin luistaa joskus, ja välillä pitää.
Siinä startin rattaan juuressa on sellainen epäkesko/rulla kytkin (paketoituna piiloon) joka ottaa kiinni kun startti vetää, mutta kun moottori käynnistyy, vapaakytkin luistaa toiseen suuntaan ja moottori ei pysty pyörittämään starttia liian suurella nopeudella.
Joskus se vapaakytkin saa siipeensä tuon edellä kuvaillun toisen
"vakiovian" takia. Startti jää päälle jauhamaan kun solenoidin päävirtakontaktit on niin ohueksi kuluneet, että kosketin lätkä hitsaantuu niihin kiinni. Startti tietenkin pyörii, ja kone käynnistyy ja yrittää jatkuvasti pyörittää starttia vielä kovempaa, niin jonkun ajan kuluttua vapaakytkintä alkaa vähän harmittaa. Ehjän vapaakytkimen liike vapaaseen suuntaan on täysin äänetön ja "sileä" ilman mitään rohinoita tai pykäliä.
Timop
Siinä startin rattaan juuressa on sellainen epäkesko/rulla kytkin (paketoituna piiloon) joka ottaa kiinni kun startti vetää, mutta kun moottori käynnistyy, vapaakytkin luistaa toiseen suuntaan ja moottori ei pysty pyörittämään starttia liian suurella nopeudella.
Joskus se vapaakytkin saa siipeensä tuon edellä kuvaillun toisen
"vakiovian" takia. Startti jää päälle jauhamaan kun solenoidin päävirtakontaktit on niin ohueksi kuluneet, että kosketin lätkä hitsaantuu niihin kiinni. Startti tietenkin pyörii, ja kone käynnistyy ja yrittää jatkuvasti pyörittää starttia vielä kovempaa, niin jonkun ajan kuluttua vapaakytkintä alkaa vähän harmittaa. Ehjän vapaakytkimen liike vapaaseen suuntaan on täysin äänetön ja "sileä" ilman mitään rohinoita tai pykäliä.
Timop
TP
Käyntiin lähtee...
... mutta ei sammu kun vaihteella.. Oisko kosteudella jotain tekemistä, kun tuossa keväällä sama ongelma, mutta tuo juuri loppunut kesä (vapun tienoo) meni ihan ok, sammu kun sammutti ja avaimella vielä...


Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000