Kuva Kuva

STARTTI VIKA

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

toha
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Touko 26, 2006 10:21 am
Paikkakunta: uurainen

STARTTI VIKA

Viesti Kirjoittaja toha »

OLISKO TIETOA STARTTI VÄLILLÄ TOIMII JA SITTEN EI .ELI KUN KÄÄNTÄÄ AVAIMESTA SE VAIN SÄRÄHTÄÄ JA EI STARTTAA MUT VÄLILLÄ' TAAS TOIMII .RATTAAT KUNNOSSA SEKÄ STARTISSA ETTÄ VAUHTIPYÖRÄSSÄ.??
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Solenoidi rikki?
Startin ja vauhtipyörän rattaiden kohdistus väärä?
Hampaita puuttuu vaihtipyörästä?
Avatar
itoola
Viestit: 454
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja itoola »

Joskus yksinkertaisesti vain likainen....
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Tai vaihtokunnossa. Mulla oli samoja oireita, eikä auttanut vaikka aukas ja putsas/rasvas ja kaikki näytti ok. Lopulta se alkoi jäämään vetämään vaikka kone starttas :evil: . Vaihdoin toiseen vanhempaan joka on toiminut hyvin.
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

kärjet

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

moi
mulla lj70 mallisessa diiseli moottorilla varustetussa landcruiserissa, kun on ne kärjet tarttimoottorissa joka yhdistää päävirran tarttimoottoriin niin olivat palaneet ja ns solenoidi ei yhdistänyt kontaktipinto ku pohjasi niin joskus lähti käyntiin ja joskus ei ,, nyt toiminut ku vaihoin kärjet niin nyt toimii moitteettomasti ,, tein kyllä pienen virityksenki ,, ei pohjaa heti se solenoidi niin kestää pitempään.
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Jos hammastukset on kunnossa ja menee varmasti päälle, voi olla että bendixin vapaakytkin luistaa joskus, ja välillä pitää.
Siinä startin rattaan juuressa on sellainen epäkesko/rulla kytkin (paketoituna piiloon) joka ottaa kiinni kun startti vetää, mutta kun moottori käynnistyy, vapaakytkin luistaa toiseen suuntaan ja moottori ei pysty pyörittämään starttia liian suurella nopeudella.

Joskus se vapaakytkin saa siipeensä tuon edellä kuvaillun toisen
"vakiovian" takia. Startti jää päälle jauhamaan kun solenoidin päävirtakontaktit on niin ohueksi kuluneet, että kosketin lätkä hitsaantuu niihin kiinni. Startti tietenkin pyörii, ja kone käynnistyy ja yrittää jatkuvasti pyörittää starttia vielä kovempaa, niin jonkun ajan kuluttua vapaakytkintä alkaa vähän harmittaa. Ehjän vapaakytkimen liike vapaaseen suuntaan on täysin äänetön ja "sileä" ilman mitään rohinoita tai pykäliä.

Timop
TP
Avatar
PeteH
Viestit: 75
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 8:45 pm
Paikkakunta: OULU

Käyntiin lähtee...

Viesti Kirjoittaja PeteH »

... mutta ei sammu kun vaihteella.. Oisko kosteudella jotain tekemistä, kun tuossa keväällä sama ongelma, mutta tuo juuri loppunut kesä (vapun tienoo) meni ihan ok, sammu kun sammutti ja avaimella vielä...
:shock:
Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
Vastaa Viestiin