Kuva Kuva

61 olka-akselin rasvamäärä?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

plaanari
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 12:23 pm

61 olka-akselin rasvamäärä?

Viesti Kirjoittaja plaanari »

Niin ohjekirjassa ei kerrota paljon sinne tulpan alle pumpataan rasvaa. Tietäiskö joku? Toinenkin kyssäri olis Jakolootan stefojen vaihto. Onko kummonen homma ja mistä muualta saa Tampereen seudulta, kun toyotalta?
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Muistelisin että n400ml menisi mohnää sinne... Yriti etsiä varmaa tietoa mutta en löytänyt korjausoppaasta ainakana.

Paljon sitä menee kuitenkin :)
pyyvama
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama »

>Niin ohjekirjassa ei kerrota paljon sinne tulpan alle pumpataan rasvaa. Tietäiskö joku?

Tämähän ei välttämättä liity asiaan, mutta jos rasvaa laittaa navan tulpasta niin sitä ei käytännössä mene murrokseen eikä laakereille.

Matti
Avatar
Donut
Viestit: 52
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 10:16 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Donut »

Sain itse vetarin stefan vaihdon yhteydessä menemään samaiseen tilaan noin 1,3 400g tuubillista rasvaa.

Joku on joskus väittänyt ettei sitä saisi tunkea aivan täyteen ainakaan rasvaprässillä, tarkemmin en tiedä. Laitoin niin paljon kuin suosiolla mahtui, eikä valituksia ole kuulunut.
HJ61, vm.-89, huolto N1G, 33" M/T Dueller.
markus
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Sibbo

Viesti Kirjoittaja markus »

Toyotan itäkeskuksen Cruiseri-mekaanikko sanoi joskus, että yleensä näissä on tiivisteet sellaisessa kunnossa, että yli-innokkaalla prässäämisellä saa rasvat aina etuperään saakka. Siinä taisi mulle selvitä kaksi arvoitusta kerralla: Miten sitä rasvaa mahtuu olkaniveliin ihan jumalattomasti? Ja etuperän öljyä vaihtaessa, että miten kummassa se on päässyt näin pahan näköiseen kuntoon? :lol:
Markus, jäs 75, HJ61
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Aukaisin tuossa viikonvaihteessa HJ-60:n etupyörän navan sinne asti, että sain samalla sekä jarruleyn että vetoakselin sisemmän stefan (se joka erottaa etuperän öljyt vaseliineista) vaihdettua. Toyotan manuaalissa mainitaan, että se mokkula missä murros pyörii pitäisi täyttää noin 3/4 täyteen "Pack Molybdenum disulphide lithium base grease into the knuckle to about three fourths of the knuckle". Itse laapin siihen mokkulaan lastalla mönjää sen kolme neljännestä sen jälkeen kun olin tunkenut murroksen täyteen vaselliinia kun se oli kerran irrallaan.

Eihän sitä tietty pysty tietämään paljonko siellä sitä rasvaa on kun prässillä painetaan. Ei kannattane ainakaan soimaan laittaa.
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Vastaa Viestiin