lootaremontti
Valvoja: Käyttäjä
lootaremontti
Kertoisiko joku ystävällinen pähkinänkuores onko millainen hommeli lootan remppa. Laakeremppa tulos ja kiinnostaa tietää onko ns.rystyset verillä esim. lootaa takaisin sinnitellessä,,,eli vinkkejä kaivataa,,,jippopula.
Joku kehui että konetta kiinnikkeistä löysäämällä saisi lootan hieman helpommin takaisin,,apuva!
Joku kehui että konetta kiinnikkeistä löysäämällä saisi lootan hieman helpommin takaisin,,apuva!
lootaremontti hj-60
siis hj 60:stä on kyse
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Loota remontti
Laatikon irroittaminen kannattaa tehdä niin että ottaa sen irti kytkinkopasta niistä neljästä isosta pultista ja jättää kytkinkopan koneeseen kiinni aluksi.Konehan laskee takapäästä silloin kun irroitat vaihdelaatikon palkin.Muista tukea moottoria takapäästä vaikka tunkilla.Hankalinta on se kun laatikko on sinne kardaaneihin päin kallellaan.Asiaa voi helpottaa jos purkaa jakolaatikon pois jo auton alla.Itselläni se kasattiinkin jo laatikon ollessa paikalllaan.Keventää urakkaa mukavasti.
T:Jarkko Pasanen #14
T:Jarkko Pasanen #14
lootaremontti hj 60
,,,siis hieman helpottaa jos 1. ensin kytkimen puoleinen kiinnitys irti 2. jakolaatikon purku pois (vaatiiko nippelitietoja että onnistuu, esim, purkamisen osajärjestys,,,kuinka irtoaa osat lootan puolelta,,?).
3. Laatikon alla olevan palkin irroitus.
Jep jep,,, mitenkäs muuten se takaisin laitto. Paljonko mahtaa painaa loota ilman jakolaatikkoa?? Riittääkö pari miestä laittamaan laatikon takaisin paikalleen ilman apuvälineitä( onko kolmannesta apua vai turha).
Liikaa onpi aukkoja yleissivistyksessä, ja näin koneella aikas hankalaa hahmottaa kaikkea. No työ tekijäänsä,,,
Kaikki käytännön tieto kuitenkin otetaan kiitollisuudella vastaan. Kertokaahan lisää viisaammat! Kädet jo syyhyää jotta hommiin pääsisi.
Kiitos Wertsulle.
3. Laatikon alla olevan palkin irroitus.
Jep jep,,, mitenkäs muuten se takaisin laitto. Paljonko mahtaa painaa loota ilman jakolaatikkoa?? Riittääkö pari miestä laittamaan laatikon takaisin paikalleen ilman apuvälineitä( onko kolmannesta apua vai turha).
Liikaa onpi aukkoja yleissivistyksessä, ja näin koneella aikas hankalaa hahmottaa kaikkea. No työ tekijäänsä,,,
Kaikki käytännön tieto kuitenkin otetaan kiitollisuudella vastaan. Kertokaahan lisää viisaammat! Kädet jo syyhyää jotta hommiin pääsisi.
Kiitos Wertsulle.
juu
Mä sain asennetua laatikon (yksin)melko mukavasti ku ens työnsi lootan auton alle ja sit tunkkas senverran että sai rullakon lootan alle ja sit kiilaa puupalikoilla sen suunilleen samaan kulmaan ku kone ja sit eiku työntämään ja pinjonia pyörittämnällä poorit kohalleen.
Vanhassa vara parempi
Helpoiten käy toi lootan irroitus, jos on sellainen moottonostin jonka voi työntää oviaukosta sisään ja siitä liinä lootan ympäri. Kait Hj:säkin on sellainen huoltoluukku siinä vaihdekeppien ympärillä.

juu ja tosiaan muistaa tukea moottorin takapäässtä esim. hallitunkilla

Noi kuvat ovat tosin BJ70:sestä mutta pätee varmaan HJ60:sessäkin

juu ja tosiaan muistaa tukea moottorin takapäässtä esim. hallitunkilla

Noi kuvat ovat tosin BJ70:sestä mutta pätee varmaan HJ60:sessäkin
Elikkä varaosat ja tiivisteet on kasassa mutta ongelmia myös. Miten saadaan kytkin akselissa oleva vaihdelaatikon puoleinen hammasratas irti? Täytyykö ottaa kansi jossa on vaihdekepin reikä irti eli onko siellä joku lukite vai lähteekö ulosvetäjällä irti. Akselissahan on boorit ja akseli on "mutterin" päästä sileä ja kirkas mutta ennen hammasratasta akseli on karkeampi...