Kuva Kuva

HJ45 Ostettu ja innolla kunnostamaan. Vinkkejä kaivataan...

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
möttis
Viestit: 366
Liittynyt: To Touko 14, 2009 4:21 pm
Paikkakunta: Riihimäki

HJ45 Ostettu ja innolla kunnostamaan. Vinkkejä kaivataan...

Viesti Kirjoittaja möttis »

No nyt se on, löydetty, ostettu ja haettu. Kyllä oiken Genitaaleja kutkuttaa kun se on pihassa.

Kuva[url]

Pientä laittoa vailla. H kone on rikki ja monen mielestä ei kannata korjata. Uskon viisaampia ja 2H kone tilalle. (ja kohta Burton tai joku muu ylistää turboa :D )

Koskaan en ole konetta irroittanut, mutta onneksi tää on ainakin yksinkertainen, niin ehkä en epäonnistu.

Suunnitelma sitten laittaa hetkeksi leimaan ja ajella. Ellei karkaa mopo käsistä, kuten usein taitaa olla tapana.
Viimeksi muokannut möttis, Pe Loka 23, 2009 7:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

TURBO,TURBO,TURBO :D :D :D :D
Aika siistin olonen laitos, Ja kyllähän se mopo tuppaa karkaamaan näitten vehkeitten kanssa.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
möttis
Viestit: 366
Liittynyt: To Touko 14, 2009 4:21 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja möttis »

TURBO,TURBO,TURBO Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
No eipä siinä kauaa vierähtänyt, kun tulee jo turbo puhutusta.

Kannattaako ostaa valmiiksi turbokone (hj 61 pannu?) vai heittä sitten vaan kylkeen sen kierukan?
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Tiedä sitten mikä kannattaa, osaavat pyytää oikein rahaa noista kuusykkösen myllyistä, Itte varmaan kääntyisin 2Hoohon ja siihen se kuusykkösen pakosarja ja turbo, sopii lähes bolt-on. Toisaalta olishan se 12H-T: kin ihan kiva...
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Onnittelut minunkin puolesta,mistä kaukaa kaunotar oikein löytyi??

edit.Vieläkin kaivelee kun tuli hukattua BJ45 pic-up.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
möttis
Viestit: 366
Liittynyt: To Touko 14, 2009 4:21 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja möttis »

Vehje löytyi ihan kotikaupungista. Suomen Pariisista Riihimäeltä.

Joskus n. 5 vuotta sitten himoitisin tuota autoa ja pariviikkoa sitten satuin näkemään omistajan kapakassa ja kaupathan siitä tuli. Kasvoista satuin kaverin tunnistamaan ja tässä lopputulos. Hyvä mäihä kävi.
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
apiaani
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Panelia

Viesti Kirjoittaja apiaani »

Hieno peli. Jätä ulkoasu suurinpiirtein samoihin muotoihin! :wink:
SLCK #405
Avatar
möttis
Viestit: 366
Liittynyt: To Touko 14, 2009 4:21 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja möttis »

Joo... En ole laittamassa siihen bemarin puskuria väärinpäin tai virittelemässä Tommy´s Billet spoileria. Kori pitää olla vakio.

Vähän valoja ihan käytännön syistä.
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

joo, varaudu katastusremontin kestoon... mulla vierähti reilu parivuotta :shock:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
SauliS
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:05 pm
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja SauliS »

Mulla vois olla 2h+5v yhdessä tai erikseen tarjolla..

numeron tiedät jos kiinnostaa?
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Senverran ulkonäköä voipi kuitenkin tuunata,että kääntää maskin (=silmälasit) oikeinpäin....eli paksumpi puoli ylöspäin...
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Avatar
möttis
Viestit: 366
Liittynyt: To Touko 14, 2009 4:21 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja möttis »

No niin, silloin pitää tehdä kun on motivaatiota. Jossain välissä kyllä se siitä loppuu.

Kuva

Kannattaako ottaa myös loksut pois kun ottaa koneen ules?

Kuva

Jotain pientä sanomista on kabiinissa. Lattiassa myös. Kuuluu asiaan.

Kuva

Retee penkki on jostain Ruåtsin armeijan kiesistä. Meneepi vaihtoo näillä näkymin.

Kuva

Sen suuremman urpoilun välttämiseksi laitoin kaikki irroitetut osat pusseihin ja nimi päälle. Eihän se tosin mitään takaa.

Kysymys:

Käykö 2H suoraan tuohon H koneen laatikkoon?
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

2h kone käy suoraan vaihteistoon MUTTA startti ei!
-öljynpaine kello pitää poistaa
-starttia pitää hioa ohuemmaksi yhdestä kohtaa rälläkällä
-lohkosta pitää myös ottaa pala pois rälläkällä, sitte sopii.

Kytkimestä:
2H vauhtipyörä, sen paineasetelma, sen painelaakeri, sen irroitushaarukka ja
MYÖSKIN SE TAPPI (ei käy suoraa, porausta ja mutteria) JOTA VASTEN IRROITIN HAARUKKA nojaa
kytkin kopassa on vaihdettava HJ-60:sen kytkin kopasta! ja silti joutuu aavistuksen taivuttamaan sitä tankoa joka lähtee kytkimen työ sylinteriltä haarukalle.

levy on kummassakin kone tyypissä sama.

toinen vaihtoehto on laittaa H-koneen vauhtipyörä 2H koneeseen ja kasata H-koneen orkkis kytkin hiluilla,
pitäis toimia mutta en mene vannomaan.(hankala saada paineasetelmaa)

helpoiten pääsis kun vaihtais koneen ja vaihteiston ja ottais sen 60:sen vaihteiston tukipalkin siihen rungon väliin, vähiten työtä.

sitte 2h koneen vasemmalta puolelta pitää siirtää lohkossa oleva kiinnitys rauta etummaisiin reikiin, kierteet on valmiina et sen kuin pulttaa.
ja kiinnitys osuu rungossa sitte oikeaan kohtaan.kumit on oltava 2H koneen omat.

koneen oikean puolen kiinnitys raudoissa on vuosimalli eroja tuossa 2H mallissa, jos se rauta on kieron mallinen niin ei käy suoraan runkoon jos taas suora niin sitte osuu.
kaiketi 10/85 ja uudemmissa se on suora.

ja maku asia et ottaako lokareita irti, itse en purkanu mitää peltejä.
mutta ohjaamon lattian irroitus helpottaa huomattavasti sen lootan kans pelleilyä.

niin joo. tuosta kun irroitat moottorin niin ekaks on otettava vaihteisto irti!
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Aina vaan näitä pickuppeja jostain sikiää... :shock: Hieno pyöreemaski45!

Ota vaan ne lokarit irti, helpottaa työskentelyä huomattavasti ja taitavat olla enää 7 pultilla kiinni per puoli, kun on jo tuo etumaski irti.
BJ75 1987
# 274
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

burton kirjoitti:2h kone käy suoraan vaihteistoon MUTTA startti ei!
-öljynpaine kello pitää poistaa
-starttia pitää hioa ohuemmaksi yhdestä kohtaa rälläkällä
-lohkosta pitää myös ottaa pala pois rälläkällä, sitte sopii.

Kytkimestä:
2H vauhtipyörä, sen paineasetelma, sen painelaakeri, sen irroitushaarukka ja
MYÖSKIN SE TAPPI (ei käy suoraa, porausta ja mutteria) JOTA VASTEN IRROITIN HAARUKKA nojaa
kytkin kopassa on vaihdettava HJ-60:sen kytkin kopasta! ja silti joutuu aavistuksen taivuttamaan sitä tankoa joka lähtee kytkimen työ sylinteriltä haarukalle.

levy on kummassakin kone tyypissä sama.

toinen vaihtoehto on laittaa H-koneen vauhtipyörä 2H koneeseen ja kasata H-koneen orkkis kytkin hiluilla,
pitäis toimia mutta en mene vannomaan.(hankala saada paineasetelmaa)

helpoiten pääsis kun vaihtais koneen ja vaihteiston ja ottais sen 60:sen vaihteiston tukipalkin siihen rungon väliin, vähiten työtä.

sitte 2h koneen vasemmalta puolelta pitää siirtää lohkossa oleva kiinnitys rauta etummaisiin reikiin, kierteet on valmiina et sen kuin pulttaa.
ja kiinnitys osuu rungossa sitte oikeaan kohtaan.kumit on oltava 2H koneen omat.

koneen oikean puolen kiinnitys raudoissa on vuosimalli eroja tuossa 2H mallissa, jos se rauta on kieron mallinen niin ei käy suoraan runkoon jos taas suora niin sitte osuu.
kaiketi 10/85 ja uudemmissa se on suora.

ja maku asia et ottaako lokareita irti, itse en purkanu mitää peltejä.
mutta ohjaamon lattian irroitus helpottaa huomattavasti sen lootan kans pelleilyä.

niin joo. tuosta kun irroitat moottorin niin ekaks on otettava vaihteisto irti!
Tekiskös burttoni tästä ko.aiheesta tonne ukk:hon topicin.
2H:n vaihto H-koneen tilalle tms.
Tuntuu aihe olevan tuttu?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin