Kuva Kuva

BJ40 1977? tekniikasta monenlaista

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

BJ40 1977? tekniikasta monenlaista

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kyselyikä iski ku ostin tuommosen BJ40, käyttöönottovuosi 1977.

Nämä termarilta ja vesipumpulta lähtevät pätkät on vissiin ne joista on ennenki ollu puhetta, että ovat ylimääräsiä. Oli vaan vanhan jutun kuvat rikki. Jännä tuo vesipumpulta lähtevä, ku on pitkä letku ja tuommonen hydrauliikkapikaliitin päässä, muttei missään vastaavaa paluuta.

Kuva

Kuva

Kuva

Samalla näky tuo teeitse laturin kannake. Onkos tämä BJ40:n orkkis, vai mikä?

Kuva

Tämmönen mötikkä on tulipellissä alipainesäiliön putkien vieressä, tarvikemallin lataussäädin? Ei tullu otettua merkintöjä ylös...

Kuva

EDIC-moottori majailee tuolla ja varsi kaikkine osineen roikkuu tuossa startin päällä, vaijerilla on sammutus. Pumpun päässä on tuommonen mötikkä joka kans tottelee kaasupoljinta kaasuläpän lisäksi, HJ60:n pumpussa ei tuommosta ole, onko toyon orkkisjuttu? Nii ja tuossa käsipumpun vieressä on tuommonen pikku putki, lähtee käsipumpun takaa pumpulta banjoliittimellä, tuommonen nysä haara tuossa käsipumpun vieressä, ja toinen haara menee alas, seki loppuu ei mihinkään?

Kuva

Täällä kuskin penkin vieressä joku rele naksahtaa EDICmäisesti, tuo 1980 manuaali ei kerro tälle releiden paikkoja mutta ih8mudin BJ40 EDIC-juttujen mukaisesta paikasta kojelaudan päästä en löytäny Fuel Control Relaytä, pitää kattoa tuonne kuhan ehtii.

Kuva

Onko tästä riisuttu jotain vai onko alkujaan ylimääräsiä liittimiä? Sijaitsevat apparin puolella tulipellissä.

Kuva
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ja tosiaan alipainesäiliö on yllätys yllätys puhki, kaikki hilppeet on paikallaan mutta ohitettu tuolla letkulla joa viimesessäki kuvassa näkyy.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Ne termarilta lähtevät letkut ei ole alkuperäisiä,siellä kuuluisi olla pyöreepäiset ns. sokeepäiset letkunpätkät.
Eli ne letkut ei mee oikeesti mihinkään.

Laturin jalasta sanoo viissaammat jotain.

Se rintapellissä oleva rele on latausrele joka on vaihdettu tarvikereleeseen.

Tossa vuosimalissa on sammutus vaijerilla sekä edicin pitäisi torpata kone puhuksiin öljynpaineen hävitessä.

Pumpun kyljestä lähtevä banjoliitinputki on pumpun voitelun paluuputki lohkon kylkeen,ainakin näin uudemmissa malleissa.

Toi apparin pulen johtosarja kuuluu olla noin muistaakseni eli ne on ylmääräsiä liittimiä,vai onko pissapojan moottorilla sähköh..Hitto ko ei muista tasan tarkasti.

Se alipainepytty juttu,laita berttaan Hoojiin alipainepytty sinne konehuoneeseen niin sitä alipainetta on enämpi reservissä kun pelkissä letkuissa.

Toivottavsti näitä on eres vähän apuja.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Mulla taitaa mennä samanlainen johtonippu tulipellistä omassa vm.75 BJ:ssä :wink:

Mullakaan ei oo EDIC käytössä. Puuttuu yks tanko jne. Sammutus on vaijerilla. Ainut et EDIC työntää pakkosyötön päälle (?) niin sitä kyllä kaipais.
Pakkosyötönhän saa päälle kun kaveri työntää alaspäin tuota vipua missä sammutusvaijeri on kiinni? Onko näinä?

Ja sulla puuttuu sun vivusta tollanen ympyröity juttu joka sit yhdistyy vihreellä merkatttuun: http://slck.net/gallery2.php?g2_itemId= ... ewsIndex=1

Toi laturi näyttäs olevan ihan BJ:n oma. Ja sen jalka näyttäs... ihan normaalilta... En oo ihan satavarma.

Multa löytyy sit sähkökaaviokin BJ:hin http://slck.net/gallery2.php?g2_itemId=24860

Tuolla lisää kuskin puolen naksumisista http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1975_T ... _8406.html
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Villi veikkaus, että noissa letkuntumpeissa on ollut letkulämppäri, ja tuo hydrauliikkanippa on vaan ollut letkuun sopiva tulppa siitä luovuttaessa.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Käyttäjä kirjoitti:Ne termarilta lähtevät letkut ei ole
alkuperäisiä,siellä kuuluisi olla pyöreepäiset ns. sokeepäiset
letkunpätkät.
Eli ne letkut ei mee oikeesti mihinkään.
Näin arvelinki.
Käyttäjä kirjoitti: Laturin jalasta sanoo viissaammat jotain.

Se rintapellissä oleva rele on latausrele joka on vaihdettu
tarvikereleeseen.
Taas arvasin oikein :)
Käyttäjä kirjoitti: Tossa vuosimalissa on sammutus vaijerilla sekä edicin pitäisi torpata
kone puhuksiin öljynpaineen hävitessä.
Ai jaa, empä tuotakaan tienny. Melko tehastekosen näkönen tuo
sammutinnuppi kojelaudassa onki. Miksikähän on tehty ”tuplasysteemi”?
Käyttäjä kirjoitti: Pumpun kyljestä lähtevä banjoliitinputki on pumpun voitelun paluuputki
lohkon kylkeen,ainakin näin uudemmissa malleissa.
No just öljypaluuta ajattelin, mutta ei tuo johda ku ulkoilmaan eikä
äkkiseltään lohkossa näkyny paikkaa. Onkhan tähän joskus pumppu
vaihettu, ja mitenkähän tämä on sitte voideltu???
Käyttäjä kirjoitti: Toi apparin pulen johtosarja kuuluu olla noin muistaakseni eli ne on
ylmääräsiä liittimiä,vai onko pissapojan moottorilla sähköh..Hitto ko ei
muista tasan tarkasti.
Muistan lueskelleeni jostain (ih8mud?) että tän ikäsissä ois ollu FJ:ssä
ja BJ:ssä sama johtosarja. Pissapojan hilppeet on kuskin puolella.
Käyttäjä kirjoitti: Se alipainepytty juttu,laita berttaan Hoojiin alipainepytty sinne
konehuoneeseen niin sitä alipainetta on enämpi reservissä kun pelkissä
letkuissa.

Toivottavsti näitä on eres vähän apuja.
Aatelin jos tuonne jossain vaiheessa askartelis alkuperäsmallisen uuen
säiliön. Oli apua, kiitoksia vaan.
4x4_88 kirjoitti:Mulla taitaa mennä samanlainen johtonippu tulipellistä
omassa vm.75 BJ:ssä :wink:

Mullakaan ei oo EDIC käytössä. Puuttuu yks tanko jne. Sammutus on
vaijerilla. Ainut et EDIC työntää pakkosyötön päälle (?) niin sitä kyllä
kaipais.
Pakkosyötönhän saa päälle kun kaveri työntää alaspäin tuota vipua missä
sammutusvaijeri on kiinni? Onko näinä?

Ja sulla puuttuu sun vivusta tollanen ympyröity juttu joka sit yhdistyy
vihreellä merkatttuun:
http://slck.net/gallery2.php?g2_itemId= ... ewsIndex=1

Toi laturi näyttäs olevan ihan BJ:n oma. Ja sen jalka näyttäs... ihan
normaalilta... En oo ihan satavarma.

Multa löytyy sit sähkökaaviokin BJ:hin
http://slck.net/gallery2.php?g2_itemId=24860

Tuolla lisää kuskin puolen naksumisista
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1975_T ... _8406.html

Kiitoksia.
A-P kirjoitti:Villi veikkaus, että noissa letkuntumpeissa on ollut letkulämppäri, ja tuo hydrauliikkanippa on vaan ollut letkuun sopiva tulppa siitä luovuttaessa.
Voi olla. Tässä on kyllä oikea lohkolämppäri, tuolla EDIC-moottorin vieressä, johdossa Calixin vanha kantikas sininen töpseli. :D
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Nii ja 4 x 4 88, ei puutu, koko vivusto roikkuu siellä startin vieressä :)
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin