LJ:n orkkis hukkaportin ohjain
Valvoja: Käyttäjä
LJ:n orkkis hukkaportin ohjain
kuuluuko välitystangon päässä olevan reijän olla sovituksestaan tiukka turbon puoleisessa päässä? Olen huomannut reijän olevan soikean puoleinen, ja väljä joten portti aukeaa myöhemmin. Tarkoittanee kovempia ahtoja, onko kokemuksia?
ex Niva 1.6B-89
ex Taro 2.2B-90(LN110)
LJ70-86 käyttis
WillysMB-45 ip
ex Taro 2.2B-90(LN110)
LJ70-86 käyttis
WillysMB-45 ip
Kumpaanko suuntaan se reikä on kulunut väljäksi? kiinni vai auki?
ei taida olla kovin suurta merkitystä millin kahden välyksellä jos hukkaportti aukeaa n. 20mm. Jos haluat sitä painetta säätää voit ostaa Turboliikkeistä eri painearvoilla aukeavia painekelloja. Mikään niistä ei käy suoraan pulttaamalla, ne täytyy soveltaa kiinni. Orkkis painekellon kiinnityksen väliin kun laitat muutaman millin prikkoja väliin niin siitä repeää se painekalvo ja oli hetken kivaa ajaa kovilla paineilla. Niin ja se punanen ylipaineen merkkivalo syttyy 0.7kgssä. johto irti niin sekään ei häiritse. Syöttöruuvia kiinnipäin ja ahdonalasen syötön karan loveuksen käännät osoittamaan pumpun suuntasesti eteen päin .Tehdas asetuksella se on vähän vinossa ja se muoviprikka pois siitä karan juuresta.
tällasia "virityksiä" kotitallissa teki
jp
ei taida olla kovin suurta merkitystä millin kahden välyksellä jos hukkaportti aukeaa n. 20mm. Jos haluat sitä painetta säätää voit ostaa Turboliikkeistä eri painearvoilla aukeavia painekelloja. Mikään niistä ei käy suoraan pulttaamalla, ne täytyy soveltaa kiinni. Orkkis painekellon kiinnityksen väliin kun laitat muutaman millin prikkoja väliin niin siitä repeää se painekalvo ja oli hetken kivaa ajaa kovilla paineilla. Niin ja se punanen ylipaineen merkkivalo syttyy 0.7kgssä. johto irti niin sekään ei häiritse. Syöttöruuvia kiinnipäin ja ahdonalasen syötön karan loveuksen käännät osoittamaan pumpun suuntasesti eteen päin .Tehdas asetuksella se on vähän vinossa ja se muoviprikka pois siitä karan juuresta.
tällasia "virityksiä" kotitallissa teki
jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
jees,
tangon reikä on kulunut niin, että portti avautuu myöhemmin. Ikäänkuin kello työntää ensin väljän pois ja sitten lähtee aukeamaan. Kävi jo mielessä että katkaisis työntötangon poikki, jengat päihin ja väliin sisäkerteellinen jatkoputki muttereilla kiinni.
ex Niva 1.6B-89
ex Taro 2.2B-90(LN110)
LJ70-86 käyttis
WillysMB-45 ip
ex Taro 2.2B-90(LN110)
LJ70-86 käyttis
WillysMB-45 ip
Re: jees,
Näin korjasin yhden ja toimi hienosti hetken, kunnes orkkis kellosta repesi immenkalvo ja paikalle vaihtui joku carretin systeemi.WillysMB kirjoitti:Kävi jo mielessä että katkaisis työntötangon poikki, jengat päihin ja väliin sisäkerteellinen jatkoputki muttereilla kiinni.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Re: jees,
Ota kuitenkin huomioon se mihin suuntaan pakopaine painaa hukkaportin läppää.WillysMB kirjoitti:tangon reikä on kulunut niin, että portti avautuu myöhemmin. Ikäänkuin kello työntää ensin väljän pois ja sitten lähtee aukeamaan.
Yleensä ne on niin rakenneltuja että vipujen väljistyminen laskee ahtopainetta.