Kuva Kuva Kuva Kuva

HJ:n nelikon kytkentä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Juno
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

HJ:n nelikon kytkentä

Viesti Kirjoittaja Juno » Ma Heinä 23, 2012 9:40 pm

Pystyykö vm. 89 HJ:n jakiksen nelikon alipainekellon vaihtamaan perinteiseen keppiin siten, että toiminta vastaa vanhanmallista ratkaisua...? Eli meneekö "heittämällä" vaan vanhanmallisesta keppihärdelli kansineen ton alipainekellon tilalle ?
# 266

Jj`a tuosta......

Radis
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 11:39 am
Paikkakunta: Inkoo

Re: HJ:n nelikon kytkentä

Viesti Kirjoittaja Radis » Ti Heinä 24, 2012 9:04 am

Ei se ihan heittämällä mene, mutta kikkailemalla siihen kyllä vivuston saa rakenneltua.

Kellon kun purkaa pois, öljyt lörähtää pihalle. Keppinelikon tiivisteet käy siihen paikalle heittämällä. Tiivisteet löytyy Toyotalta osanumerolla 36318-60020 ja 90311-22005.

Sitten akselissa ei ole pysäytinkuulaa nelikon päälle- ja poisasenoille. Jousi-kuula-ura-systeemi täytyy tehdä akselille. Se vaatii jo askartelua.

Sitten se vivusto, sekään ei käy ihan suoraan kun akselien pituudet on erilaiset. Taitaa muuten myös hitaan vedon kytkentävipukin olevan erilainen.

Itse tein oman vipuhärdellin HJ61 perälukkovivustoista. Tuli aika viritys mutta toimii.

rusakko kirjoitti:Pystyykö vm. 89 HJ:n jakiksen nelikon alipainekellon vaihtamaan perinteiseen keppiin siten, että toiminta vastaa vanhanmallista ratkaisua...? Eli meneekö "heittämällä" vaan vanhanmallisesta keppihärdelli kansineen ton alipainekellon tilalle ?

Avatar
Hessu
Member
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Heinä 24, 2012 2:40 pm

Omaan 89:n jakikseen ostin uuden tiivistesarjan ja siitä jäi jotain tiivareita yli. On ilmeisesti keppinelikon tiivarit mitkä ne ois. Saat edukkaammin multa kuin merkkiliikkeestä =)
#428

sami_k
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Marras 30, 2011 6:13 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja sami_k » Ti Heinä 24, 2012 7:42 pm

oliskohan ollut simpukan alastefa mikä sopii myös tohon laatikon akselille
(saa tarviketiskiltä yleiskoko)
omassa muutin paineilma sylkyn käyttämään nelivetoa

Juno
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juno » Ti Heinä 24, 2012 7:55 pm

Itellä on ideana pitää toi jakiksen ohjailu "manuaalisena", ja toi vm.89 aski tuli koneen kanssa nipussa. Mullon niin paljon muutaki rakenneltavaa tohon autoon, että taidan hylätä ton jakiksen muutostyön... No käykös tollanen keppiohjattu vanhempi jakis vm 89. päälaatikon kans yhteen, vai onko jotain eroja liitoksessa, akseleissa yms. Kardaanin laippa / pituus...?
# 266

Jj`a tuosta......

Radis
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 11:39 am
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Radis » Ke Heinä 25, 2012 3:08 pm

rusakko kirjoitti:Itellä on ideana pitää toi jakiksen ohjailu "manuaalisena", ja toi vm.89 aski tuli koneen kanssa nipussa. Mullon niin paljon muutaki rakenneltavaa tohon autoon, että taidan hylätä ton jakiksen muutostyön... No käykös tollanen keppiohjattu vanhempi jakis vm 89. päälaatikon kans yhteen, vai onko jotain eroja liitoksessa, akseleissa yms. Kardaanin laippa / pituus...?
Voihan siitä painekellosta ottaa vaikka kalvon pois (jos edes tarpeen), ja kannnen läpi laitaa esim HJ61 lukkovaijerista jonun hässäkän toimittamaan sitä pystysuoraa liikettä. Sitten joku sopiva vipu matkustamoon vaijerin toiseen päähän. Itse olisin tuollasen tehny jos ois kello mahtunu rungon väliin....

Vastaa Viestiin