Kerrotaanpa nyt hieman tuosta omasta Troopystä, kun siitä ei ole omaa topikkia tullut tehtyä.
Eli hommasin kyseisen auton aika lohduttomana (luetaan: mielenkiintoisena) raatona.
Autossa oli käytännössä kori, runko ja akselit toisissaan kiinni. Kaikki muu rompe oli pahvilaatikoissa niinkuin kunnon legosarjassa konsanaan. Moottori puuttui kokonaan ja vaihteistokin siihen piti taikoa.
Auto rakennettiin kolmen vuoden aikana sellaiseen nippuun, että sen saattoi rekisteröidä matkailuautoksi.
Eli peräkoppiin tehtiin asianmukaiset maakuupaikat, joista pystyi muokkaamaan kädenkäänteessä varsin toimivat olotilat pöytineen päivineen.
Kyseisellä pirssillä reissattiin enempivähempi aina viime kesään asti, kun sitten lopultakin päätin toteuttaa hartaan toiveen tuon auton reissukyvyn maksimoimiseksi ja investoin Alu-Cab Hercules kattokonversion.
Kyseinen pömpelihän kiinnitetään suoraan auton rakenteisiin siten, että auton oma kattokuuppa leikataan pois. Muutos edellytti Traficomin poikkeusluvan anomista, mutta onneksi homma oli varsin helpolla hoidettu. Kunnollinen ja riittävän huolellinen hakemus ja parin viikon odottelu.. Homma oli siltä osin paketissa.
Itse konversion tilasin Ruotsin kautta, koska sieltä luvattiin toimitus varsin säälliseen kolmen viikon toimitusaikaan.
Itse asennus meni kohtuudellakin helposti. Alkuperäinen katto poistettiin vesikourujen yläpuolelta ja päälle liimattiin, sekä pultattiin tuo alumiinista tehty nostokatto paikoilleen.
Oheinen kuva loppukesän ainoalta reissulta. On muuten ihan hitokseen hyvän tuntuinen keksintö. Innolla odottelen tulevia reissuja.
BJ75 Alu-Cab
Valvoja: Käyttäjä