Jaakon FJ40 1968
Valvoja: Käyttäjä
Re: Jaakon FJ40 1968
Nätti on. Mut leikkaahan noi etuloksujen niittijatkot veke niin näyttäis siltä miltä kuuluu.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: Jaakon FJ40 1968
Miksi kaikki vihaa niitä.

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: Jaakon FJ40 1968
Matille: Jossain vaiheessa auto tulee näkemään rälläkkää ja miggiä. Eiköhän noi lokarin jatkeet siinä vaiheessa lähde vene.
Nyt ollaan vähän nautiskelu kesästä ja ajeltu ilman kattoa. Kuumilla keleillä näyttää auto kiehuttavan bensaa ja erityisesti kuumastartti ei onnistu ilman 30 min lepuutusta. Ilmeisesti pakosarjan ja kaasarin välissä pitäisi olla jotain lämpösuoja näissä. Ei kellään sattuisi olemaan?
Eilen hyytyi keskelle liikenneympyrää Kamppiin. Eiku työtäen sivuun ja odottamaan puoli tuntia. Sitten taas mentiin.
Nyt ollaan vähän nautiskelu kesästä ja ajeltu ilman kattoa. Kuumilla keleillä näyttää auto kiehuttavan bensaa ja erityisesti kuumastartti ei onnistu ilman 30 min lepuutusta. Ilmeisesti pakosarjan ja kaasarin välissä pitäisi olla jotain lämpösuoja näissä. Ei kellään sattuisi olemaan?
Eilen hyytyi keskelle liikenneympyrää Kamppiin. Eiku työtäen sivuun ja odottamaan puoli tuntia. Sitten taas mentiin.
- Liitteet
-
- 20220628_105031.jpg (6.13 MiB) Katsottu 23768 kertaa
Re: Jaakon FJ40 1968
No nyt se perkule keitti. Ihmettelin kuinka lämpömittari alkoi yhtäkkiä kivuta ylöspäin ja kohta suhisi ja höyrysi. Viimeiset 200m joutu työntämään kotiin. Onneksi oli tasamaata.
Syykin löytyi haljenneesta syylärin letkusta.
Ja eikun osatilausta menemään.
Syykin löytyi haljenneesta syylärin letkusta.
Ja eikun osatilausta menemään.
Re: Jaakon FJ40 1968
Ei tainnut olla vika syylärin letkussa vaikka näytti pettävän. Nyt on pettänyt muutamasta muustakin paikasta vanhat haperot letkut. Eli painetta jäähdytinjärjestelmässä. Hieman myös kuplii syylärissä...
Mitä veikkaatte, onko kansipahvi kaput?
Muuta: Uusi tuulettajan hihna vaihdettu ja termari.
Tilattu: Kasa osia, kuten puskuri, astinlaudat, letkuja yms.
Mitä veikkaatte, onko kansipahvi kaput?
Muuta: Uusi tuulettajan hihna vaihdettu ja termari.
Tilattu: Kasa osia, kuten puskuri, astinlaudat, letkuja yms.
Re: Jaakon FJ40 1968
Jos kuplii niin vähän haiskahtais kansipahviltajaskas kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 7:40 pm Ei tainnut olla vika syylärin letkussa vaikka näytti pettävän. Nyt on pettänyt muutamasta muustakin paikasta vanhat haperot letkut. Eli painetta jäähdytinjärjestelmässä. Hieman myös kuplii syylärissä...
Mitä veikkaatte, onko kansipahvi kaput?
Muuta: Uusi tuulettajan hihna vaihdettu ja termari.
Tilattu: Kasa osia, kuten puskuri, astinlaudat, letkuja yms.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: Jaakon FJ40 1968
Olen tilailemassa Autodocilta kansipahvia. Ainoa merkki mitä tarjotaan on AJUSA. Onko syytä miksi pitäisi jättää ostamatta / saako jostain muualta parempaa?
Re: Jaakon FJ40 1968
Täällä tällaista... jos samalla maalais konehuoneen kun vaihtaa kansipahvin?
Re: Jaakon FJ40 1968
Pikkufiksi tuntuu leviävän käsistä.
Nyt alkaa olla konehuone ja sisusta purettu.
1. Koneeseen teen ainakin kansirempan ja vaihdan kaikki tiivisteet, ehkä siitä tulisi kuivempi
2. Lootakin on irti ja kytkin pitää uusia. Taidan irroittaan vinssin vaiheiston ja jättää hyllyyn.
3. Sähköt on mitä on, joten ne pitää siistiä
4. Vanhat reiät paikata kojelaudasta ja repiä toimimattomat mittarit irti
5. Kuskin lattia ja kuskin kynnys on joskus korjailtu aika villisti. Tilauksessa on nyt asialliset, orkkiksen näköiset korjauspalat.
6. Penkit vielä etsinnässä...
7. Ylipäätään alustan putsaus öljy/hiekka/yms möhnästä.
Pisteosia tilailtu ympäri interwebbiä, klikkailu jatkuu.
Vaikeasti saatavia näyttää nyt olevan:
- Puhaltimen moottori ja kotelo
- Etupenkit
- Pyyhkijän moottori + mekanismi ( tuulilasin yläreunaan)
Nyt alkaa olla konehuone ja sisusta purettu.
1. Koneeseen teen ainakin kansirempan ja vaihdan kaikki tiivisteet, ehkä siitä tulisi kuivempi
2. Lootakin on irti ja kytkin pitää uusia. Taidan irroittaan vinssin vaiheiston ja jättää hyllyyn.
3. Sähköt on mitä on, joten ne pitää siistiä
4. Vanhat reiät paikata kojelaudasta ja repiä toimimattomat mittarit irti
5. Kuskin lattia ja kuskin kynnys on joskus korjailtu aika villisti. Tilauksessa on nyt asialliset, orkkiksen näköiset korjauspalat.
6. Penkit vielä etsinnässä...
7. Ylipäätään alustan putsaus öljy/hiekka/yms möhnästä.
Pisteosia tilailtu ympäri interwebbiä, klikkailu jatkuu.
Vaikeasti saatavia näyttää nyt olevan:
- Puhaltimen moottori ja kotelo
- Etupenkit
- Pyyhkijän moottori + mekanismi ( tuulilasin yläreunaan)
Re: Jaakon FJ40 1968
Ja kuva raadosta...
- Liitteet
-
- 20220927_193208.jpg (2.16 MiB) Katsottu 23029 kertaa
Re: Jaakon FJ40 1968
Ai että syyskuussa on tullut edellisen kerran päivitettyä. Aika juoksee...
Tässä talven mittaan kattelin hieman miten auto oli pakkelin alla rakennettu (Pakkelit oli lohkeillu useassa paikassa ja sitä oli paksulti) Autohan näytti muutaman metrin päästä tosi kivalle, mutta nopesti näkyi että aikamoista sötöstelyä löytyi pakkelin alta. Korjattavaa löytyi pääpiirteittääin seuraavasti:
- Kuskin lattia - kokonaan uusiksi. En löytänyt vanhemman mallin korjauspalaa, joten modasin uudemman mallisesta.
- Kuskin kynnys - Kokonaan uutta
- Kuskin puolen penkin selkänojan alta aika iso pala uutta
- Kojelaudan kaikki ylimääräiset reiät umpeen.
- Kummassakin lokarissa oli läpiasti reikiä -> Korjattu
- Kaikkien luukkujen alareunat oli kadonneet jonnekin -> mädät pois ja uutta peltiä muotoiltu ihan sielästä pellistä ( olisi varmaan kannattanut ostaa korjauspalat)
- Koko takapalkki ja takanurkat meni uusiksi. Naapurin peltiseppä taivutteli mulle hienosti koko takapalkin niin lähelle orkkista kuin vain kuvista päätellä ( korjauspaloja ei ollut saatavilla)
- Takapenkkien alla oli kanssa mukavasti reikiä -> paikattu
Nyt alkaa olla hitsaushommat tehty - > pakkelointi ja valmistelu maalausta varten alkaa varmaan tällä viikolla. Jos vaikka pääsiäisenä sais heitettyä hiomapohjamaalin päälle.
Muuta:
- Kansi saatu plaanauksesta
- Hirvee kasa pikkuhilpettä tilattu jenkeistä
- Tuulilasi pitäisi tilata ( saa antaa vinkkejä jos jossain on ihan hyllyssä)
Kriittisiä puuttuvia osia tällä hetkellä:
- Etupenkit
- Pyyhkijöiden mekanistmi
- Lämppärin puhallin
Pitää lisäillä kuvia myöhemmin... jos jotain kiinnostaa.
-
Tässä talven mittaan kattelin hieman miten auto oli pakkelin alla rakennettu (Pakkelit oli lohkeillu useassa paikassa ja sitä oli paksulti) Autohan näytti muutaman metrin päästä tosi kivalle, mutta nopesti näkyi että aikamoista sötöstelyä löytyi pakkelin alta. Korjattavaa löytyi pääpiirteittääin seuraavasti:
- Kuskin lattia - kokonaan uusiksi. En löytänyt vanhemman mallin korjauspalaa, joten modasin uudemman mallisesta.
- Kuskin kynnys - Kokonaan uutta
- Kuskin puolen penkin selkänojan alta aika iso pala uutta
- Kojelaudan kaikki ylimääräiset reiät umpeen.
- Kummassakin lokarissa oli läpiasti reikiä -> Korjattu
- Kaikkien luukkujen alareunat oli kadonneet jonnekin -> mädät pois ja uutta peltiä muotoiltu ihan sielästä pellistä ( olisi varmaan kannattanut ostaa korjauspalat)
- Koko takapalkki ja takanurkat meni uusiksi. Naapurin peltiseppä taivutteli mulle hienosti koko takapalkin niin lähelle orkkista kuin vain kuvista päätellä ( korjauspaloja ei ollut saatavilla)
- Takapenkkien alla oli kanssa mukavasti reikiä -> paikattu
Nyt alkaa olla hitsaushommat tehty - > pakkelointi ja valmistelu maalausta varten alkaa varmaan tällä viikolla. Jos vaikka pääsiäisenä sais heitettyä hiomapohjamaalin päälle.
Muuta:
- Kansi saatu plaanauksesta
- Hirvee kasa pikkuhilpettä tilattu jenkeistä
- Tuulilasi pitäisi tilata ( saa antaa vinkkejä jos jossain on ihan hyllyssä)
Kriittisiä puuttuvia osia tällä hetkellä:
- Etupenkit
- Pyyhkijöiden mekanistmi
- Lämppärin puhallin
Pitää lisäillä kuvia myöhemmin... jos jotain kiinnostaa.
-
Re: Jaakon FJ40 1968
Ainiin:
Vauhtipyörä koneistettu ja uusi Kytkin laakereineen paikallaan.
Sekalaisia kuvia alla:
Vauhtipyörä koneistettu ja uusi Kytkin laakereineen paikallaan.
Sekalaisia kuvia alla:
- Liitteet
-
- 20221108_192155.jpg (2.26 MiB) Katsottu 22107 kertaa
-
- 20221229_152954.jpg (2.23 MiB) Katsottu 22107 kertaa
-
- 20230205_173211.jpg (2.23 MiB) Katsottu 22107 kertaa
-
- 20230212_093549.jpg (2.92 MiB) Katsottu 22107 kertaa
-
- 20230214_151344.jpg (2.25 MiB) Katsottu 22107 kertaa
-
- 20230219_131256.jpg (2.1 MiB) Katsottu 22107 kertaa
Re: Jaakon FJ40 1968
Pikkuhiljaa etenee
- Liitteet
-
- 20230423_100917.jpg (1.83 MiB) Katsottu 21456 kertaa
Re: Jaakon FJ40 1968
Hieman maalausta - Väriksi tuli Fashion Green
- Liitteet
-
- 20230416_183617.jpg (1.94 MiB) Katsottu 21456 kertaa
Re: Jaakon FJ40 1968
Hieno väri.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------