Hj60 "Lumikki"
Valvoja: Käyttäjä
Re: Hj60 "Lumikki"
Ei oo vielä kone kasassa, mutta saunan jälkeen vilvotellessani ajattelin kuitenki tehdä päivityksen.
Viime kerran jälkeen on koje kuitenki nippuuntunu jonkin verran.
Osia maaliin. Hiukan jäi pensselin jäljet vaivaamaan, ei ollu vielä ulkona ruiskukelejä.
Ja paikalleen.
Puhalletut alumiiniosat oli pakko maalata. Jälki ei miellyttäny. Tosin öljynjäähdytin jäi maalaamatta.
Tehostajan pumppua maalatessa veneen pohjatulppa ajo hyvin asiansa paluupuolen liitännän suojana. Vinkkinä muillekki.
Ja paikallaan.
Pumppu paikalleen. Pahimmat töryt poistin Sonüksen alumiinihapolla.
Naftaputket hahmolleen. Suutinputkien kiinnikkeiden toimituksessa kestää, joten eivät oo vielä lopullisesti paikallaan.
Ja moottori paikalaan. Odottelee silmälakerin paikalleen menoa, niin sais laatikonki jatkoks.
Pakosarja ehostettuna. Tuli omaan silmään niin hieno, että harmittaa ku sitä ei suojapeltien alta näy. Tämäkin paikallaan vaan koristeena. Tarvike tiivisteet ei istunu paikalleen, niin odottelee orkkiksia. Maaleina pakosarjalle Por15 High Temp pensseliversiona ja Eastwood Exhaust Paint spray suojapelleille.
Ja mittatikku. Ite tikku vielä putsaamatta.
Tällasta tällä erää.
Viime kerran jälkeen on koje kuitenki nippuuntunu jonkin verran.
Osia maaliin. Hiukan jäi pensselin jäljet vaivaamaan, ei ollu vielä ulkona ruiskukelejä.
Ja paikalleen.
Puhalletut alumiiniosat oli pakko maalata. Jälki ei miellyttäny. Tosin öljynjäähdytin jäi maalaamatta.
Tehostajan pumppua maalatessa veneen pohjatulppa ajo hyvin asiansa paluupuolen liitännän suojana. Vinkkinä muillekki.
Ja paikallaan.
Pumppu paikalleen. Pahimmat töryt poistin Sonüksen alumiinihapolla.
Naftaputket hahmolleen. Suutinputkien kiinnikkeiden toimituksessa kestää, joten eivät oo vielä lopullisesti paikallaan.
Ja moottori paikalaan. Odottelee silmälakerin paikalleen menoa, niin sais laatikonki jatkoks.
Pakosarja ehostettuna. Tuli omaan silmään niin hieno, että harmittaa ku sitä ei suojapeltien alta näy. Tämäkin paikallaan vaan koristeena. Tarvike tiivisteet ei istunu paikalleen, niin odottelee orkkiksia. Maaleina pakosarjalle Por15 High Temp pensseliversiona ja Eastwood Exhaust Paint spray suojapelleille.
Ja mittatikku. Ite tikku vielä putsaamatta.
Tällasta tällä erää.
Re: Hj60 "Lumikki"
Vieläkö on koppa reissussa?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: Hj60 "Lumikki"
tätä on kyllä hieno seurata sami on aurinkoa tarkempi.
Re: Hj60 "Lumikki"
Mikä on tuon lohkon värikoodi? RAL 5015? Itellä 12HT työn alla ja vaikuttaisi samalta sävyltä siinäkin..
BJ75 1987
# 274
# 274
Re: Hj60 "Lumikki"
Ei oo RAL kartasta. Tikkurilan omasta jostain. Mutta sävy on niin väärä, että ei kannata samaa käyttää.
Re: Hj60 "Lumikki"
Joo, Ihmudilla vaan tuntui olevan yksi tieto, että se Rallin 5015 taivaansininen olisi lähellä alkuperäistä.
BJ75 1987
# 274
# 274
Re: Hj60 "Lumikki"
Joo sen meinasin ottaa, mutta ori värimallissa niin eri näkönen ja päädyin tuohon, joka oli ihan väärä.
Re: Hj60 "Lumikki"
Loppu lähenee...
Edellisen päivityksen jälkeen taas jotain tapahtunu. Laatikon laitoin paikalleen ja sen jälkeen aloin miettimään, oisko kuitenki pitäny vaihtaa kampuran takastefa. No hilppeet tilaukseen, laatikko pois ja takas. Siinä se ny lopullisesti möllöttää.
Ja sitte pysty laittaa entisöidyt nostokorvakkeet, ku ei tartte enää moottoria nostella.
Kaikkea sälää maalailtu...
Korikin tuli hitsattuna ja pohjamaalattuna takaisin. Kuvia ei juurikaan ole, koska en sitä hommaa itse tehny, mutta tässä pari.
Amerikan maalta sain valokuvan mitä pohjasta löytyneisiin pariin mysteerilipareeseen kuuluu tulla ja mallin mukaan letkun kiinnikkeet.
Pohjaan Raptori korin väriin sävytettynä.
Sisälle valkosta.
Sitten kiireen vilkkaan maalarille ja pari viikkoa sillä reissulla ja takaisin kotiin.
Seuraavaks moottori nippuun, koekäyttö ja apinan raivolla kasaan.
Edellisen päivityksen jälkeen taas jotain tapahtunu. Laatikon laitoin paikalleen ja sen jälkeen aloin miettimään, oisko kuitenki pitäny vaihtaa kampuran takastefa. No hilppeet tilaukseen, laatikko pois ja takas. Siinä se ny lopullisesti möllöttää.
Ja sitte pysty laittaa entisöidyt nostokorvakkeet, ku ei tartte enää moottoria nostella.
Kaikkea sälää maalailtu...
Korikin tuli hitsattuna ja pohjamaalattuna takaisin. Kuvia ei juurikaan ole, koska en sitä hommaa itse tehny, mutta tässä pari.
Amerikan maalta sain valokuvan mitä pohjasta löytyneisiin pariin mysteerilipareeseen kuuluu tulla ja mallin mukaan letkun kiinnikkeet.
Pohjaan Raptori korin väriin sävytettynä.
Sisälle valkosta.
Sitten kiireen vilkkaan maalarille ja pari viikkoa sillä reissulla ja takaisin kotiin.
Seuraavaks moottori nippuun, koekäyttö ja apinan raivolla kasaan.
Re: Hj60 "Lumikki"
Sain vihdoin maalattua alipainepumpun, niin pysty laittaa laturin kiinni. Sierran tulppa pääs vielä kerran maalaussuojaks.
Nyt voi siis esitellä kunnostetut startti ja laturi. Ulkokuoret uudistettu ja sisällä kaikki uutta. Tarkkasilmäset voi huomata startissa väärän osanumeron. Oli sen verran hankala löytää ehjätarraista starttia aihioks, että jostain piti joustaa. Startti muuten vastaa uudempaa disainia. Kiitos anonyyminä omasta tahdostaan pysyttelevälle kunnostajalle.
Nyt voi siis esitellä kunnostetut startti ja laturi. Ulkokuoret uudistettu ja sisällä kaikki uutta. Tarkkasilmäset voi huomata startissa väärän osanumeron. Oli sen verran hankala löytää ehjätarraista starttia aihioks, että jostain piti joustaa. Startti muuten vastaa uudempaa disainia. Kiitos anonyyminä omasta tahdostaan pysyttelevälle kunnostajalle.
Re: Hj60 "Lumikki"
On kyllä erinomaista työtä . Ei varmaan ollut näin hyvä kun tehtaalta tuli .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Re: Hj60 "Lumikki"
Pintä päivitystä taas.
Loput osat maalarilta kotiin
Kattoverhoilu yhdistelty kolmesta yks ehjä.
Sisustan osat haalittu kasaan odottelemaan pesua.
Yhen ovipahvinki jo pesin. Veti selkä niin juntturiin pariks päivää, että loppuja en oo tohtinu vielä putsata.
Tankkiin puhaltelin kolmatta säkkiä hiekkaa. Meni siinä yks rälläkkäkin, mutta lopulta putsaantu ja sai uuden maalin pintaan.
Indonesiasta hommasin ratin. Kuvissa näytti hyvälle, mutta perille tultuaan se paljastukin ruskeaks. Onneks siihen löyty apu kilikalipullossa. Todella hyvässä kunnossa ratti. Pintakuvio ei oo mistään kohasta kulunu kaljuks.
Osia passivoitu kans taas. Teetin myös uudet takalämppärin putket ja neki passivoitiin.
Myös tarrat ois valmiina.
Ja vanteet. Renkaatki odottelee liikkeessä.
Motonetin raskasmatto ei oikeen suostunu muotoihin.
Joten se piti korvata hifiversiolla.
Tästä piti ottaa kuva vaan, koska se on jotenki sievän näkönen.
Sitte rehasin sisälle muistivihon.
Olin säästäny tuohon resuun koskematta kojelaudan. Sen mallin mukaan sitten sain niputettua johtosarjan, lämppärin osat ja kojelaudan osat oikeille paikoilleen.
Takapään johtosarja puuttuu vielä. Auton oma näyttää tältä.
Onneks oli yhessä varaosaraadossa paljo parempi aihio, niin siitä saa pikku fiksillä hyvän.
Tässä nyt reilun vuoden menny sillä ajatuksella eteenpäin lähes päivittäin tallilla, että tästä tulis meidän hääauto. Nyt on pakko luovuttaa. Häät on viikon päästä, joten ei lähetä Lumikilla kirkon pihasta. Pettymys on käsin kosketeltavissa, mutta eipähän oo enää kiire. Seuraava deadline on sitte 3kk päässä. Sillon alkuperäiset kilvet on taas vapaata riistaa. Josko siihen mennessä olis valmis, niin sais viedä suoraan talvisäilöön. Eli tälle kesää/syksyä tuskin pääsee juuri ajelemaan. Sekin on hiukka tympeää kaiken jälkeen.
Loput osat maalarilta kotiin
Kattoverhoilu yhdistelty kolmesta yks ehjä.
Sisustan osat haalittu kasaan odottelemaan pesua.
Yhen ovipahvinki jo pesin. Veti selkä niin juntturiin pariks päivää, että loppuja en oo tohtinu vielä putsata.
Tankkiin puhaltelin kolmatta säkkiä hiekkaa. Meni siinä yks rälläkkäkin, mutta lopulta putsaantu ja sai uuden maalin pintaan.
Indonesiasta hommasin ratin. Kuvissa näytti hyvälle, mutta perille tultuaan se paljastukin ruskeaks. Onneks siihen löyty apu kilikalipullossa. Todella hyvässä kunnossa ratti. Pintakuvio ei oo mistään kohasta kulunu kaljuks.
Osia passivoitu kans taas. Teetin myös uudet takalämppärin putket ja neki passivoitiin.
Myös tarrat ois valmiina.
Ja vanteet. Renkaatki odottelee liikkeessä.
Motonetin raskasmatto ei oikeen suostunu muotoihin.
Joten se piti korvata hifiversiolla.
Tästä piti ottaa kuva vaan, koska se on jotenki sievän näkönen.
Sitte rehasin sisälle muistivihon.
Olin säästäny tuohon resuun koskematta kojelaudan. Sen mallin mukaan sitten sain niputettua johtosarjan, lämppärin osat ja kojelaudan osat oikeille paikoilleen.
Takapään johtosarja puuttuu vielä. Auton oma näyttää tältä.
Onneks oli yhessä varaosaraadossa paljo parempi aihio, niin siitä saa pikku fiksillä hyvän.
Tässä nyt reilun vuoden menny sillä ajatuksella eteenpäin lähes päivittäin tallilla, että tästä tulis meidän hääauto. Nyt on pakko luovuttaa. Häät on viikon päästä, joten ei lähetä Lumikilla kirkon pihasta. Pettymys on käsin kosketeltavissa, mutta eipähän oo enää kiire. Seuraava deadline on sitte 3kk päässä. Sillon alkuperäiset kilvet on taas vapaata riistaa. Josko siihen mennessä olis valmis, niin sais viedä suoraan talvisäilöön. Eli tälle kesää/syksyä tuskin pääsee juuri ajelemaan. Sekin on hiukka tympeää kaiken jälkeen.
Re: Hj60 "Lumikki"
Liian hyvältä näyttää.
Siirrä häitä.
Siirrä häitä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Re: Hj60 "Lumikki"
Vielä kesäloman viimeisinä päivinä ehdin vähän harrastaa. Ovipahvien pesun saatoin loppuun. Siitä ei ole kuvia.
Fiksailin myös mittariston. Siitä löytyy kuvia.
Rakennussarjan palaset:
Lähtökohtana tämä:
Ensin kaikkien komponenttien pesu. Sen jälkeen kiillottelua:
Ja valmis:
Nopeusmittari auton oma. Hiukan teki mieli naksutella matkamittari nollille, mutta jätin sitten kuitenkin nuo metrit muistoks. Yhdistelmämittariin vaihdoin taustan toisesta, jossa ei ollut symbolit menneet ruskeaks. Kierroslukumittari on toisesta, koska omassa oli numerot ja kirjaimet alkanu hilseilemään ja rusehtamaan. Muovinen taustakin on reiätön osa toisesta autosta.
Odottelen uudet polttimot vielä ja sitten saa laittaa paikalleen.
Fiksailin myös mittariston. Siitä löytyy kuvia.
Rakennussarjan palaset:
Lähtökohtana tämä:
Ensin kaikkien komponenttien pesu. Sen jälkeen kiillottelua:
Ja valmis:
Nopeusmittari auton oma. Hiukan teki mieli naksutella matkamittari nollille, mutta jätin sitten kuitenkin nuo metrit muistoks. Yhdistelmämittariin vaihdoin taustan toisesta, jossa ei ollut symbolit menneet ruskeaks. Kierroslukumittari on toisesta, koska omassa oli numerot ja kirjaimet alkanu hilseilemään ja rusehtamaan. Muovinen taustakin on reiätön osa toisesta autosta.
Odottelen uudet polttimot vielä ja sitten saa laittaa paikalleen.