Kuva Kuva

PTO:n irroitus?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
hojohojo
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 11:39 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

PTO:n irroitus?

Viesti Kirjoittaja hojohojo »

PTO:n irrotus?

Voiko pto:n irroittaa jakolaatikon kyljestä stefojen vaihdon ajaksi pelkästään sitä kiinnipitävät pultit avaamalla, vai joutuuko tekemään mittavampia purkutoimenpiteitä?

Ei suostunut ulosotto akseli väistymään laipan edestä kun yritin vaihtaa stefat siinä paikallaan.

Vai mikä muu neuvoksi?
#324
toizukenzu
Viestit: 30
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 6:26 pm
Paikkakunta: Halkia

Viesti Kirjoittaja toizukenzu »

Ei pitäis tarvii muita toimenpiteitä, itse vaihdoin stefan pto paikollaan mutta oon irroittanu BJ:stä ja LJ:stä pto:n eikä siinä oo mitään joka putois paikoltaan.
edelleen kova jätkä vinssaamaan!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

NIIN MUNKIN PITI MUT EI VÄISTYNYT SE AKSULA SEN LAIPAN EESTÄ.
Avatar
mikjus
Viestit: 201
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Anonymous kirjoitti:NIIN MUNKIN PITI MUT EI VÄISTYNYT SE AKSULA SEN LAIPAN EESTÄ.
Mä oon vaihtanut kesällä kummankin puolen pto stefan berttaan ja helposti lähti laipat irti vai mitä sä tarkotat että akseli ei väisty laipan eestä? Etkö siis saa vinssin kardaania irti (iirota tukilaakeri jos ei muuten muka lähe)? Vai minkä mallin cruiserista olikaan kysymys???
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

malli on hj60 vm 83. Avattuani laipan pultit ja irrotettuani tukilaakerin pultin koko akseli silti edelleen omalla paikallaan JA LUJASTI!
siks aattelin sitä koko PTO:n irrotusta. mut taitaa olla helpompi kuitenkin höllätä vähän vinssin pultteja niin jos se akseli sit kolahtais pois paikaltaan??? onko siinä mutterissa joku sokka joka paljastuu siieltä akselin laipan alta.? sit se mutteri vaan auki ja laippa irti? sit jollain nitkuttaa vanhan stefan pois ja uus tilalle ja kasaan: menikö se jotenkin näin<??????
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jos se Boori on noin jumissa niin eipä kannata sitten niitä stefojakaan alkaa vaihtamaan..
sen pitäs liikkua kevyesti
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

sitä mä vähän funtsinkin. että kyllähän siinä pitäis löysiä olla että pääsee "elään".
No kerroppa mitä mulla on tehtävissä?
En mä sitä vinssiä kovin aktiivisesti tarvitse "toivottavasti", mutta kumminkin ois kiva jos ne jakolaatikon öljyt pysyis sielä laatikon sisäpuolella: = ).
Millä sen boorin vois saaha luistaan. CRC:tä ja lekaa??????????
toizukenzu
Viestit: 30
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 6:26 pm
Paikkakunta: Halkia

Viesti Kirjoittaja toizukenzu »

Joskus AGA:n ruosteenirroitin on ainoo mikä tehoo.
edelleen kova jätkä vinssaamaan!
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Saattaahan ne laipat olla jollain tiivisteliimallakin kokonpantu, joskus
on tullu huomattua, että vuotaa öljyä kiilauraa pitkin?
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vastaa Viestiin