Kuva Kuva

HJ61 1990 käyttisprojekti-tarinaa

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Olisko kuitenki ihan HJ:n omat tai 65:n Hiluxin? 110:n vanteet vie renkaita 3 cm/puoleltaan sisäänpäin, eikä käsittääkseni käy 60-sarjalaisiin eikä ees näytä niiltä. 65:ssa sama nollaoffsetti mikä 60/61:n 6" vanteissa.
Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Voi ne olla hyvinkin. LN110 alta ne myytiin. Samalta nuo näyttää kuin ne läjänkin vanteet jotka oli kuuskympisestä alunperin. Keskireikä 110mm.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

vartiainen kirjoitti:Samalta nuo näyttää kuin ne läjänkin vanteet jotka oli kuuskympisestä alunperin.
Niinpä muuten onkin, tollasethan sitä oli omankin LäJän alla aikoinaan, vuonna 1 ja 2 (tätä vuosituhatta).
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Ylikessu
Viestit: 137
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:13 pm
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Ylikessu »

Tämä bongattu Porin Toolsin pihalla perjantaina.
Aika päheet äänet kun käynnistit ja kaasuttelit pois:D
Minkälainen pakoputkisto? Suora putki taakse asti?
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Joo kävin ostamassa Toolsin tädiltä shortsit ku on nii hikiki.
Suora 60mm putki taakse, päättyy takarenkaan taa jossa käännetty alaspäin niin ei mölise sisään. Hyvältähän se kuulostaa... :wink:
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Auto toimii muuten mukavasti (mitä nyt korinluukuista vuotaa öljyä ulos kun on niin lämmin) mutta eilen sitten polttoaineen täyttöputki ruostui yhtäkkiä puhki ja vaihdettuani sen tilalle ostamani käytetyn "hyväkuntoisen" osan osoittautui sekin seulaksi. Äkkipuhelu Mr.Toyotalle ja Lohjalta löytyi The Suomen Viimeinen Täyttöputki. Valmistus tällekin osalle on siis lopetettu. Jos jollakin on niin säilökää huolella...
:D
Jotain pikkunippeliä on tullut hankittua ja viimeisenä ojakepit joissa on se oikeanlainen vaalea pampula päässä.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Ei suuria kuulumisia tähän säikeeseen. Aikani lähes kaikkien miespuolisten tuttujen ja kylänmiesten vittuilua kuunneltuani ostin sitten 31":set duratracit alle. Moottorin venttiilivälykset tuli tarkasteltua tuossa joku päivä. Muuten tuo pelaakin kuin ajatus.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

vartiainen kirjoitti:ostin sitten 31":set duratracit alle
Oikea rengasvalinta 👍, toki isommatkin olis voinu olla. :wink:

Just tossa mittailin et kohta on 50 tkm Duratraceilla rullailtu ja pintaa on huvennut jo 2-3 mm. :shock: Eli vielä satatonnia päästelee näillä näkymin lisää. 8) Ja talvipito mielestäni yllättävän hyvä eli ei ole muovista tehty.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Just meinasin kysyä et mitenkä noilla pärjää talvella ilman nastoja? Lamelleja ainakin on ihan hyvin. Tallissa on nyt kaks sarjaa kesäkumeja ja yks sarja nastarenkaita alla olevien lisäksi joten jotain ajattelin poistellakin tarpeettomana nyt kun tuli nuo hyvät ostettua.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Autosta hirtti tänään töötti päälle kesken ajon. Mukava aamuinen ajelu pitkin uinuva kylänraittia häiriintyi lievästi kun torvi alkoi soimaan täysillä eikä mikään saanut sitä hiljenemään. Auto parkkiin ja konepellin alta revein sitten johdot torvista irti. Kotipihassa sitten löytyi syykin, ratin keskiössä yksi niistä neljästä pienestä ratin taustaa kiinnipitävistä ruuveista oli irronnut ja kihlautunut tööttipainilleen ja ratin rungon väliin niin että töötti maadotti... :roll:
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Auto jätti tänäaamuna työmatkan väliin. Akut täydellisen tyhjät. Seissyt ehkä 4 päivää ajamatta.
Onkohan siihen iskenyt salama vai mihin ne virrat on kadonnut?
En pääse auton luo, pitää olla iltaan asti töissä. Lähteekö 61:nen virrattomana käyntiin hinaten? Huomenna pitää päivällä olla takasin työmaalla. Jos se sais aamulla käyntiin niin voisi saada ladattua akkuja sen verran että sillä voisi päästä duuniin ja takas kotiinkin...
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

vartiainen kirjoitti:Auto jätti tänäaamuna työmatkan väliin. Akut täydellisen tyhjät. Seissyt ehkä 4 päivää ajamatta.
Onkohan siihen iskenyt salama vai mihin ne virrat on kadonnut?
Naksuko edes?
Valot päällä, sisävalo päällä, mankka päällä, invertteri (onko semmosta?) päällä (isompi imee lepovirtaaki aika paljon vaikkei päällä)?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Ei naksunut edes. Sisävalo ei päällä, valot ei päällä, mankka/pikkumuuntaja on ACC:n takana power outletista. Ei invertteriä. Sama auto seisoi heinäkuun alussa 10 päivää pihassa ilman mitään. Viime lauantaina ajoin 500 kilsaa, sitten tiistaina muutama kymmenen kilsaa maantiellä ja siinä oli viikon ajot.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Ihmettelin yöllä töiden jälkeen autoa ja laitoin akut peräkkäin lataukseen, tai tuolla ne latautuu edelleen, kymmenettä tuntia. Latautukoot huomiseen... Välikaapelin toinen kenkä on ainakin sökö. Se oli kyllä navassa vielä hyvin kiinni. Toivottavasti laturi ei oo hajonnut, joskushan diodisilta kosahtaa ja purkaa akut.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Latasin akut suurinpiirtein täyteen. Välikaapelin kaapelikengistä toinen hajos palasiksi, mutta tein väliaikaisen patentin ja laitoin auton käyntiin.
Lataa 28,4 volttia vasemmasta akusta mitaten eli ihan normi. Kummankin akun napojen välistä mittasin 14,5voltsii. En viitsinyt lähteä tuolla edes töihin, katotaan huomenna lähteekö enää käyntiin.
Vastaa Viestiin