Kääntöpäiden rasva
Valvoja: Käyttäjä
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Vannomatta paras...riippuu kuinka hyvin saat sen holkin prässättyä/painettua sinne paikkaansa.vartiainen kirjoitti:Oon ymmärtänyt että Toyotan alkuperäinen holkki ei hoonaamista tarvitse vaan sopii suoraan?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Vaihdoin jakiksen stefan, se oli aika helppo homma. Stefa oli silleen kovettunut. Huomenna sitten alkaa ne kääntöpäiden stefajutut.
Sellainen kysymys olisi tietäjille että onko jakiksessa sellanen huohotus-linja kuin perissäkin? Olen ottanut tavaksi tarkistella aika ajoin öljypintaa ja jakiksessa on joka kerta painetta. Päävaihteistossa ei ole painetta.
Sellainen kysymys olisi tietäjille että onko jakiksessa sellanen huohotus-linja kuin perissäkin? Olen ottanut tavaksi tarkistella aika ajoin öljypintaa ja jakiksessa on joka kerta painetta. Päävaihteistossa ei ole painetta.
Kyl siä jakiksessa pitäs olla huohotin.
Toyota EPC
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1992_T ... _3609.html
osa numero 36111H Plug,Breather (for transfer case)
Toyota EPC

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1992_T ... _3609.html
osa numero 36111H Plug,Breather (for transfer case)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Pelkääjänpuolen stefa vaihdettu. Vanha stefa ei tullut ees ulosvetäjällä naputellen vaan piti kaivaa melkein palasina ulos. Holkki oli kai ihan ok...
Mihin kireyteen se 54mm mutteri pitää laittaa? Se oli niin löysä alunperin että sormivoimin sen sieltä kiersin auki.
Kartioprikat lähti hyvin silleen et laittoi toisen vasaran siihen pinnapultin päähän ja toisella napautti perään. Pieni mämmi käynyt tojotalla kun pitää jarrulinja purkaa akseliputkeen asti että saa tuon kääntöpään huollettua, mut tuleepa vaihdettua jarrunesteet sitten samalla.
Mihin kireyteen se 54mm mutteri pitää laittaa? Se oli niin löysä alunperin että sormivoimin sen sieltä kiersin auki.
Kartioprikat lähti hyvin silleen et laittoi toisen vasaran siihen pinnapultin päähän ja toisella napautti perään. Pieni mämmi käynyt tojotalla kun pitää jarrulinja purkaa akseliputkeen asti että saa tuon kääntöpään huollettua, mut tuleepa vaihdettua jarrunesteet sitten samalla.
Etunavan laakerit säädetään kiristämällä mutteria ja samalla
pyöritetään napaa. Kun laakerivastus selvästi kasvaa, löysätään
laakerimutteria 1/8 kierrosta ja. lukitaan siihen.
Vapaasti lainattu BJ Servicemanualista.
En tiedä päteekö LJ:hin mutta uskoisin olevan yleispätevä.
Navan kartioprikkojen muttereiden kiristystiukkuus 2,5...3,5 kpm
Napalukon laipan muttereiden tiukkuus 0,4...0,7 kpm
pyöritetään napaa. Kun laakerivastus selvästi kasvaa, löysätään
laakerimutteria 1/8 kierrosta ja. lukitaan siihen.
Vapaasti lainattu BJ Servicemanualista.
En tiedä päteekö LJ:hin mutta uskoisin olevan yleispätevä.
Navan kartioprikkojen muttereiden kiristystiukkuus 2,5...3,5 kpm
Napalukon laipan muttereiden tiukkuus 0,4...0,7 kpm
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
joskus ne kartioprikat lähtee suht helposti. Naputtelemalla, mulla RJiisstä ne ei lähteny millään .Sai hakata joka suunnasta ,lämmittää ja vaikka mitä konstia. Se "joku" kuka aina ennemmin on aukonut ja sitten kiristänyt apinana ne kiinni tietämättä momenteista mitään, tekee homman kyllä aika hankalaksi seuraavalle huoltajalle .Vaseliinin määristä mitään tietämättä laitoin kääntöpalloon 400g. vasua ja laakereille 200g. Siis 3 patruunallista yht. Voi olla että meni vähän liikaakin? Toinen pronssiholkki meni hoonaamatta ja toisesta tuli sen verran nihkeä, että piti hoonata . Jarrusylinterihoonilla se onnistuu hyvin.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Mä en kyllä laittanut noin paljoo rasvaa. Ehkä reilu tuubi per puoli. Ehkä painan vähän lisää siitä päälireiästä joskus sitten kun jaksan. Nyt on kääntöpääiden pikahuolto tehty eikä tuo mikään erikoinen jumppa ollutkaan. Kummassakin päässä oli se stefa kyllä niin tiukassa kiinni et voi hyvänen aika. Muuten ei ollut kummempia ongelmia, mitä nyt jarrujen ilmaus ei mennyt ehkä ihan putkeen yksinään mut kyllä ne tuntus toimivan. Vaihdoin myös etuperän öljyn. Kun meillä on tollanen sulamisvesien aikaansaama kuravellisuo tuo piha niin ehkä teen tarkemman rempan vielä joskus myöhemmin ja puran kaiken mikä irti lähtee. Nyt joutui tunkkiinkin painamaan lisää korkoa vähän väliä kun uppos koko vehje pihaan...
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Löysin sen. Sitä ei vaan saa irti jakiksesta kun on vissiin prässätty tai painettu jotenkin jakiksen koppaan. No otin sen hatun irti ja painoin rautalankaa sisään kymmenen senttiä. Meni ihan helposti enkä huomannut ees mitään tukosta. Kuitenkin tätä ennen katsoin jakiksen öljyt ja taas siellä oli vähän sitä painetta. Tää on varmaan yks syistä miks jakiksen öljyt menee joskus päävaihteistoon sen pääakselin stefan kautta kun/jos sinne tommosta painetta tekee.Käyttäjä kirjoitti:Kyl siä jakiksessa pitäs olla huohotin.
Toyota EPC
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1992_T ... _3609.html
osa numero 36111H Plug,Breather (for transfer case)