En löytänyt googgelilla mitään kunnollista suomihodarin pumpun kuvaa, mistä oisin voinut muistella mitä piti tehdä. Noista kaukomaiden pumpuista, mitä netistä löytyy, ei kylmäkäynnistyspulikkaa löydy. Jos saat selkeen valouvan pumpustasi näytille, niin voin koittaa kertoilla mikä paikka piti avata ja mistä hioa.
Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä mulla on toi osa viskattu vi****n sieltä pumpun kyljestä, merkityksetön laite, kun auto käynnistetään aina talvela lämmitettynä ja kierroksia osaa nostaa käsikaasullakin.
Ruuvatussa pumpussa muutenkin turha, aina kun ruuvaat, niin tarvii säätää uudestaan.
Itse asiassa se alkuperäinen oli mullakin helvetin kulunut ja lj: n pumpussa on muuten ihasn sama tuote kyljessä, itse sitä suunnittelin siihen tilalle, mutta onneks noita boschin luukkuja tilalle saa pumppukorjaajilta.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Tota samaa kuvasarjaa katsoin, mutta siitä kylmäkäynnistin puuttuu. Pumppua ei tartte irroittaa, vaan pelkästään pumpun kyljestä pikkuosa. Pitänee kattella oman pellin alle joku päivä ja ottaa vaikka kuva & muistella miten koko homma meni.
Joo, sen koko systeemin poistaminen ei vaikuta mitään kylmäkäynnistykseen, kun silloin on aina kylmäkäynnistysasento päällä. Vahapatruuna työntää lämmetessään tapin ulos ja kääntää ennakkoa lämpimän koneen ennakolle ja tietysti säätää sitä kaasuvipua myös. Jos sen poistaa, perusennakko pitää säätää poistamisen jälkeen kohdalleen. Se laitos vaikuttaa myös ennakkoon, ei pelkästään kaasuun, ja pumpun sisällä oleva "nuppi" nimenomaan ennakkoon.