Mikä mättää HJ:n nelivedossa
Valvoja: Käyttäjä
Mikä mättää HJ:n nelivedossa
HJ-61 ei kytke nelikkoa päälle kun painaa napista. Ei syty 4wd valo, joten vaihdoin polttimon, ei syty sittenkään, Napalukot toimii ja ok. Piuhatkin näytti olevan paikoillaan laatikon kyljessä. Pitäiskön jonkin releen duunata jotain kun sulloo napin pohjaan? sieltä kuskin jalkaboksista kuuluu naksaus. Koitin myös laittaa lukkoja päälle. Ei syty kabiiniin kytkeytymis valoja. Vaikka startatessa valot toimii (testi). Vaikuttaisjoltain sähköongelmalta. Autoa ei ole rääkätty mitenkään.
kiitosta vuan etukätteen
kiitosta vuan etukätteen
Sen nelivedon kytkennän mekaanisen "duunin" tekee alipaineella toimiva härpätin siinä jakoaskin kyljessä.
Saattaapi olla että on saanut osakseen Suomessa jälkiasennettua hapettumisainetta!!
Tai sitten ne useat alipainetta ohjailevat pikku laitteet siinä moottoritilan rintapellissä ovat jostakin syystä huonotuulisia eivätkä toimi sovitulla tavalla....
Merkkivalohan ei syty mikäli jakoaskin sisällä ei tapahdu yhtyntää....
Saattaapi olla että on saanut osakseen Suomessa jälkiasennettua hapettumisainetta!!
Tai sitten ne useat alipainetta ohjailevat pikku laitteet siinä moottoritilan rintapellissä ovat jostakin syystä huonotuulisia eivätkä toimi sovitulla tavalla....
Merkkivalohan ei syty mikäli jakoaskin sisällä ei tapahdu yhtyntää....
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Toi magneettiventtiili ainakin toimii, ja alemmassa letkussa tuntuu kun alipaine kytkeytyy. Kun pikkukepistä vääntää pikkupuolen päälle, se kytkeytyy, mutta merkkivalo ei syty. Elikäs taitaa olla tirahtanut se merkkivalon kytkin sieltä jostain laatikosta??
Täytynee avata lattia jotta näkee lodjun päälle, olisiko sittenkin piuhat irt/poikki, tattana kun eilen yritin suttauttaa autoa jotta näkis lentääkö paska etusista, no eihä sitä saanut sutimaan kuin takaa, pitänee ajaa syvemmälle peltoon.
Täytynee avata lattia jotta näkee lodjun päälle, olisiko sittenkin piuhat irt/poikki, tattana kun eilen yritin suttauttaa autoa jotta näkis lentääkö paska etusista, no eihä sitä saanut sutimaan kuin takaa, pitänee ajaa syvemmälle peltoon.
Ota takakardaani irti jakiksesta ja kokeile napalukot auki, alkaako pyörittää etukardaania jos nelivetonapista painaa, niin ei tarvi sitä kuraa lennättää. Kuka sitä katu-uskottavuuskuraa autoonsa haluaa?:D
EDIT: olen antanut itseni ymmärtää että tuossa nappinelikossahan se pikkupuolen ainainen neliveto toimii niin että kun pikkupuolen vääntää päälle niin se automaattisesti kytkee nelivedon tuolla alipainesysteemillä, jos se on rikki niin pikkupuolen kytkemisellä ei ole vaikutusta nelivetoon.
EDIT: olen antanut itseni ymmärtää että tuossa nappinelikossahan se pikkupuolen ainainen neliveto toimii niin että kun pikkupuolen vääntää päälle niin se automaattisesti kytkee nelivedon tuolla alipainesysteemillä, jos se on rikki niin pikkupuolen kytkemisellä ei ole vaikutusta nelivetoon.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
kiitos HJ60 just tota aattelin kysäistä seuraavaksi. Nimittäin tempasin lattia auki ja kokeilin napalukot auki sekä nappia että pikkukeppiä. Ei pyörinyt kardaani. Nappia kun painoin niin alemmassa letkussa tuntui alipainetta tai jotain elämää. Ylemmässä ei. Eli liekö ylempi letku poikki tai sitten se kalvo on tirahtanut siellä jossain.
Onko joku muuten vaihtanut sitä kalvoa, minkälainen homma jos niikseen tulee? joutuuko ottamaan laatikon alas, vai voiko värkätä paikoillaan. (koria nostettu 50 mm rungosta)
Onko joku muuten vaihtanut sitä kalvoa, minkälainen homma jos niikseen tulee? joutuuko ottamaan laatikon alas, vai voiko värkätä paikoillaan. (koria nostettu 50 mm rungosta)
Täältä löytyy kuvia "kikottimesta" missä kalvo pdf sivuilta 115-119 tai TF5-TF9, kuten transfer (jakolaatikko). Mun mielestä se on siinä jakolaatikon oikealla puolella etukardaanin "sivulla".
http://download.birfield.com/manuals/Ch ... LowRes.pdf
http://download.birfield.com/manuals/Ch ... LowRes.pdf