HJ jarrupääsylinterin ilmaus
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
HJ jarrupääsylinterin ilmaus
Ilmavaivoja? Satulat vaihdettu molempiin etukulmiin. Linjat ilmattu alipaineilmaajalla, niin että kirkasta nestettä tulee satulan ilmaruuvista ilman kuplia. Satulan männät vain ei inahdakkaan poljinta painaessa.
Pitääkö pääsylinteri ilmata erikseen? Haku tuotti seuraavanlaisen ohjeen:
http://www.phnet.fi/public/mika.jussila ... interi.htm
Pitääkö tämmönen operaatio vielä tehdä?
Tietenkin epäilyttää nuo pääsylinterin sisuskalutkin, kun ikää on jo 28 v.
Pitääkö pääsylinteri ilmata erikseen? Haku tuotti seuraavanlaisen ohjeen:
http://www.phnet.fi/public/mika.jussila ... interi.htm
Pitääkö tämmönen operaatio vielä tehdä?
Tietenkin epäilyttää nuo pääsylinterin sisuskalutkin, kun ikää on jo 28 v.
ÖÖÖ...
Jos sieltä on imetty hillittömästi nestettä niin voisikohan sieltä pääsylinteristä olla männät jumiutunu pohjaan tms.???? Tai kumit menny nurin niskoin.
Hanki uusi tippakannu johon laitat jarrunestettä ja päähän letku joka sopii siihen ilmaruuvin päähän ja pumppaat sillä tippakannulla sitä nestettä sieltä pyörältä takaisin päin.
Pitäisi mennä siinä vaiheessa kun pääsylkyn männät peruuttaa tarpeeksi taakse ,ja reikä aukeaa sinne säiliöön. Ja huomioi että se säiliö sitten tulee yli jossain vaiheessa. Ja jos tämä ei auta niin sitten varmaan kannattaa rempata se pääsylkky.
Tosin ainut vehe mikä on pitäny näin ilmata on ollut Sl Sisun kytkin...
Mikä v....n alipaine hässäkkä????
Jos sieltä on imetty hillittömästi nestettä niin voisikohan sieltä pääsylinteristä olla männät jumiutunu pohjaan tms.???? Tai kumit menny nurin niskoin.
Hanki uusi tippakannu johon laitat jarrunestettä ja päähän letku joka sopii siihen ilmaruuvin päähän ja pumppaat sillä tippakannulla sitä nestettä sieltä pyörältä takaisin päin.
Pitäisi mennä siinä vaiheessa kun pääsylkyn männät peruuttaa tarpeeksi taakse ,ja reikä aukeaa sinne säiliöön. Ja huomioi että se säiliö sitten tulee yli jossain vaiheessa. Ja jos tämä ei auta niin sitten varmaan kannattaa rempata se pääsylkky.
Tosin ainut vehe mikä on pitäny näin ilmata on ollut Sl Sisun kytkin...
Mikä v....n alipaine hässäkkä????
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
"mitäs tänään HooJiista opit poika....."
Se juminut mäntä näyttää olevan tuo mitä myydään Tamgearilla.
Heidän sivuilla sanotaan: vm 85 ->. Varmistin asian puhekimitse ja tämän päivän tiedon valossa tuo ei tosiaan sovi vm:iin -83. Sen etummaisen männän laipat on liian isot. Rasvaprässillä tuota ei saanut ulos, kun vaseliini pääsi pakenemaan siihen täyttösäiliöön. Kumivasaran iskut kumpaankaan päähän sylinteriä ei saanut mitään liikettä aikaiseksi.
Raaps.. raaps: 4mm terä pylväsporakoneeseen ja reikä sylinterin etupäähän. Sitä kautta sitten kaikenlaiset puikot testattuna sain sen lyötyä ulos. Vanhat tiivisteet veks ja pelkkää mäntää sylinteriin testaamaan -> tosi tiukka heti alusta lähtien. No se mäntä pylväsporaan ja viilalla ja hiekkapaperilla "hienotyöstetty" niin, että nyt liikkuu.
Nyt on osat petroolissa likoomassa, että saa sen turhan vaseliinin veks.
Toivottavasti tästä on joskus jollekkin apua, kun alkaa jarruja ropaamaan.
Se juminut mäntä näyttää olevan tuo mitä myydään Tamgearilla.
Heidän sivuilla sanotaan: vm 85 ->. Varmistin asian puhekimitse ja tämän päivän tiedon valossa tuo ei tosiaan sovi vm:iin -83. Sen etummaisen männän laipat on liian isot. Rasvaprässillä tuota ei saanut ulos, kun vaseliini pääsi pakenemaan siihen täyttösäiliöön. Kumivasaran iskut kumpaankaan päähän sylinteriä ei saanut mitään liikettä aikaiseksi.
Raaps.. raaps: 4mm terä pylväsporakoneeseen ja reikä sylinterin etupäähän. Sitä kautta sitten kaikenlaiset puikot testattuna sain sen lyötyä ulos. Vanhat tiivisteet veks ja pelkkää mäntää sylinteriin testaamaan -> tosi tiukka heti alusta lähtien. No se mäntä pylväsporaan ja viilalla ja hiekkapaperilla "hienotyöstetty" niin, että nyt liikkuu.
Nyt on osat petroolissa likoomassa, että saa sen turhan vaseliinin veks.
Toivottavasti tästä on joskus jollekkin apua, kun alkaa jarruja ropaamaan.
Nyt aletaan olla jo alueella jossa ei enää pitäisi ehkä sanoa enää mitään.
Jos se vassu tms. pääsee säiliöön on mäntä tarpeeksi takana toimiakseen. Vaseliini ja kaikki muutkin mineraaliöljy tuotteet paisuttaa jarrrukumit toimimattomiksi...
Nyt en enää keksi muuta kuin että hanki kaveriksi joku joka taitaa homman muutenkin kuin että on kuullut asioista jossain paarissa puhuttavan...
Jos se vassu tms. pääsee säiliöön on mäntä tarpeeksi takana toimiakseen. Vaseliini ja kaikki muutkin mineraaliöljy tuotteet paisuttaa jarrrukumit toimimattomiksi...
Nyt en enää keksi muuta kuin että hanki kaveriksi joku joka taitaa homman muutenkin kuin että on kuullut asioista jossain paarissa puhuttavan...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Uusimman HooJiin jarruputkirikkon jälkimainingeissa jouduin törmäämään tähän pääsylinterin ilmantumisongelmaan. Tein viilapenkki-ilmauksen per piiri autossa paikallan olevalle pääsylinterille. Piiri kerrallaan, koska pihinä en ostanut noita liittimiä heti laatikollista, vaan vain "tarvittavan määrän".

Kaksoiskartiotyökalu tullee hankintaan, koska oletan jarruputkien olevan kauttaaltaan vastaavassa kunnossa kuin nuo jo vaihtamani.
Kaksoiskartiotyökalu tullee hankintaan, koska oletan jarruputkien olevan kauttaaltaan vastaavassa kunnossa kuin nuo jo vaihtamani.
Viimeksi muokannut A-P, Ma Huhti 07, 2014 11:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Käytä sitä g2img namiskaa tämän sivuston galleriasta hostaamiseenA-P kirjoitti:Uusimman HooJiin jarruputkirikkon jälkimainingeissa jouduin törmäämään tähän pääsylinterin ilmantumisongelmaan. Tein viilapenkki-ilmauksen per piiri autossa paikallan olevalle pääsylinterille. Piiri kerrallaan, koska pihinä en ostanut noita liittimiä heti laatikollista, vaan vain "tarvittavan määrän".
Kaksoiskartiotyökalu tullee hankintaan, koska oletan jarruputkien olevan kauttaaltaan vastaavassa kunnossa kuin nuo jo vaihtamani.
(mikäs tuossa kuvan liittämisessä nyt noin hankalaa osaa olla?)

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------