Hodari laski öljyt
Valvoja: Käyttäjä
Hodari laski öljyt
Eli Hodaristä tipahti moottoriöljyt vaihdelaatikon ja moottorin välistä kesken ajon. mikähän sieltä hajosi ja paljonkohan huolto kustantaa? auton tiedot: vm. 1992 automaatti HDJ80.
eip oo
mulla konevaurio lähti aikoinaan liikkeelle kun oltiin hoTTiksella jollain suunnistureisus rastia hakemassa perä edellä ramppien kanssa kiven päältä, auto jolkotteli tyhjäkäynnillä varmaan puolisen tuntia, ja ei siinä kisan tiimellyksessä, adrenaliinit kohisten ehtiny muistaa käyä kattelemassa öljynpainemittaria, joka ei muutenkaan juuri mitään näyttäny kuumilla ölpillä - öljypumpun sihti hörsi ilmaa ja vaurion alku oli valmis...
kesti aikansa, kunnes yhtenä pakkasaamuna tyhjäkäynnillä leipoi kiertokangen liuskat päällekkäin - kirsk ja jumiin
purettaessa sitten vika oli aika selkee, runkolaakeri koneen keskivaiheilla oli alkanu veistää mujua öljykanavaporaukseen joka vie öljyn, oiskohan ollu nelosen kiertokangen laakerille, kanava pikkuhiljaa tukkoon ja voitelu loppu, ja siihen päättyi tai siitäö alkoi se remppa
ja kyseessähän oli alle 15 tkm ajettu tehdasuus alakerta...
summasummarum: jos mulla lipeis ölpät hodarin koneesta ajossa, ei kahta vaihtoehtoa, koko kone auki ja osiks, ei oo kivaa eikä helppoo eikä halpaa, mutta tuon yllämainitun jälkeen en ite osais luottaa kaiken olevan "ihan ok"
ja tuolla se vanha topic aiheesta:
http://forums.offipalsta.com/showthread ... hti+jumiin
ei tullu tuonkaan jälkeen tehtyä, mutta ajatusta oli ISOLLE PUNAISELLE öljynpaine valolle...

mulla konevaurio lähti aikoinaan liikkeelle kun oltiin hoTTiksella jollain suunnistureisus rastia hakemassa perä edellä ramppien kanssa kiven päältä, auto jolkotteli tyhjäkäynnillä varmaan puolisen tuntia, ja ei siinä kisan tiimellyksessä, adrenaliinit kohisten ehtiny muistaa käyä kattelemassa öljynpainemittaria, joka ei muutenkaan juuri mitään näyttäny kuumilla ölpillä - öljypumpun sihti hörsi ilmaa ja vaurion alku oli valmis...
kesti aikansa, kunnes yhtenä pakkasaamuna tyhjäkäynnillä leipoi kiertokangen liuskat päällekkäin - kirsk ja jumiin
purettaessa sitten vika oli aika selkee, runkolaakeri koneen keskivaiheilla oli alkanu veistää mujua öljykanavaporaukseen joka vie öljyn, oiskohan ollu nelosen kiertokangen laakerille, kanava pikkuhiljaa tukkoon ja voitelu loppu, ja siihen päättyi tai siitäö alkoi se remppa
ja kyseessähän oli alle 15 tkm ajettu tehdasuus alakerta...
summasummarum: jos mulla lipeis ölpät hodarin koneesta ajossa, ei kahta vaihtoehtoa, koko kone auki ja osiks, ei oo kivaa eikä helppoo eikä halpaa, mutta tuon yllämainitun jälkeen en ite osais luottaa kaiken olevan "ihan ok"
ja tuolla se vanha topic aiheesta:
http://forums.offipalsta.com/showthread ... hti+jumiin
ei tullu tuonkaan jälkeen tehtyä, mutta ajatusta oli ISOLLE PUNAISELLE öljynpaine valolle...
BJ40 1980
slck ry #235
pähäma ry
slck ry #235
pähäma ry
2H:ssakaan ei oo painevaloa, mutta se öljykello EDIC:ille on sama ku esim Corolloissa valolle, eli ei jää ees kuskin rektioiden varaan ku sammuu itestään.
Nimimerkillä työkaverilla sytty autossaan öljynpainevalo työmatkalla, totes "pitää lisätä öljyä heti ku pääsee varikolle." Eipä päässy...
Nimimerkillä työkaverilla sytty autossaan öljynpainevalo työmatkalla, totes "pitää lisätä öljyä heti ku pääsee varikolle." Eipä päässy...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.