Kuva Kuva

Bj-42 laittelua..

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
eero
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 7:39 pm
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja eero »

Projekti on vähän jumissa kun työkiireet sotkevat, ja sitten Saksasta ebaysta tilaamat peltiosat ovat jo kolme viikkoa tulossa..(keulapalan alaosa ja tuulilasikehyksen alaosat..) Mutta tänään kävin paikallisen peltimiehen kanttikoneella taivuttelemassa uudet takaoven helmat ja oviaukon kulmat, kun ei ihan pakkelilla viiti pitsiä paikata heh.. että kuitenkin edes vähän eteenpäin.. :?
#474
Avatar
eero
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 7:39 pm
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja eero »

Vähän edistystä, takaoven alaosat ja kulmat paikattu 1.5mm pellillä, lisäksi tuulilasin kehykseen saapui pellit ja sain senkin hitsailtua..

Kuva

Sitten sain hiekkapuhallettua ja vähän hierottua pohjatöitäkin, että tällaista..

Kuva
Kuva
Kuva

Vielähän tuossa olisi vaikka mitä mut jospa se tästä..
#474
Avatar
eero
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 7:39 pm
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja eero »

Nytpä kerkesin maalaamaan kopan orkkis 653 sävyyn, sisätilat on hyvässä maalissa niin jätin ne maalaamatta..

Kuva

Kuva

Kuva
#474
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Kyllä on ilo kattoo kun hyvä auto saa ansaitsemansa hyvän huolenpidon näin siitä on iloo vielä vuosiksi.
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
Avatar
eero
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 7:39 pm
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja eero »

Arwi kirjoitti:Kyllä on ilo kattoo kun hyvä auto saa ansaitsemansa hyvän huolenpidon näin siitä on iloo vielä vuosiksi.
Kiitos kommentista!

Maali kuivui todella hyvin niin näpräsin lasit, kahvat ja pikkuosia kiinni.

Kuva
#474
Avatar
eero
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 7:39 pm
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja eero »

Nyt ois tällaista näprätty..

Hopeat maalasin Ash Greyllä.
Kuva

Keulapala korjattu ja uudet merkit.
Kuva

Ja rekkariteline. Kilvet on niin rupiset et täytyy hommata uudet.
Kuva

Kattokin sai uutta maalia ja on paikoillaan.
Niin ja Tepa, ne oranssit astinlaudat joutui pajavasaran ja alasimen väliin että kyllä ne herää vielä eloon.. :)
#474
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

HIENO!!!!! TAHTOO!!!!! 8)
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
eero
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 7:39 pm
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja eero »

Tänään näpertelin takapuskuriin nuo raudat, valot ja roiskeläpät jotka löytyi korjakumista sekä astinlaudat. Takavalot oli niin hyvin säilyneet että pääsi tiivisteillä ja laseilla. Nuo roiskeläpän raudatkin meni ihan puhallus ja maalaus hommilla.

Kuva
#474
Joske
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 8:49 pm
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja Joske »

Aijai ku se on nätti... :shock:
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Joku joskun sanonu et se BJ:n ruskee on ruma väri...ja paskat!
Tosi komee bertta!!! 8)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Komiata pukkaa :D Vissiin niistä astinlaudoista jotain vielä sai tehtyä?
Vielä orkkis vanteet ja renkaat alle niin taitaa aika monella palstalaisella ruveta kuola valumaan suupielestä :D
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Noi roiskeläppähökötyksethän on muuten suomi-tuninkia, eli maahantuojan toimesta asennetut aikanaan näihin.

Laitoitko muuten tukiraudan läpistä pultin alle, vaiko lampunsuojakuvun ja rungon väliin kiinni.

Meinasin jo avautua takarungon ruskeasta väristäkin, mut näköjään muuttunut mustaksi viimeiseen kuvaan...

No ei sais olla tarkka, mut mun mielestä museoauto on sitten oltava pilkulleen oikein, ja ehkä sen takia oma projekti odottaa vielä aloitustaan, tai oikeestaan vaan päätöstä, tehäänkö ekana 45 vai 40.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Suomi-versioiden erikoisuuksia taitanevat olla myöskin nuo monesta autosta yhä löytyvät etulokasuojien jatkeeksi niittaamalla kiinnitetyt "lisäroiskesuojat", jotka varmaankin ovat aikoinaan olleet kaikkien rekisteröintivaatimusten mukaiset, ja siten ehdottomasti välttämättömyys maastoautoon. 8) :lol:
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Niin nehän löytyy myös siitä suomalaisesta myyntiesitteestä, jossa punainen auto eli noi joulupukinparrat lokasuojiin ja hännät taakse on suomi asennusta ja muuten siinä esitteen autossa takaroiskeläppäpelti on kurtussa.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Avatar
eero
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 7:39 pm
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja eero »

bj45lava kirjoitti: Laitoitko muuten tukiraudan läpistä pultin alle, vaiko lampunsuojakuvun ja rungon väliin kiinni.

Meinasin jo avautua takarungon ruskeasta väristäkin, mut näköjään muuttunut mustaksi viimeiseen kuvaan...
Juu laitoin nuo tukiraudat puskurin ja lampunsuojakuvun väliin niinkuin ne oli ennestään. Ja Suomivirityksiä ne varmaankin on, kun ruuvin kannatkin oli sisälokarissa tukittu jollain kitillä penkin alta, siksi kait korjakumista löytyykin samoilla mitoilla uudet kumiläpät.
Heh, tuo runko meni aluksi väärään väriin siksi kun tohkeissani rupesin maalaamaan ja en muistanut suojata sitä niin ajattelin että helpompi hioa kun vetäsee kauttaaltaan märäksi. :)
Nikkari kirjoitti:Suomi-versioiden erikoisuuksia taitanevat olla myöskin nuo monesta autosta yhä löytyvät etulokasuojien jatkeeksi niittaamalla kiinnitetyt "lisäroiskesuojat", jotka varmaankin ovat aikoinaan olleet kaikkien rekisteröintivaatimusten mukaiset, ja siten ehdottomasti välttämättömyys maastoautoon. 8) :lol:
Tässä ei ollut niitä etulokarin jatkeita ja ei tuossa toisessa 81 mallisessakaan, että olisiko nuo sitten 70 luvun juttuja?.

Romulootassa on kuva noista roiskeläpän rungoista.
#474
Vastaa Viestiin