Missä on HJ:n vaihdelaatikon öljyn täyttöproppu?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Missä on HJ:n vaihdelaatikon öljyn täyttöproppu?
Kaikki muut voimansiirron öljyt olis vaihettu, mutta mistä löytyy vaihdelaatikon täyttöproppu? Tyhjennys on tiedossa, mutta ei tohdi aukaista ennen kuin saa täyttöpropun auki. On nimittäin ollut nuo muutkin proput aivan pirun tiukassa. Myyjä kehui vaihtaneensa kaikki, epäilen että ei oo vaihettu muutamaan vuoteen.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Mää täytin kanssa vaihdekepin rejästä, on se vaan niin vittumaista kaataa siitä täyttöreisjästä jos ei ole kunnon kannua.
Mutta se täyttöreikä on kyllä siine laatikon vasemmalla puolella noin keskivaiheilla ja keskikorkeudessa.
Se kannattaa ottaa auki kuitenkin että ei mee liikaa/liianvähän öljyy sinne.
Mutta se täyttöreikä on kyllä siine laatikon vasemmalla puolella noin keskivaiheilla ja keskikorkeudessa.
Se kannattaa ottaa auki kuitenkin että ei mee liikaa/liianvähän öljyy sinne.
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
No niin. Oli tuossa sadekuurojen välissä semmonen väli, että löytyihän se proppu. Ja laitetaanpa tähän tuoreesta muistista hylsykoot savottaan, jos joku tästä säikeestä joskus apuja hakee. Pohjapanssari on otettava edestä pois. Levy on kiinni neljällä ruuvilla; avainkoko 13 mm. Täyttöproppu 17 mm ja tyhjennys 24 mm.
PS tuosta öljyntäyttölaitteesta plussat tekijälle. On tuo vaiheaskin täyttöreikä sen verran ahtaassa välissä, että tuommoisen askarointi todella kannattaa.
PS tuosta öljyntäyttölaitteesta plussat tekijälle. On tuo vaiheaskin täyttöreikä sen verran ahtaassa välissä, että tuommoisen askarointi todella kannattaa.
Sinne on joku vaihtanut pultit, ei toijotassa ole kun 12 tai 14 mm, ei muuta ku toyo tiskiltä hakemaan oikeenlaiset pultitIisiraireri kirjoitti: Pohjapanssari on otettava edestä pois. Levy on kiinni neljällä ruuvilla; avainkoko 13 mm.


Ei kuvaa sattuis olemaan täyttölaitteesta, ittekin semmosta vähän suunnitellu, vois vaikka vähän apinoida jos on hyväks todettu.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Ei ole kuvaa, mutta toteutus on simppeli. Aihio on kuorma-auton entinen jarrujen painesäiliö. Kolme jalkaa, että pysyy pystyasennossa. Alapäästä letku, jonka päässä palloventtiili ja nokkana 20 cm samaa letkua. Säiliön yläpäässä täyttöaukko ja paineistusventtiili. Paineistuksessa auton renkaan ilmaventtiili. Ilmaventtiili on kiinni putkimiehen helmiliittimen osin.tepa78 kirjoitti:Ei kuvaa sattuis olemaan täyttölaitteesta, ittekin semmosta vähän suunnitellu, vois vaikka vähän apinoida jos on hyväks todettu.
Öljy säiliöön ja 1,5 bar renkaantäyttölaitteella ja hommiin.