Kuva Kuva

LJ70 Tehostusta ym...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

tikri
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 2:25 pm
Paikkakunta: Imatra

LJ70 Tehostusta ym...

Viesti Kirjoittaja tikri »

Eli vääntäkää nyt tietämättömälle rautalangasta.Olen katsellut kaikkia mahdollisia keskustelupalstoja ja maalaisen pää menee koko ajan vain enemmän pyörälle.Jotain saattaa jo hieman käydä ahdistamaan ja neuvoja varmaan käy satelemaan että käytä hakua mutta kepitellään jäätä...

Eli LJ menee remonttiin ja ehostukseen.Ensimmäisenä menee kone remonttiin,männänrengasta,laakerisarjaa,ym.Turbo menee huoltoon kun päästää öljyä läpi runsaasti.Eli tässä vaiheessa on pieni into hiipinyt sisään herätellä koneesta hieman enemmän paukkuja irti,kun mahdollisuuksia siihen tuntuu olevan,mutta huom!!!Ei ole tarkoitus tulla kisailemaan missään kuminpolttokisoissa!

Kysymys kuuluu että saako turbohuolto tehtyä turboon (ct20)huollon yhteydessä mitään,mikä antaisi sitä kautta lisähönkää,ja mitä tällainen tulisi maksamaan, vai kannattaako suoraan harkita uutta turboa.Pelkkä huolto n:500.Vai riittääkö oma turbo tällaisenaan.Mitä muuta tarvitaan,esim välijäähdytintä tai muuta,ja riittääkö auton oma pumppu tähän touhuun.Maltillisia ja asiallisia vastauksia että menee jakeluun.Ja kustannuksista ollaan myös kiinnostuneita jos joku on moista homma tehnyt.Ja katsastusasia myös on hiipinyt mieleen kun muitakin muutoksia on tulossa otteeseen.

Ja alan asiantuntijoilta käyttökokemuksia korotuksesta.Eli olen suunnitellut kaksi tai kolme tuumaa korottavaa sarjaa.Onko näiden välillä paljon eroa ajo-ominaisuuksissa,kun lukemisien perusteella joillakin on tullut ilmi että kolmen sarjassa alkaa hieman jordaanit ulisemaan.Ja tarvitseeko jo 2:n tuuman sarjassa käydä jarruputkia pidentämään.

Jelpatkaa hyvät miehet alkuun niin saadaan into kohdalleen...Ja sori,tuli väärään topickiin...
Viimeksi muokannut tikri, La Helmi 27, 2010 4:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Kyllä CT20 riitää lisää paineita ja lisää löpöö ja välijäähdytin pitäis löytyä yli 100hv.2 tuuman korotus onistuu alkuperäisillä jarruletkuilla.Mulla oli tossa LJ70 3" korinkorotus ja 2" jousikorotus.Suomen katsastus asioista en osaa sanoo mitään.Ajo-ominaisuus muutuu tietenkin korkee auto kaatuu helpomin :lol: ja mettässä pääsee paremin jos on vähän enemämän korkeutta :D
pulu
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

vaihda siihen ennemmin vaik toi 1kzt-pata pääset helpommalla!sä ostat ton kone remontin hinnal tommosen mosan ja sit ei tarvi paljoa piristellä,ja jos tarvii ni se on helppoa,cooleri ja syöttöä ja sul on yli sataheppaa vetopyöräl,ja pata käy läjään kytkin koppaa vaihtamal ja samal saat isonman kytkimenki,ja säästät siin rahaaki paljo nimimerkil ton kaiken kokeillut!!
tikri
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 2:25 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tikri »

No nyt on jo kone atomeina,turbo viety huoltoon ja syöttöpumppu huoltoon/viritykseen...Katsotaan mitä kaikkea tästä vielä syntyy!!!
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Siirretty tekniikkapuolelle. 8)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Hilari
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 10:38 am
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Hilari »

laita isompi turbo, ct20 pakopesää kun katsoo niin sen jo tajuaa...
sama kuin pulloon puhaltaisi, ahdas mikä ahdas...
vanha t03:kin puhaltaa paremmin ja ei paista konetta...
kuitenkin se lisäteho mitä saat tuolla ct20 on liian vähän, jos kerta pumppukin on jo viety paranneltavaksi...
ainakin pitkällä tähtäimellä en ainakaan itse kovin isoja ahtopaineita ja tehoja tavoittelisi tuolla ahtimella, pakopaineet ja lämmöt onkin sitten jo aika ylhäällä...
isommalla ja nykyaikaisella ahtimella tulee hyvä, herää aiemmin kuin tuo vanhanaikainen toyota ahdin ja ei ahdista...
pulu
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

joo suosittelen tot holsetin hy/hx sarjaa!itel oli hy35 2lteessä,ahdot oli 1,8 luokkaa ja ainut mikä laukes oli vennttiili koneisto!ihan kivasti liikku,vanhal h1d holsetil löyty taka monost 159 whp,ja n280nm vääntöö!uudel setupil ei kerinny penkkiin asti ku lävähti toi vena koneisto,mut pers dynöl paukkuu oli kyl runsaammin,erityisesti vääntö oli lisääntynny.
tikri
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 2:25 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tikri »

Miten on,käykö ct26:sen koppa 20:seen?Saisi näin suuremman kompurasiiven?
Hilari
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 10:38 am
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Hilari »

tikri kirjoitti:Miten on,käykö ct26:sen koppa 20:seen?Saisi näin suuremman kompurasiiven?
keskiosahan taitaa olla näissä sama jos en väärin muista, tuosta sopivuudesta nyt en lonkalta osaa sanoa mitään, mutta se pakopesä sulla aiheuttaa harmaita hiuksia, ainut mitä sille voi tehdä on avartaa sen nielua hieman, mutta ei suuria saa aikaiseksi niinkään. halvempi ja parempi vaihtoehto on välilaippa / uusi kunnon pakosarja ja parempi ahdin, joka ei ahdista...

millaisia modeja tuohon pumppuun nyt tulee?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

jos toyotan vanhoissa ahtimissa haluaa pysyä, kannattais varmaan laittaa heti se ct-26. luultavasti halvempi ratkaisu ku työstää tota ct-20!
sekään ei taida sopia paikollensa ilman pikku muutoksia.
tikri
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 2:25 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tikri »

Ensi viikolla tulee kustannusarvio pumpusta ja tietoa mitä kaikkea voi tehdä.Minkä kokoinen välijäähdytin riittäisi ja kuinka helpolla astuu nokalle?

Turbo huollon ukko suositteli jotain gt,tai g32:sta turboa.Ei sano minulle mitään ja ei ollut olevinaan aikaa haastella puhelimessa enempää.Sanooko kenelle mitään.Ja jos on tietoa,mitä kaikkea joutuu tekemään jos tämän sovittelisi kiinni?

Ja on hakusessa kampiakselin päähän tuleva jakohihnan hammaspyörä jos joltain sattuisi löytymään...
tikri
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 2:25 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tikri »

Joo.Eli pienemmän remontin kanssa tulee pumpun huolto maksamaan 280,suurempi nestepään vaihdon kanssa noin 580.Penkityksien kanssa.

Saako penkittämisellä mitään extratehoja pumpusta irti vai kannattaako saman tein vaihtaa nestepää?
pulu
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

tarkoitat varmaan tos et pumppu ajetaan penkis ja säädetään antamaan kaikki tuotto ulos mitä löytyy vakio osilla,no itellä toi oli ihan tyhjän kans eroa ei juuri huomannu,joten jos potkuu haluut laitata suosiolla isompi nestepää siihen!
Hilari
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 10:38 am
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Hilari »

pulu kirjoitti:tarkoitat varmaan tos et pumppu ajetaan penkis ja säädetään antamaan kaikki tuotto ulos mitä löytyy vakio osilla,no itellä toi oli ihan tyhjän kans eroa ei juuri huomannu,joten jos potkuu haluut laitata suosiolla isompi nestepää siihen!
joo, 9mm vakionestepäällä ei mahdottomia saa pumpusta ulos, laitata siihen nyt kerralla rajumpi nokkalevy eli nokkalevy, jossa on nostoa enemmän ja samalla 12mm nestepää niin on pumppu kerralla kunnossa.
onhan pumppu osaavissa käsissä?
näiden lisäksi säätimelle tarttis kans tehä jotakin :D
tikri
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 2:25 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tikri »

Pumppuun tulee uusi virikara ja säädöt.Seliviää nyt alkuun halvemmalla.Ja turboksi garrett gt32.Katsotaan nestepäätä joskus myöhemmin kun alkaa todella kaipaamaan lisäpaukkuja .Kait näillä nyt alkuun???
Vastaa Viestiin