HJ:n vaihdelaatikko
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n vaihdelaatikko
Onko Tojoguruilla parempaa tietoa mimkä tasoinen laatikkoremppa on edessä, kun oireet ovat tällaiset.
- Kiihdytettäessä kierrosten noustessa yli 2500 alkaa laatikosta kuulua sirinää. Ainakin 2. vaihteella.
- Aika-ajoin mikään vaihde ei mene kunnolla päälle. Yleensä toimii normaalisti, joskin vaihteiden päällelaittoon täytyy käyttää normaalia enemmän voimaa.
- Jos oikein tarkkaan kuuntelee niin voi kuvitella kuulevansa ajon aikana lievää kahinaa tai hankausta muistuttavaa ääntä laatikosta.
Nämä viat on pahentuneet pikkuhiljaa. Onko laakerien vaihto edessä?
Lisäksi esiintyy normaali öljyn valuminen jakolootasta laatikon puolelle.
- JS -
- Kiihdytettäessä kierrosten noustessa yli 2500 alkaa laatikosta kuulua sirinää. Ainakin 2. vaihteella.
- Aika-ajoin mikään vaihde ei mene kunnolla päälle. Yleensä toimii normaalisti, joskin vaihteiden päällelaittoon täytyy käyttää normaalia enemmän voimaa.
- Jos oikein tarkkaan kuuntelee niin voi kuvitella kuulevansa ajon aikana lievää kahinaa tai hankausta muistuttavaa ääntä laatikosta.
Nämä viat on pahentuneet pikkuhiljaa. Onko laakerien vaihto edessä?
Lisäksi esiintyy normaali öljyn valuminen jakolootasta laatikon puolelle.
- JS -
Viestin aihe: HJ:n vaihdelaatikko
Kokeilin kiihdytys-moottorijarrutus rynkytystä ja pykälät kyllä pysyi silmässä.
- JS -
- JS -
HJ:n vaihdelaatikko
Minun tapauksessa öljynvaihto ei ole vaikuttanut asiaan.
Jos laatikkoremppa edessä niin onko toivoton tehdä itse?
Olen purkanut ja koonnut moottoreita, mutta laatikkoa ei ole tullut koskaan aukaistua. Vai onko viisaampi viedä jollekin pajalle joka tietenkin maksaa jonkin verran?
Entä osat? Mistä saa edullisimmin kunnolliset vai kannattaako kääntyä Tojoliikkeen puoleen, jolloin budjetti menee varmaan pahasti pitkäksi. Samalla täytyy vaihtaa kardaanin stefat jakolaatikkoon.
- JS -
Jos laatikkoremppa edessä niin onko toivoton tehdä itse?
Olen purkanut ja koonnut moottoreita, mutta laatikkoa ei ole tullut koskaan aukaistua. Vai onko viisaampi viedä jollekin pajalle joka tietenkin maksaa jonkin verran?
Entä osat? Mistä saa edullisimmin kunnolliset vai kannattaako kääntyä Tojoliikkeen puoleen, jolloin budjetti menee varmaan pahasti pitkäksi. Samalla täytyy vaihtaa kardaanin stefat jakolaatikkoon.
- JS -
-
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Minun mielestä paras paikka hakea osia on Motonet ja sitten tarvikeliikkeet.
Toyotan osiin turvaudun äärimmäisessä hädässä kun mistään muualta ei saa.
Vähän offtopiccina mutta menköön.
Tilailtiin kaverin kanssa motonetilta kilkkeitä. Siinä läjässä oli vesipumppu, jarrulevyt ja -palat, tiivisteitä ja letkuja. Motonet hinta oli 230€.
Laskettiin jos toyotalta olisi saman kasan hakenut niin hinta olis ollu about 750€.
Varmaankin suurin osa samoja kuin alkuperäiset mutta ilman toyotan pussia.
-jm
Toyotan osiin turvaudun äärimmäisessä hädässä kun mistään muualta ei saa.
Vähän offtopiccina mutta menköön.
Tilailtiin kaverin kanssa motonetilta kilkkeitä. Siinä läjässä oli vesipumppu, jarrulevyt ja -palat, tiivisteitä ja letkuja. Motonet hinta oli 230€.
Laskettiin jos toyotalta olisi saman kasan hakenut niin hinta olis ollu about 750€.
Varmaankin suurin osa samoja kuin alkuperäiset mutta ilman toyotan pussia.
-jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
HJ:n vaihdelaatikko
Mitähän osia sinne lootaan em. oireiden perusteella kannataa/pitää vaihtaa?
Tarviiko hommata erikoistyökaluja?
Mielellään hankkisi osat ja kalut valmiiksi ennen purkua, ettei veny remppa kovin pitkäksi.
- JS -
Tarviiko hommata erikoistyökaluja?
Mielellään hankkisi osat ja kalut valmiiksi ennen purkua, ettei veny remppa kovin pitkäksi.
- JS -
Onko tämän viisvaihteisen HJ:n vaihde- ja jakolaatikon leväytys ja kasaus millainen operaatio? Onko mitään erityisiä juttuja mihin pitää kiinnittää huomiota? Ja millaisia ulosvetäjiä siinä tarvihtee avuksi?
Omassa muutamat tiivisteet kuseksii öljyä, ja loota pitää aikamoista rohinaa ajaessa. Että olis aika ottaa tuo paketti pöydälle ja vaihtaa tiivisteet ja laakerit samalla. Tojon huoltokirja löytyy koneelta, mutta vähän vielä epäröin tuota purkamista ja kasaamista, että saankohan mie sen vielä takaisin nippuun ja vielä niin että se toimii.
Omassa muutamat tiivisteet kuseksii öljyä, ja loota pitää aikamoista rohinaa ajaessa. Että olis aika ottaa tuo paketti pöydälle ja vaihtaa tiivisteet ja laakerit samalla. Tojon huoltokirja löytyy koneelta, mutta vähän vielä epäröin tuota purkamista ja kasaamista, että saankohan mie sen vielä takaisin nippuun ja vielä niin että se toimii.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
- Paikkakunta: Tervola
Jos omistaa tai hankkii lattapäiset levittävät lukkorengaspihdit, pari ulosvetäjää jne... sekä ymmärtää, ettei laakereihin tai hammasrattaisii saa lyödä rautavasaralla, voi hyvinkin onnistua...
Joutuu tekemään pari laakerin asennus putkea...
Ja varmaan käyttämään ala-akselin holkitettavana,
se takimmaisen laakeripinnan uusinta siis...
niin kyllä se siitä, ihmiset ne näitä hommia tekee
.
Meillä pelannut ainakin jo pari vuotta remontin jälkeen...
eikä aivan helpolla pääse, koska on peräkärryn vetotehtävissä viikottain.
ps.
ajoissa tehty remontti on AINA halvempi, kun vähän myöhään
.

Joutuu tekemään pari laakerin asennus putkea...
Ja varmaan käyttämään ala-akselin holkitettavana,
se takimmaisen laakeripinnan uusinta siis...
niin kyllä se siitä, ihmiset ne näitä hommia tekee

Meillä pelannut ainakin jo pari vuotta remontin jälkeen...
eikä aivan helpolla pääse, koska on peräkärryn vetotehtävissä viikottain.
ps.
ajoissa tehty remontti on AINA halvempi, kun vähän myöhään

Oma 5v-laatikko osittain purettu, mutta jäi kesken kun ei pääakselin takapäähän tunnu kelpaavan mikään ulosvetäjä. Oliko Nallella millainen ulosvetäjä? Oliko semmonen, mikä kampeaa sieltä ulkokoolin takaa niistä lootan rungon kahdesta pikkureiästä vai semmonen mikä siitä ulkokoolin lukkorengasurasta tarraa?
Tamgearsista saa kaiken laatikkoremontissa tarvittavan, mutta ite tilasin osat Roodogsilta samalla kun muutakin rojua. Hinnat pitäisi jäädä jonkun verran alle Tamgearsin alehintojenkin. Aattelin vaihtaa kaikki laakerit, tiivarit, synkrot ja holkittaa ainakin sen kytkimen silmälaakeripään. Ehkä tuo Nallen mainitsema ala-akselikin pitää holkittaa, jahka sais sen eka irti...
Tamgearsista saa kaiken laatikkoremontissa tarvittavan, mutta ite tilasin osat Roodogsilta samalla kun muutakin rojua. Hinnat pitäisi jäädä jonkun verran alle Tamgearsin alehintojenkin. Aattelin vaihtaa kaikki laakerit, tiivarit, synkrot ja holkittaa ainakin sen kytkimen silmälaakeripään. Ehkä tuo Nallen mainitsema ala-akselikin pitää holkittaa, jahka sais sen eka irti...
#428
Miksi ei ,riippuu tarvikkeesta, ajoin omallani 250T km eikä mitään oireita, eikä seuraavakaan omistaja ole valittanu.hj kirjoitti:hoojiin laatikkoon ei kannata laittaa sitten tarvikelaakereita!!!
Mulla oli kans silloin vaikeuksia saara laakeri pois, hioin karahiomakoneella koolin poikki, jo lähti laakeri pois!