Moottorin muutoskatsastus?
Valvoja: Käyttäjä
Moottorin muutoskatsastus?
Lupaus:
Lupaan liittyä kerhoon jos joku laittaa sellaiseen dokumenttiin linkin jolla saan muutoskatsastaa BJ-42:seen 2H moottorin. Tai muuta infoa --> jussi.ala-kauhaluoma@koskisen.com
Luulis jollain olevan sähköisessä muodossa maahantuojalta pyydetty lausunto kyseisen mallisarjan (j 40-42) konevaihtoehdoista?
Lupaan liittyä kerhoon jos joku laittaa sellaiseen dokumenttiin linkin jolla saan muutoskatsastaa BJ-42:seen 2H moottorin. Tai muuta infoa --> jussi.ala-kauhaluoma@koskisen.com
Luulis jollain olevan sähköisessä muodossa maahantuojalta pyydetty lausunto kyseisen mallisarjan (j 40-42) konevaihtoehdoista?
Tossahan ei mene litratilavuus eikä tehot yli missään vaiheessa...ei vaadi mitään sen kummempaa rokumenttia
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Kolmas tekijä on moottorin paino. 3B kone painaa Toyotan lippulapun mukaan 287 kg ja 2H 334 kg. Moottorin painohan saa muuttua 20%, mutta "jos moottorin massa on yli 10% suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia", sanoo lakiteksti aiheesta.
Eli periaatteessa pitäisi noin 18 kg siirtää edestä taakse tai pois, jos ei ole dokumenttia FJ40:n moottorin (F tai 2F) painosta (en tiedä paljonko on, mutta veikkaisin olevan yli 300 kg). Toisaalta, samalla kun vaihtuu yleensä laatikot, niin lopputuloksesta ei kukaan tiedä mitään että paljonko on tullut ja mihin. Pääasia ettei etuakselimassa ylity.
Eli periaatteessa pitäisi noin 18 kg siirtää edestä taakse tai pois, jos ei ole dokumenttia FJ40:n moottorin (F tai 2F) painosta (en tiedä paljonko on, mutta veikkaisin olevan yli 300 kg). Toisaalta, samalla kun vaihtuu yleensä laatikot, niin lopputuloksesta ei kukaan tiedä mitään että paljonko on tullut ja mihin. Pääasia ettei etuakselimassa ylity.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Kaiveltiin nyt tällainen topikki ylös. Tuollaiseen vm-79 BJ40:seen tuli tuossa syksyllä väännetty 2H moottori, 5-vaihteisella laatikolla paikoilleen. Suurinpiirtein tuo muutoskatsastelu on jo tiedossa, mutta dokumentteja oisin hiukan vailla.
Eli oisko jollain laittaa ihan virallista paperia noista koneiden painoista ja tehoista. Kuitenkin minun tuurilla ne ovat juuri noita tietoja vailla konttorilla. Toyotalla ei nykyjään dokumentteja kirjoitella ja luovutella.
Sen verran tuossa jo kaivelin jostain, että 2H painaisi sen 334kg, B-motti 283kg, 2F sen 273kg ja F:lle painoa kertyisi sen 288kg. Tiedä tuota sitten pitääkö paikkansa, joten jotain virallista oisin vailla. Tehoa 2F:lla 135hv ja tästä 2H:sta saan tiedon dynosta (tubotettu).
Noitahan voisi kiitoksella lähettää; mikko.heikkinen(ät)ppj.inet.fi
Eli oisko jollain laittaa ihan virallista paperia noista koneiden painoista ja tehoista. Kuitenkin minun tuurilla ne ovat juuri noita tietoja vailla konttorilla. Toyotalla ei nykyjään dokumentteja kirjoitella ja luovutella.
Sen verran tuossa jo kaivelin jostain, että 2H painaisi sen 334kg, B-motti 283kg, 2F sen 273kg ja F:lle painoa kertyisi sen 288kg. Tiedä tuota sitten pitääkö paikkansa, joten jotain virallista oisin vailla. Tehoa 2F:lla 135hv ja tästä 2H:sta saan tiedon dynosta (tubotettu).
Noitahan voisi kiitoksella lähettää; mikko.heikkinen(ät)ppj.inet.fi
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Näitä ei vissiin oo täällä kenelläkään tallella!? Noita muutoksiahan on tehty vaikka kuinka paljo!?mikkohen kirjoitti: Eli oisko jollain laittaa ihan virallista paperia noista koneiden painoista ja tehoista. Kuitenkin minun tuurilla ne ovat juuri noita tietoja vailla konttorilla. Toyotalla ei nykyjään dokumentteja kirjoitella ja luovutella.
Noitahan voisi kiitoksella lähettää; mikko.heikkinen(ät)ppj.inet.fi
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Googleen hakusanoiksi FJ40 technical document, brochure details tai fj40 sales brochure, document. Myos FJ40 users manual/owner's manual tuottaa toivottuja vastauksia.
Noilla tulee jo aika monta eri lippulappua
Noilla tulee jo aika monta eri lippulappua
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Koitappa vaikka tuolta
http://forum.ih8mud.com/40-55-series-te ... t-etc.html
En tieda mita loytyy ja kelpaako leimamiehelle, mutta on se hyva alku ainakin
http://forum.ih8mud.com/40-55-series-te ... t-etc.html
En tieda mita loytyy ja kelpaako leimamiehelle, mutta on se hyva alku ainakin
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81