Kuva Kuva

BJ:n originaalin korin alle sopiva rengaskoko

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Reissumies
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Hattula

BJ:n originaalin korin alle sopiva rengaskoko

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

Mikäs on se koko joka sopis originaalin korin alle leveytensä puolesta?
10.5 / 265? Millanen offsetti vanteisiin? 32:n oli kait korkein mahdollinen leimattavissa oleva, muistanko väärin?

Suosituksia gummiksi....mitättömän vähän maantieajoa, enempi sitten sitä muuta. Karkea saa olla.
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Vaikka tuollaset: http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/249
Ja tais olla 34 korkeet mitkä sai leimattua, ehkä...
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Rengaskoko

Viesti Kirjoittaja werzu »

235/85-16 sopii ainakin ja halkaisia lähellä 33".
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Minulla 11.5" leveät kumit ja vanteet 8" ET -20 (tai 25) eikä ota mihinkään kiinni.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Reissumies
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

4x4_88 kirjoitti:Minulla 11.5" leveät kumit ja vanteet 8" ET -20 (tai 25) eikä ota mihinkään kiinni.
Ei ota kiinni 11.5 , eikä ota 33x12.5 mutta 11.5 tulee ulos korista----eli vaatii levikkeen. Eikös vaan?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: BJ:n originaalin korin alle sopiva rengaskoko

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Reissumies kirjoitti:Mikäs on se koko joka sopis originaalin korin alle leveytensä puolesta?
10.5 / 265? Millanen offsetti vanteisiin? 32:n oli kait korkein mahdollinen leimattavissa oleva, muistanko väärin?

Suosituksia gummiksi....mitättömän vähän maantieajoa, enempi sitten sitä muuta. Karkea saa olla.
40 vai 42? 42:ssa on reilummat pyöränkotelot takana, jos en väärin muista. 42:n alkuperäinen 7.50-16 on 32" korkea, joten 34" voi muutoskatsastaa. 40:ssä 7.00-16 eli 31".

Mites olis 33x10.50R15 BFG M/T:t jos vakion alle ollaan sovittamassa...
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Bridgestone Dueller M/T 33/12,5/15 olisi hyvä ja kestävä normi maastoajoon. Vaatii vähän roiskelirpukkeita sivuille ja pientä lokareiden avartelua.

Mutta ns. vakiona ilman virittelyitä noi Matin mainitsemat 33/10,5 kumit on ihan hyvät.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

SuurSyömäri kirjoitti:Bridgestone Dueller M/T 33/12,5/15 olisi hyvä ja kestävä normi maastoajoon. Vaatii vähän roiskelirpukkeita sivuille ja pientä lokareiden avartelua.
Itsellä juurikin Duelerit ja on kestäny todella hyvin 2vuotta sekalaista ajoa. Nyt tämä vuosi enimmäkseen maantieajoa eikä ole kulunut juurikaan.
Ja minun mielestä ihan hyvä pito maastossakin.
Jouduin ostamaan 32" kun on niin lintta tällä hetkellä.

Seuraavatkin renkaat tulee olemaan Bridgestonen Duelerit! Mutta koko muuttuu 32" ->33"
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

siis 31 maksimi nelikymppiseen? jotenkin mulla on ollut vanhasta muistista käsitys että 33 sais nelikympiseen, ja 34 nelikakkoseen? Joutuupi ittekin rengaskauppaan ensviikolla, kun kirjaimellisesti levis pitkin pientareita takarengas... vaihan koko satsin kerralla. Himoittas 32x12.5.15 tai pinnatut 33x12.5x15 boggerikopiot. Varmaan perseestä ajaa tiellä, mutta sen kompensoi asenteella.

ja vastaan ittelleni. 7.00 korkeudeltaan n. 31", siihen muutoskatsastus ja voilá: 33"
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Ei taida saada pokkeri kopiota kolmekolmosena...osta aidot vaan ja vähintään 35... :D
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

joo niinhän se olikin et 31:nä saa. Se vaan juurtus tuo mun bertta aidoilla 35 murkuloilla paikoilleen ison pilven sisään. Mustan pilven.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Eix Anno Domini diedä että renkaat tekee maastoauton. 33" alle vähintään niin ulkonäkö kohenee jo hirmuisesti.

Moon aina mieltäny että semmoset korkeat ja kapeat renkaat on siviiliexpedition porukoitten hypeä...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
ipancruiser
Viestit: 43
Liittynyt: La Tammi 31, 2009 6:30 am
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja ipancruiser »

Suurin rengas on varmaan tuo 34-12,5R15 jos ottessa alkuperäinen rengas koko 7.50R16 http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/

Ipa
HDJ100 -98
HJ45 -79
BJ40 -78
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Cental73 kirjoitti:siis 31 maksimi nelikymppiseen? jotenkin mulla on ollut vanhasta muistista käsitys että 33 sais nelikympiseen, ja 34 nelikakkoseen? Joutuupi ittekin rengaskauppaan ensviikolla, kun kirjaimellisesti levis pitkin pientareita takarengas... vaihan koko satsin kerralla. Himoittas 32x12.5.15 tai pinnatut 33x12.5x15 boggerikopiot. Varmaan perseestä ajaa tiellä, mutta sen kompensoi asenteella.

ja vastaan ittelleni. 7.00 korkeudeltaan n. 31", siihen muutoskatsastus ja voilá: 33"
Luikko sää väärin vai kirjotinko mie jotenki harhaanjohtavasti?

Eli BJ40 vakiokoko 7.00-16 eli 31" eli 33" voi muutoskatsastaa.
BJ42 vakiokoko 7.50-16 eli 32" eli 34" voi muutoskatsastaa.

Molempiin malleihin 12.50" leveä kumi on liian leveä muutoskatsastettavaksi ilman tätä paperia: http://img522.imageshack.us/img522/1527 ... enkaat.jpg
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Ismo C.
Viestit: 465
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 1:16 pm
Paikkakunta: Velaatta

Viesti Kirjoittaja Ismo C. »

-MaTTi- kirjoitti: Eli BJ40 vakiokoko 7.00-16 eli 31" eli 33" voi muutoskatsastaa.
BJ42 vakiokoko 7.50-16 eli 32" eli 34" voi muutoskatsastaa.

Molempiin malleihin 12.50" leveä kumi on liian leveä muutoskatsastettavaksi ilman tätä paperia: http://img522.imageshack.us/img522/1527 ... enkaat.jpg
Onnistuukos tolla paperilla vm. -79 BJ-40:n muutoskatsastus?
BJ-40, BJ-45, HJ-60 ja possuja
Vastaa Viestiin