Onko hojossa semmosta "pikasäätöä", jolla saa naksuteltua jarrukenkiä lähemmäs rumpua? Mersussa oli aikoinaan semmonen ruuvimeisselillä naksuteltava kiristyssysteemi olemassa. Onkohan hojossa? Joku viisas jos osais neuvoa ni olis kullan arvosta tietoa. Kuvakaan ei olis pahitteeksi.
On, pitäs toimia käsijarrua nykimällä jos vivustot kunnossa, jarrukilvessä on semmosen kumitulpan alla reikä josta saa meisselillä kirittyä ja kahella löysättyä, kuvan voin koittaa kaivella näkösälle viikonlopun aikana.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
löytyy myös korpivaaran manuskasta nuo säätöhommat... yleensä tuosta säädöstä menee ensimmäisenä hampaat sieltä rummun sisällä jolloin kynsi luistaa yli eikä säätö pelaa...
säätöhän tapahtuu niin että käsijarrua kaks naksua kiinni niin rummut hiihtää ja kolme naksua niin ei pyöri enään...
Tuli vaihettua tuossa eteen ja taakse kaikki jarrupalat. Säädin jarrutkengät taakse siten, että kun on 2 napsua käsijarrua päällä ni "hiihtää" ja neljännellä pamahtaa suttiin. Ajelin sitten tuossa hallilta kotia semmosen vajavan 10km ni jarrurummut oli hiukan lämmenneet. Onko tuo lämpeneminen ihan normaalia uusilla paloilla ja hakeeko ne vain paikkaansa. Sylinterit toimivat moitteettomasti ja jarrut on ilmattu.
Automaattisäädön toimimattomuus johtuu useimmiten siitä ettei käsijarruvaijeri palaudu täysin alkuasentoon. Sen näkee vivuista ulkopuolelta, jos stoppariruuvi ei palaudu jarrukilpeen kiinni, ei automaattisäätö myöskään pelaa, vaikka kaikki olisi kunnossa rummun sisällä.
timop kirjoitti:Automaattisäädön toimimattomuus johtuu useimmiten siitä ettei käsijarruvaijeri palaudu täysin alkuasentoon. Sen näkee vivuista ulkopuolelta, jos stoppariruuvi ei palaudu jarrukilpeen kiinni, ei automaattisäätö myöskään pelaa, vaikka kaikki olisi kunnossa rummun sisällä.
Ne jarrukilpeen kiinnitetetyt linkut siellä kumien sisällä sekä perässä oleva nivel saattaa tosiaan jumittua pahasti. Liuottimessa liottelu, edes-takaisin heiluttelu ja lopulta paksu molyrasvakerros paransi oman käsijarrun toimintaa melkoisesti.