Kuva Kuva

HJ:n rumpujarruista.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

julibuli
Viestit: 99
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 9:00 pm

HJ:n rumpujarruista.

Viesti Kirjoittaja julibuli »

Onko hojossa semmosta "pikasäätöä", jolla saa naksuteltua jarrukenkiä lähemmäs rumpua? Mersussa oli aikoinaan semmonen ruuvimeisselillä naksuteltava kiristyssysteemi olemassa. Onkohan hojossa? Joku viisas jos osais neuvoa ni olis kullan arvosta tietoa. Kuvakaan ei olis pahitteeksi.
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

On, pitäs toimia käsijarrua nykimällä jos vivustot kunnossa, jarrukilvessä on semmosen kumitulpan alla reikä josta saa meisselillä kirittyä ja kahella löysättyä, kuvan voin koittaa kaivella näkösälle viikonlopun aikana.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

löytyy myös korpivaaran manuskasta nuo säätöhommat... yleensä tuosta säädöstä menee ensimmäisenä hampaat sieltä rummun sisällä jolloin kynsi luistaa yli eikä säätö pelaa...


säätöhän tapahtuu niin että käsijarrua kaks naksua kiinni niin rummut hiihtää ja kolme naksua niin ei pyöri enään...
HJ61 -87
julibuli
Viestit: 99
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 9:00 pm

Viesti Kirjoittaja julibuli »

Tuli vaihettua tuossa eteen ja taakse kaikki jarrupalat. Säädin jarrutkengät taakse siten, että kun on 2 napsua käsijarrua päällä ni "hiihtää" ja neljännellä pamahtaa suttiin. Ajelin sitten tuossa hallilta kotia semmosen vajavan 10km ni jarrurummut oli hiukan lämmenneet. Onko tuo lämpeneminen ihan normaalia uusilla paloilla ja hakeeko ne vain paikkaansa. Sylinterit toimivat moitteettomasti ja jarrut on ilmattu.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Aikas nuukan lähelle säädit. Muistaakseni 7 napsua ja hiihtää olisi aika soppeli
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Automaattisäädön toimimattomuus johtuu useimmiten siitä ettei käsijarruvaijeri palaudu täysin alkuasentoon. Sen näkee vivuista ulkopuolelta, jos stoppariruuvi ei palaudu jarrukilpeen kiinni, ei automaattisäätö myöskään pelaa, vaikka kaikki olisi kunnossa rummun sisällä.
TP
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

Jussi kirjoitti:Aikas nuukan lähelle säädit. Muistaakseni 7 napsua ja hiihtää olisi aika soppeli
no ootpa kyllä löysälle omasi säätänyt... suositus on kuitenkin tuo että 2 napsua hiihtää ja kolmella ei pyöri käsin..
HJ61 -87
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

timop kirjoitti:Automaattisäädön toimimattomuus johtuu useimmiten siitä ettei käsijarruvaijeri palaudu täysin alkuasentoon. Sen näkee vivuista ulkopuolelta, jos stoppariruuvi ei palaudu jarrukilpeen kiinni, ei automaattisäätö myöskään pelaa, vaikka kaikki olisi kunnossa rummun sisällä.
Ne jarrukilpeen kiinnitetetyt linkut siellä kumien sisällä sekä perässä oleva nivel saattaa tosiaan jumittua pahasti. Liuottimessa liottelu, edes-takaisin heiluttelu ja lopulta paksu molyrasvakerros paransi oman käsijarrun toimintaa melkoisesti.
#428
julibuli
Viestit: 99
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 9:00 pm

Viesti Kirjoittaja julibuli »

Tänään käytin konttorilla ja 1. akselilla ero 3%, 2. akselilla 9% ja käsijarrussa 7%. Hyvin pelaa.
Vastaa Viestiin